• 0

Beeldscherm overnemen van moeder PC

Beste Higherlevelers,

 

Ik heb een vraagje, mijn eerste wel te verstaan.

Ik ben bij een groothandel een barcode aan het invoeren en nu ben ik aan het kijken wat voor type handterminal we moeten nemen. In een gesprek met een leverancier heb ik te horen gekregen dat het mogelijk is om het beeldscherm en toetsenbord van een moeder PC RF over te nemen op een handterminal met barcodereader, zodat de pc mobiel is geworden en al de applicaties en software van de pc, op de handterminal te gebruiken zijn en de barcodereader als keyboard in de programma's gebruikt kan worden, zonder dat er extra software voor geschreven moet worden. Alleen de beeldscherm lay-out zou moeten worden aangepast.

Een voorbeeld van zo'n terminal was volgens hem de Symbol MC3000.

Maar hoe dit precies gedaan wordt wist hij ons niet te vertellen en aan welke eisen de terminal moet voldoen was ook onbekend.

 

Kan iemand mij daarmee helpen, misschien heeft er iemand ervaring mee? Zou in iedergeval ontzettend fijn zijn!

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes

Mark Castelijns

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij wil je gewoon data entry dmv een wireless barcodescanner en direct de data invoeren in je centrale systeem (PC). Klopt dat?

 

Praat met een systeem integrator en niet een leverancier van data terminals omdat jouw vraagstelling meer te maken heeft met de communicatie met div applicaties ipv dat het gaat over de hardware.

 

Dit is er eentje; http://www.phidata.nl/Frameset.asp (geen belangen of connectie)

 

Groet, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

Dag Technico,

 

Bedankt voor je link, er staan een aantal interessante dingen op.

Om beter op het onderwerp aan te sluiten had ik beter kunnen zeggen dat ik net zelf ben begonnen met een groothandel voor lasapparatuur en benodigdheden en dat ik daar met barcodes ga werken enz. enz. maar ja dat is helaas niet het geval...

Verder is het idd een beetje een vaag verhaal, maar dat komt omdat het voor mij ook nog een beetje onduidelijk is.

Je moet het zien als een remote control. Op een moeder pc draait het programma, bijv. orderpicking en vervolgens wordt het beeldscherm zo aangepast dat dit op de handterminaldisplay past. Hij is als het ware op de moeder pc met al de benodigde data aan het werken, maar dan op afstand met een terminal met geintegreerde barcodereader. Normaal gesproken heb zijn de terminals voorzien van de software en de benodigde data, maar in dit geval is dit niet meer noodzakelijk. En aangezien de software de grootste kostenpost is, wordt het zo een stuk goedkoper.

 

Hopelijk is het zo een beetje duidelijker en al zijn er nog vragen dan hoor ik ze graag!

 

Groetjes

Cassie

Link naar reactie
  • 0

dag Ron,

 

Lopen we elkaar net mis.

Nou wij hebben met een aantal systeemhuizen rond de tafel gezeten, maar die willen natuurlijk zelf voor de nodige software zorgen en nu is het geval dat wij hier zelf een eigen software engineer in dienst hebben en die wil dit natuurlijk graag zelf doen.

Het is niet alleen het realtime verwerken van de gegevens van de terminal, maar het op afstand werken met de moeder PC. Bij een gewoon RF systeem krijg je een behoorlijke interface met de eigen software en nu willen we alleen gebruik maken van de eigen software en dan alleen het beeldscherm en toetsenbord van de pc doorlinken naar de terminal. Dit kan schijnbaar door de beeldschermlayout van de pc aan te passen en deze vervolgens zo te krijgen dat hij op de terminaldisplay kan komen.

 

Groetjes

Cassie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.