Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
nThaan
Hallo Allemaal,
Mijn vrouw is bezig met het opzetten van een sportschool. Hierbij komen we zelf heel ver met de administratie, maar er zijn een paar dingen waar ik gewoonweg over twijfel en dan met name over afschrijvingen. Hopelijk kunnen jullie helpen met het beantwoorden hiervan?
Ze heeft een 8-tal bokszakken aangekocht met eigen logo (weet niet of dit relevant kan zijn). Deze bokszakken waren ongeveer € 170,-, waarvan ze er op één factuur 8 van heeft gekocht. Het totaalbedrag is dus ruim boven de €450, maar het individueel dus niet. Moet ze op dit factuurbedrag van € 1360 gaan afschrijven?
Daarnaast heeft ze ook een nieuwe spiegelwand gekocht, deze moest speciaal op maat gemaakt worden en kostte ook meer dan €450,-. Hiervan ga ik er sowieso van uit dat ze hier op moet afschrijven, maar wat is dan reëel? 5 of 10 jaar? Zijn hier specifieke regels voor? De spiegels worden aan de muur gelijmd.
Tot slot heeft ze ook een vloer moeten aanleggen, deze was ook ruim boven de € 450 :-D. Dit wordt een vloer die aan de vloer zal worden gelijmd. Ik heb al diverse berichten hier op het forum gelezen dat een vloer makkelijk 20 jaar mee kan, maar in deze situatie lijkt me dat niet reëel. Dus ik wilde van 10 jaar uit gaan. De 'vloerenboer' geeft ook aan dat zo'n vloer gemiddeld 10 jaar mee zal gaan bij dergelijk extreme belasting...
Dan nog 1 aanvullende vraag, ze is nog starter en zal naar alle waarschijnlijkheid voldoen aan het urencriterium waardoor ze mag willekeurig afschrijven. Is willekeurig afschrijven aan te raden bij afschrijvingen die langer dan 5 jaar duren? Wat zijn de voors- en tegens?
Hopelijk heb ik genoeg informatie gegeven om de vragen te kunnen beantwoorden, mocht er nog aanvullende info nodig zijn, dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor het meedenken en meelezen.
groet,
nThaan