Ga naar inhoud

Aankoop nieuwe auto geschil met bevestigen aankoop

Geplaatst:

jaap1980

Beste Mensen,

Als het mogelijk is juridisch advies op onderstaand:

Wat is er gebeurt:

15-06-2025 gereageerd op een nieuwe voorraad (dus geen auto op bestelling) auto via mobile Duitsland bij officiële dealer en een bod gedaan
15-06-2025 Reactie met tegenbod waarvoor de auto te koop is zonder enig voorbehoud in email

16-06-2025 vraag ik aanvullende informatie per mail dit mijn koop kunnen beïnvloeden m.b.t. tot het besluit van aankoop of niet

09:45 ontvang ik deze informatie en stel nog wat vragen over de export en krijg netjes antwoord

11:00 ik vraag weer of de auto te koop is voor de door mij geboden prijs

11:30 krijg ik te horen nee mijn aanbod is onze uiterste prijs maar ik wil 100 euro korting geven op de export platen

12:00 Ik vraag hem dit aanbod op papier te zetten en als alles klopt wat hij gezegd heeft ik de auto wil kopen

13:45 ik heb nog niets op papier ontvangen maar ik besluit voor mijzelf de auto te willen kopen want wat kan er mis zijn met een nieuwe auto

14:00 ik besluit hem te bellen om hem te zeggen dat ik de auto wil hebben maar hij is in gesprek

14:15 ik stuur email: kun je mij bellen ik wil de auto kopen en volgende week ophalen

14:17 twee minuten later belt hij mij op, ik vraag is de auto rijklaar, ja dat is de auto en hij kan gelijk mee als die betaald is. Ik zeg dat is goed ik koop de auto hij zegt perfect stuur mij jouw id dan maak ik de papieren klaar

14:30 ik stuur mijn rijbewijs voor het contract

14:40 stuurt hij mij een mail: Sorry, maar ik wil de contracten opmaken en zie dat ik een fout heb gemaakt. Ik kan de auto niet leveren voor de door mij aangeboden prijs ik moet er vanaf zien en mijn aanbod terugtrekken

14:50 Ik stuur hem dat ik dit niet accepteer ik heb een aanbod geaccepteerd per mail en telefonisch samen akkoord gegeven dus een mondelinge en schriftelijk overeenkomst.

Hij zegt dat aanbieding die zijn doen altijd vrijblijvend zijn en niet definitief totdat er iets getekend is.

Wie kan mij zeggen hoe dit zit en wie er gelijk heeft?

Even ter info: het prijsverschil mbt de vraagprijs en aanbieding is 9% en de de korting ten opzichte van de catalogus prijs en de aanbod prijs op internet is 15% eraf.

Het betreft een voorraad auto van 2025

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Welkom Jaap,

je hebt als consument dus geprobeerd een auto te kopen rechtstreeks van een Duitse dealer?

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

jaap1980

• Auteur
Just now, Joost Rietveld said:

Welkom Jaap,

je hebt als consument dus geprobeerd een auto te kopen rechtstreeks van een Duitse dealer?

Beste Joost,

Ja dat klopt inderdaad.

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Dan zit je helaas op het verkeerde forum. HL is bedoeld voor ondernemers, niet consumenten. Bovendien zul je dit moeten bekijken vanuit het Duitse recht. Je probeerde immers in Duitsland een auto te kopen.

Kijk of de verkoper misschien is aangesloten bij een branchevereniging of raadpleeg een advocaat of Rechtsanwalt in de grensstreek. Succes.

Topic gaat op slot

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.