Ik heb reeds de zoekfunctie gebruikt maar ik kan nergens antwoord vinden op mijn vraag.
Wij hebben een transportbedrijf waarbij we ons rijdend materieel trekkers, opleggers, bussen etc. in een apparte holding hebben ondergebracht.
Deze holding verhuurt deze goederen aan de werkmaatschapij.
Aldus onze accountant zouden wij hierbij geen gebruik mogen maken van de investeringsaftrek omdat het hierbij om verhuur gaat en we geen fiscale eenheid tussen de bedrijven hebben.
Nu zijn we onlangs in gesprek geweest met een adviseur en deze geeft aan dat het wel mag.
Ik heb wat zitten zoeken op het internet maar kan nergens een duidelijk antwoord op mijn vraag vinden.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Dominique1985
Dominique1985
Beste allemaal,
Ik heb reeds de zoekfunctie gebruikt maar ik kan nergens antwoord vinden op mijn vraag.
Wij hebben een transportbedrijf waarbij we ons rijdend materieel trekkers, opleggers, bussen etc. in een apparte holding hebben ondergebracht.
Deze holding verhuurt deze goederen aan de werkmaatschapij.
Aldus onze accountant zouden wij hierbij geen gebruik mogen maken van de investeringsaftrek omdat het hierbij om verhuur gaat en we geen fiscale eenheid tussen de bedrijven hebben.
Nu zijn we onlangs in gesprek geweest met een adviseur en deze geeft aan dat het wel mag.
Ik heb wat zitten zoeken op het internet maar kan nergens een duidelijk antwoord op mijn vraag vinden.
Graag jullie advies in deze!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77737-afschrijven-bij-verhuur-vanuit-holding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen