Volgende situatie: ben gebeld voor een spoedklusje, kaartjes maken voor verspreiding, ontwerp + klein aantal printen.
Geen probleem, kaartjes gemaakt, ontwerp was akkoord, geprint, zijn afgehaald en ter plaatse betaald.
Daarna telefoontje dat de kaartjes wat klein waren en of ik grotere kon maken. Ook dat werd goedgekeurd en heb ik geprint.
Ook de vraag of ik een brochure kon maken, aan de hand van hun website. Voorbeeld gemaakt en gemaild naar de persoon en het bedrijf.
Afhalen van de kaartjes gebeurt echter niet, ondanks de spoed die er was. Reactie op de brochure blijft uit.
Afgelopen vrijdag de factuur naar het bedrijf gemaild met de boodschap dat de kaartjes nog steeds lagen te wachten en de vraag hoe het met de brochure was.
Antwoord was dat dit niet in opdracht van het bedrijf was gebeurd en dat de factuur dus niet betaald zal worden.
Wat is het slimste om te doen: huidige factuur in stand houden en later naar incasso doorsturen? (het bedrijf wist er van, ze hadden het ontwerp van de brochure gezien in de mail maar daar niet op gereageerd).
Of is het slimmer om een credit naar het bedrijf te sturen en de factuur zo op te stellen dat deze aan de betreffende werknemer is gericht. Daar heb ik uiteraard geen adresgegevens van, maar wel 2 mailadressen en kan per adres het adres van het bedrijf?
Hoor graag wat de beste werkwijze is.
Gaat overigens om een klein bedrag wat echt verlies zal zijn, de rest is investering in tijd van het ontwerp maken. Heeft dus wat vrije tijd gekost ;-)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
DaMedia
DaMedia
Volgende situatie: ben gebeld voor een spoedklusje, kaartjes maken voor verspreiding, ontwerp + klein aantal printen.
Geen probleem, kaartjes gemaakt, ontwerp was akkoord, geprint, zijn afgehaald en ter plaatse betaald.
Daarna telefoontje dat de kaartjes wat klein waren en of ik grotere kon maken. Ook dat werd goedgekeurd en heb ik geprint.
Ook de vraag of ik een brochure kon maken, aan de hand van hun website. Voorbeeld gemaakt en gemaild naar de persoon en het bedrijf.
Afhalen van de kaartjes gebeurt echter niet, ondanks de spoed die er was. Reactie op de brochure blijft uit.
Afgelopen vrijdag de factuur naar het bedrijf gemaild met de boodschap dat de kaartjes nog steeds lagen te wachten en de vraag hoe het met de brochure was.
Antwoord was dat dit niet in opdracht van het bedrijf was gebeurd en dat de factuur dus niet betaald zal worden.
Wat is het slimste om te doen: huidige factuur in stand houden en later naar incasso doorsturen? (het bedrijf wist er van, ze hadden het ontwerp van de brochure gezien in de mail maar daar niet op gereageerd).
Of is het slimmer om een credit naar het bedrijf te sturen en de factuur zo op te stellen dat deze aan de betreffende werknemer is gericht. Daar heb ik uiteraard geen adresgegevens van, maar wel 2 mailadressen en kan per adres het adres van het bedrijf?
Hoor graag wat de beste werkwijze is.
Gaat overigens om een klein bedrag wat echt verlies zal zijn, de rest is investering in tijd van het ontwerp maken. Heeft dus wat vrije tijd gekost ;-)
https://www.damedia.nl, https://www.loten-drukken.nl, https://www.kopieerwerk.nl, e.v.a.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77665-werknemer-bestelt-niet-in-opdracht-van-bedrijf/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen