• 0

Sponsoring Sport & Goede Doelen

Aangezien ik het sponsorbeleid dat ik gemaakt heb voor onze vereniging wil optimaliseren en ik sponsoring een belangrijke schakel in marketing vind, wilde ik hier een discussie over sponsoring beginnen en enkele vragen hier stellen.

 

Heeft je bedrijf wel eens aan sponsoring gedaan?

 

Heeft je bedrijf een beleid t.a.v. sponsoring?

Zoja, hoe groot is het sponsorbudget ongeveer? (in

percentage van je marketingbudget)

 

Wie heb je gesponsord?

 

Waarom heb je sponsord? (promotie, business-club, imago opbouw & verbetering, enz.)

 

Zelf ben ik van mening dat sponsoring een effectieve en goedkope manier kan zijn mits goed toegepast (doelloos iemand sponsoren heeft weinig nut).

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Abn begon in een ander land. Ze wisten dat naamsbekendheid erg belangrijk was om snel voet aan de grond te krijgen. Wat bleek : iedereen kende Ajax en daarom dus (deels) ook Abn. Alleen al het geld wat hiermee bespaard was, zorgde voor een uitstekende reden om met de sponsoring door te gaan.

 

Ik ben het helemaal met je eens. Als je zo groot bent als abn amro dan kun je best tientallen miljoenen in sportsponsoring steken, dat komt er kwa naamsbekendheid dan weer uit. Op HL praten we over budgetten van duizenden of tienduizenden euro's max, en dan loont het niet.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik heb door de topics over sponsoring hier te lezen al van alles geleerd over sponsoring.

 

Ik zou jullie toch graag nog wat advies willen vragen.

 

Mijn broer en ik vormen samen een veelbelovend zeilteam en we willen graag op een hoger niveau kunnen deelnemen aan wedstrijden, maar omdat wij als 15- en 16-jarige geen toereikend budget hebben, zijn we op zoek gegaan naar sponsors. We hebben nu zo'n 50 brieven naar verschillende bedrijven gestuurd, helaas tot nu toe nog zonder succes.

 

Het leek mij zinvol om eens wat advies te vragen aan mensen die het van de kant van de bedrijven bekijken. Hebben jullie nog op- of aanmerkingen op onze brief (zie bijlage)? Of tips over watvoor bedrijven we het beste kunnen benaderen? Of misschien is het beter om op andere manieren in contact te komen met bedrijven?

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

 

Groetjes,

 

Judith

Link naar reactie
  • 0

Zo hebben wij het gedaan, met goed resultaat:

 

In plaats van brieven schrijven, hebben wij een informatief pakketje gemaakt met de sponsormogelijkheden. Daarbij zijn we persoonlijk langs gegaan bij deze bedrijven (vantevoren opgezocht wie de directeur was). Wij hebben dit op deze manier aangepakt en zodoende voldoende sponsors gekregen.

 

Op deze manier zien ze ook wie ze gaan sponsoren, wellicht hebben ze je wel eens gezien als klant / buurtgenoot of in de krant. Het lijkt mij dat dit ook de reden is dat wij van alle sponsors een positief bericht hebben gekregen.

 

Daarbij, mochten ze niets in het "pakket" zien kan je in overleg iets anders verzinnen!

 

Succes ermee!

 

ps. ik zie geen bijlage?

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

In plaats van brieven schrijven, hebben wij een informatief pakketje gemaakt met de sponsormogelijkheden.

 

Waar moet ik aan denken bij zo'n pakketje? Wat zat daar zoal in?

 

ps. ik zie geen bijlage?

 

Was mij ook al opgevallen inderdaad, ik heb hem nog een paar keer geprobeerd toe te voegen, maar er gebeurt niks. Misschien dat het nu lukt

 

Bedankt voor de reactie!

 

Link naar reactie
  • 1

Pakketje is misschien een groot woord, maar we hadden een voorblad waarop alle sponsormogelijkheden duidelijk vermeld stonden (met prijzen). Achter dit blad stonden de verschillende sponsormogelijkheden verder uitgewerkt.

 

Bijvoorbeeld:

Pakket Hoofdsponsor

Pakket 2: vermelding op website + flyer

Pakket 3: alleen website

Pakket 4: alleen flyer

(geef pakket 2 tm4 een pakkende naam, stersponsor klinkt namelijk beter - in de media - dan pakket 2 ;) )

 

Even kort:

Zo stond in het pakket de kleding afgedrukt met onze logo's. De hoofdsponsor kon aangeven waar hij/zij het eigen logo wil hebben.

Tevens stond er meer informatie over de website (plaats van logo's, indien mogelijk de stats.) en flyers (oplage / gebied) etc.

 

We hebben er dus voor gekozen om het af te geven, omdat de nieuwe naam van de vereniging niemand nog iets zei. Echter zijn onze namen / gezichten in de regio (dorp) wel bekend zijn.

 

Mochten ze op dat moment geen tijd hebben, dan kan het pakket achterlaten met de informatie en later even bellen of weer langsgaan.

 

Tevens hadden we een vrije optie, hierin kon men aangeven of ze bijvoorbeeld 1 malig iets wilde geven, of zelf een idee van ander sponsorschap hadden.

 

Maar dit alles kan je natuurlijk ook op het zeilen betrekken, maar ik neem aan dat jullie 1 grote sponsor zoeken?

 

[edit, natuurlijk stond er ook meer informatie over de vereniging in]

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 61 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.