• 0

starters / belasting / kvk advies gevraagd

Goedemiddag,

 

Ik zit met een paar vragen.

 

1. Ik werk fulltime (40 uur) in loondienst. Nu wil ik me inschrijven bij de kvk zonder eigenlijk een bedrijf te voeren kan dit? (freelance / zelfstandige)

 

2. Als ik ingeschreven sta bij de kvk, en ik heb maar 1 opdrachtgever, en ik werk daarnaast 40 uur, zou dit dan nadelig zijn, en hoe wordt ik dan gezien bij de belasting kwa omzet / loon belasting?

 

3. nu heb ik gelezen dat de belasting een VAR document uitgeeft betreft bovenstaand, hoe gaat dat in zijn werk?

 

kan iemand mij misschien advies geven wat het handigste is om te ondernemen.....

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedemiddag,

 

Ik zit met een paar vragen.

 

kan iemand mij misschien advies geven wat het handigste is om te ondernemen.....

 

Alvast bedankt!

 

Beste Joyce,

 

Wat bedoel je precies met deze opmerking ?

Letterlijk genomen zeg je dat je nog geen idee hebt wat je wilt gaan ondernemen, zonder een antwoord op die vraag kom je niet tot aan het inschrijfloket bij de KvK, laat staan de andere loketten.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht altijd dat je ingeschreven mocht staan, ook al ben je nog geen zelfstandig ondernemer. Ik wil graag de facilitaire cq dienstverlenende kant op, maar ik heb op dit moment nog geen opdrachtgevers. Die zullen er in de toekomst wel komen maar niet direct. Dus lijkt mij dat ik geen inkomsten heb om op te geven....

 

 

Maar stel nu dat ik gestart ben (naast mijn fulltime baan) en nog maar 1 klant heb, volgens mij kom je dan belastingtechnisch niet goed uit de verf omdat ze dat zien als 1 op 1 / arbeidsrelatie? Daarom dacht ik dat het formulier VAR, er voor zorgde dat je kan aantonen dat het niet een arbeidsrelatie is zo als ik nu werk in dienst bij een bedrijf....

 

Ik wil dus weten wat de haken en ogen zijn.........

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zonder KvK geen VAR,

Vraag 1 bij het KvK loket;

Hoe heet het bedrijf ?

Vraag 2

Wat zijn de activiteiten ?

 

Met de omschrijving facilitaire dienstverlening kunnen ze niks.

 

Ga eerst een informatief praten bij de KvK en kom dan terug met inhoudelijke vragen.

Het inschrijven van een bedrijf heeft meer consequenties dan alleen het verkrijgen van een KvK nummer.

En als je toch bij de KvK bentneem dan gelijk een starterspakket mee.

Link naar reactie
  • 0

JoyceS,

 

k begrijp dat je nieuw bent op Higherlevel. Welkom. Allereerst wat algemene opmerkingen. Het antwoord op de vragen had kunnen vinden met de zoekfunctie. Ongeacht welk forum ook is het raadzaam om posts met vragen van verschillende aard te vermijden. Dat komt de overzichtelijkheid niet ten goede. Daarnaast onstaan in dergelijke topics vaak een veelvoud aan antwoorden die het draadje moeilijk leesbaar maken.

 

1. Ik werk fulltime (40 uur) in loondienst. Nu wil ik me inschrijven bij de kvk zonder eigenlijk een bedrijf te voeren kan dit? (freelance / zelfstandige)

 

Inschrijven van de KvK zonder een bedrijf al daadwerkelijk te voeren kan, maar waarom zou je dit doen. Als freelancer hoef je niet ingechreven te staan. De toegevoegde waarde van een dergelijke inschrijving is ver te zoeken.

 

2. Als ik ingeschreven sta bij de kvk, en ik heb maar 1 opdrachtgever, en ik werk daarnaast 40 uur, zou dit dan nadelig zijn, en hoe wordt ik dan gezien bij de belasting kwa omzet / loon belasting?

Ik begrijp dat het gaat om werk in loondienst en wat bijklussen als freelancer. De extra inkomsten hieruit worden aangemerkt als inkomen uit overige werkzaamheden.

 

3. nu heb ik gelezen dat de belasting een VAR document uitgeeft betreft bovenstaand, hoe gaat dat in zijn werk?

Over de VAR kun je voldoende informatie vinden middels de zoekfunctie. Indien en voor zover je maar één opdrachtgever hebt zal de VAR niet door de belastingdienst worden afgegeven. Raadpleeg ook even de site van de belastingdienst.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.