• 0

Verkochte aandelenparticipatie uitkeren

Dag allemaal, 

Ik ben mij aan het verdiepen in aandelenparticipatie, dus het verkopen van aandelen aan medewerkers in de toekomst. 

Nadat deze aandelen zijn verkocht wil ik het gehele bedrag als dividend uitkeren naar mijn holding. 

Nu heb ik mij laten vertellen dat de volgende boeking wordt gemaakt nadat de aandelen verkocht zijn:

Bank                                          xx

A Resultaat Deelneming      xx

A Deelneming in BV              xx

Het resultaat deelneming kan via de overige reserves uitkeert worden aan de Holding geld dit ook voor Deelneming in de BV? of gaat dat niet zomaar?

Groet, 

Insara

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77708-verkochte-aandelenparticipatie-uitkeren/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 1

beste Insara

Let er allereerst op dat na een geruisloze inbreng doorgaans 3 jaar geen aandelen door jouw Holding verkocht mogen worden. De werk BV mag aan personeel binnen die drie jaar wel nieuwe aandelen uitgeven, maar dan komt de koopsom in de werk BV terecht. Die kun je vervolgens niet geheel aan je eigen holding BV uitkeren! Immers, door de uitgifte van de nieuwe aandelen aan het personeel zijn zij ook aandeelhouder geworden en delen zij dus ook mee in het dividend.

3 uur geleden, Insara zei:

Het resultaat deelneming kan via de overige reserves uitkeert worden aan de Holding geld dit ook voor Deelneming in de BV? of gaat dat niet zomaar?

deze zin snap ik niet. Kun je proberen het wat uitgebreider te omschrijven?

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar