Aanbevolen berichten

Hallo,

Is er iemand die mij kan vertellen wat een goed programma is om een webinar te hosten?
Het moet gemakkelijk te bedienen zijn en gratis (of afname eenmalig gebruik). Ik heb geen idee en ben bezig om een webinar op te zetten.
Dit is voor mij een eerste keer en wil er niet teveel geld aan uitgeven aangezien ik nog geen idee heb hoeveel mensen er op af komen.

Graag hoor ik welke jij gebruikt of gebruikt hebt en waarom je voor die optie gekozen hebt.
Mijn dank is groot!

Groetjes,

ilanit

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77424-welk-gratis-webinar-programma/
Delen op andere sites

Welkom op Higherlevel.

13 minuten geleden, Ilanit P zei:

Is er iemand die mij kan vertellen wat een goed programma is om een webinar te hosten?

Ik kan wel iets roepen als Zoom, Teams, Twitch, YouTube, OBS. Maar dan is je volgende vraag: "hoe werkt dat dan?" En dan ga ik weer vragen: "wat wil je precies doen, wordt het live of pre-recorded, zijn er meerdere sprekers, is het een open of besloten event, wil je streamen naar social media,  heb je beeld- en geluidseffecten nodig, is er muziek nodig, enzovoorts."

Om een webinar goed te hosten komt er toch wel wat meer kijken (van een goed script tot een sales funnel) dus misschien is het goed om jezelf even in te lezen? Met google is er veel informatie te vinden, en op Youtube vind je veel instructiefilmpjes. Hopelijk kun je daarmee je vraag wat aanscherpen.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Hi Ron,

Ik weet hoe Google, Zoom, Teams e.d. werken. Ook weet ik wat er allemaal bij komt kijken. Daar gaat het me niet om.
Het gaat er mij meer om dat ik op zoek ben naar een gratis (of eenmalige betaling mogelijk) programma specifiek voor een Live Webinar (om je vraag maar direct te beantwoorden) en of mensen fijne ervaringen hebben met die bepaalde programma's. 
Ik ga er dan ook direct vanuit dat wanneer het een Webinar programma is, je automatisch kan kiezen voor een Live event/pre-recorded, besloten of open event anders mist het in mijn ogen zijn doel!

Toch bedankt!

Ik heb vorig jaar diverse webinars gegeven. 

Bij grote aantallen deelnemers (>50) ging dat via Webinargeek (Enterprise editie van de organisatie waarmee ik het webinar mee organiseerde) , de wat kleinere evenementen via MS Teams

In beide gevallen wel gekozen voor een aparte moderator naast  de presentator die de live chat in de gaten kan houden en de polls kan starten, sluiten en kan terugkoppelen 

Mijn ervaring (terugkoppeling deelnemers) is dat de kwaliteit van de inhoud belangrijker is dan de kwaliteit van beeld en geluid: dus staar je in het begin niet blind op techniek en features, maar focus vooral op goede content, interactie met publiek (vragen, stelling, quiz, polls etc): in dat geval kun je starten met MS Teams, en later opschalen naar Webinargeek of een ander pakket

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

Beste Norbert,

Bedankt voor je feedback! Ik ga eens kijken naar Webinargeek. Ik heb ondertussen ook al een kijkje genomen bij Clickmeeting. Jammer dat er overal een abonnement voor nodig is ipv eenmalige kosten. Misschien wordt het dan toch Google. Back to the drawingboard.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar