• 0

Werknemer bestelt niet in opdracht van bedrijf

Volgende situatie: ben gebeld voor een spoedklusje, kaartjes maken voor verspreiding, ontwerp + klein aantal printen.

Geen probleem,  kaartjes gemaakt, ontwerp was akkoord, geprint, zijn afgehaald en ter plaatse betaald.

Daarna telefoontje dat de kaartjes wat klein waren en of ik grotere kon maken. Ook dat werd goedgekeurd en heb ik geprint.

Ook de vraag of ik een brochure kon maken, aan de hand van hun website. Voorbeeld gemaakt en gemaild naar de persoon en het bedrijf.

Afhalen van de kaartjes gebeurt echter niet, ondanks de spoed die er was. Reactie op de brochure blijft uit.

 

Afgelopen vrijdag de factuur naar het bedrijf gemaild met de boodschap dat de kaartjes nog steeds lagen te wachten en de vraag hoe het met de brochure was.

Antwoord was dat dit niet in opdracht van het bedrijf was gebeurd en dat de factuur dus niet betaald zal worden.

 

Wat is het slimste om te doen: huidige factuur in stand houden en later naar incasso doorsturen? (het bedrijf wist er van, ze hadden het ontwerp van de brochure gezien in de mail maar daar niet op gereageerd).

Of is het slimmer om een credit naar het bedrijf te sturen en de factuur zo op te stellen dat deze aan de betreffende werknemer is gericht. Daar heb ik uiteraard geen adresgegevens van, maar wel 2 mailadressen en kan per adres het adres van het bedrijf?

 

Hoor graag wat de beste werkwijze is.

Gaat overigens om een klein bedrag wat echt verlies zal zijn, de rest is investering in tijd van het ontwerp maken. Heeft dus wat vrije tijd gekost ;-)

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Had jij aan de inhoud van de opdracht kunnen verwachten dat het niet voor het bedrijf was? Die betaling, was dat contant? 

 

In ieder geval zolang je niet weet hoe de vork in de steel steekt zeker niet crediteren. 

aangepast door StevenK

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

  • 0

De opdracht leek duidelijk voor het bedrijf te zijn, op de kaartjes staat het bedrijfslogo, de vermeldde  mailadressen zijn van het bedrijf (naamwerknemer@naambedrijf.nl)

Ook de opdracht om de brochure te maken was duidelijk: de benodigde informatie staat op de website.

 

De eerste kaartjes zijn contant betaald, maar dat gebeurt vaker in een copyshop. Een eerste opdracht doe ik zelden op factuurbasis.

  • 3
2 uur geleden, DaMedia zei:

De opdracht leek duidelijk voor het bedrijf te zijn, op de kaartjes staat het bedrijfslogo, de vermeldde  mailadressen zijn van het bedrijf (naamwerknemer@naambedrijf.nl)

Ook de opdracht om de brochure te maken was duidelijk: de benodigde informatie staat op de website.

 

De eerste kaartjes zijn contant betaald, maar dat gebeurt vaker in een copyshop. Een eerste opdracht doe ik zelden op factuurbasis.

Dan zou ik er met gestrekt been in gaan:

 



U hebt producten besteld en afgenomen. Daarmee hebt u in ieder geval de schijn van vertegenwoordigingsbevoegdheid gewekt. Als de vervolgbestellingen niet binnen diezelfde bevoegdheden vielen, dan is dat uw risico, niet het mijne.

 

Omdat u weigert te betalen en weigert de bestelde goederen af te nemen, bent u in verzuim.  Dat betekent dat ik dat op grond van de wet kosten voor het betaald krijgen van mijn rekening op u kan verhalen.

 

U krijgt van mij nog twee werkdagen om de factuur te voldoen. Als de betaling niet op 30 april 2025 op mijn bankrekening is bijgeschreven, draag ik dit dossier over en zullen er extra kosten voor uw rekening zijn.

 

Het is wat mij betreft echt jammer dat u zo omgaat met een leverancier die voor u klaar stond toen u daarom vroeg. 

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    5 leden, 973 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.