• 0

Tussenpersoon in detachering, waar op te letten?

Hallo,

 

Ik werk als freelancer in de ict sector en heb een eenmanszaak.

Nu is er de mogelijkheid om een andere functie in te vullen met een derde persoon. Deze werkt voor een detacheringsburo.

Het komt er op neer dat ik deze persoon inhuur, en vervolgens doorverhuur aan een andere partij, tussenhandel dus. Op het tarief zit een marge.

Ik heb hier nog niet concreet ervaring mee, wat zijn de gevaren/valkuilen waar ik rekening mee moet houden? zaken zoals de wet ketenaansprakelijkheid is dat van toepassing? Betalingsrisico?

Als jullie ervaringen hiermee hebben hoor ik het graag.

Groetjes martijn

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je denkt dat je vaker als tussenpersoon kunt gaan optreden en daar een handeltje van kunt maken, zou ik eens om advies gaan bij bedrijven als datapool en softwarepool. Ik geloof dat er wel wat risico's aan zitten, met name in onvoorziene uitzonderingssituaties (als de werknemer arbeidsongeschikt raakt etc.) Softwarepool is geloof ik in de slechte tijden mede om deze reden eens in problemen geraakt.

 

Als je je vooral op groei van je eigen werk en je klantenkring wilt richten kun je ook proberen om met het detacheringsbureau een maandelijkse vergoeding (marge van de omzet voor de betreffende medewerker) af te spreken. Het detacheringsbureau krijgt dan een rechtstreeks contract met jouw opdrachtgever. Jij vangt een (eenmalige of maandelijkse) fee voor het aanbrengen van de opdracht. Voorzover ik kan zien is dat risicoloos.

 

Hopelijk heb je hier iets aan :)

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je onder de noemer van een uitzendburo gaat vallen.

 

Gebruik de zoekmachine eens om te kijken wat voor valkuilen je tegen gaat komen. De zwaarste zal zijn dat jij of de opdrachtgever als werkgever gezien gaat worden. Kijk dus uit voor de sociale prmies, lasten etc...

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0