Ga naar inhoud

Is mijn omzetting van eenmanszaak naar BV goedgegaan

Geplaatst:

Insara

Hi, 

Wellicht dat mijn omzetting van Eenmanszaak naar BV goed is gegaan, ik raak iedere keer in de stress als ik dan toch denk is het wel goed gegaan..

Ik had een simpele eenmanszaak, winst is ontstaan door het onttrekken van de auto die ik eerder heb ingebracht. Kan iemand meekijken of dit er logisch uitziet.

Eenmanszaak per 31-12-2023

Vaste Activa              3.823                           EV                                            4.906

Vlottende Activa   36.068                           Kortlopende schulden     25.537

Liquide middelen       552

BV per 01-01-2024

Vaste Activa              3.823                           AK                                            1

Vlottende Activa   36.068                           Kortlopende schulden     40.442

Holding

Deelneming              4.906                       AK                                               1

RC DGA                                      4905

De RC DGA is de creditering.

Ik hoop dat het goed is gegaan. Ergens denk ik dat de deelneming gelijk moet zijn aan de AK van de BV of het had in de Holding geen deelneming moeten zijn, ik ben in de war. Moet deelneming Holding en AK BV gelijk zijn?

Groet, 

Insara

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Hi Insara

De balans van 2023 is niet in evenwicht. 

Het bedrag van de kortlopende schulden gaat met krap 15k omhoog, terwijl de RC DGA maar 4.905 is. Dat laat 10k onverklaard.

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Insara

• Auteur

Hi Joost, 

Ah sorry typfout, kortlopende schulden moet 35.537 zijn

Vaste Activa              3.823                           EV                                            4.906

Vlottende Activa   36.068                           Kortlopende schulden     35.537

Kan je hier wat mee?

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Dan zou ik in de werk BV onder kortlopende schulden ook 35.537 verwachten. De rest is agio

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Insara

• Auteur

Hi Joost, 

Dank voor je antwoord, 

Wat jij agio noemt staat nu als RC DGA daarom onder kortlopende schuld, maar dit kan dus niet? Dit is de RC DGA i.v.m. belastingschuld 2023 is mij toen verteld.

De Holding is dan ook niet goed?

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Die Rc dga zit alleen in de holding, niet nog eens in de werk BV. Dus dat hoort agio te zijn. Slordig van degene die dit begeleid heeft voor je.

Als je er agio van maakt, klopt de holding ook meteen.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.