• 0

overname webhosting-bedrijf

Beste HL-ers,

 

Ik heb een tijdje lopen rondzoeken, echter kan ik niet vinden waar een webhosting bedrijf geld zou kunnen lenen voor een overname (buiten de bank om). Wie heeft een idee waar ik zou moeten kijken of met wie ik contact zou moeten opnemen?

 

Er is een plan mbt de overname en de voordelen die dat opleveren, tevens is er een terug verdien periode berekend uitgaande van een halvering van het aantal klanten en de omzet en is deze naar ons idee nog steeds redelijk. Van waar dat we een halvering berekenen? We houden rekening met extreem slechte situatie's terwijl dit zeker niet te verwachten is en een groei van 10% waarschijnlijker is.

 

Meer informatie kan ik indien nodig geven.

 

[titel toegespitst - mod]

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Mark,

 

Als het zo goed is, waarom wil de verkoper er dan vanaf?

 

Henk

 

De betreffende partij stoot deze activiteit af om zich op de core business te kunnen richten. Dit is wel internet gerelateerd, echter geen webhosting. Daarnaast denkt men nieuwe wetten niet op tijd te kunnen implimenteren en zijn wij er zeker van dat het ons wel lukt (wij zijn haast door de testfase heen terwijl die andere partij nog moet beginnen).

 

Een ander bezwaar voor die andere partij is dat ze eigenlijk door een aantal goede contracten de noodzaak hebben om binnen 1 uur 24/7 iemand bij de servers te kunnen hebben en dit hebben wij al geregeld voor onze apparatuur en zou ook voor hun apparatuur gebruikt kunnen worden. Dit is een onderdeel van de voordelen van de overname (naast het goedkoper inkopen).

 

Heeft iemand eigenlijk een idee of een rente percentage van 25% (of lager) haalbaar zou kunnen zijn op jaarbasis voor een lening (we willen binnen 3 jaar alles afbetaald hebben en dat is dan goed mogelijk ondanks uitbreidingen)?

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

Heeft iemand eigenlijk een idee of een rente percentage van 25% (of lager) haalbaar zou kunnen zijn op jaarbasis voor een lening (we willen binnen 3 jaar alles afbetaald hebben en dat is dan goed mogelijk ondanks uitbreidingen)?

 

Bij een rentepercentage van 25% zie ik toch al snel van die sportschooljongens voor me met grote gouden kettingen en krokodillelederen jasjes... ;D

 

Lijkt me toch wel dat dat inderdaad voor minder moet kunnen, geloof dat het voor informals gebruikelijker is om 15% te rekenen?

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

Heeft niemand een idee bij welke partijen ik een kans maak (met andere woorden welke capitalisten in de ICT branche investeren)? Dat is eigenlijk het grootste probleem waarik nu tegen aan loop dat ik geen partij kan vinden die in de ICT investeerd (banken zijn sinds de enorme bel die is gesprongen rond 2000 extreem terug houdend).

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

Tegelijkertijd moet je je realiseren dat het advies van de bank, wel degelijk is gestoeld op bedrijfseconomische principes, maar dat ze geen risico's kunnen en mogen nemen.

 

Maar een bank kijkt wel naar geïnvesteerd vermogen, omzet en terugverdienperiode. Kennelijk valt deze propositie buiten de marges?

 

In hoeverre heb je op basis van een uitgewerkt businessplan en financieringsbegroting al bij meerdere banken aangeklopt? Wat was hun reactie?

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Op dit moment heb ik contact gehad met 1 bank (welke naam ik voor mijzelf houd). Deze bank heeft aangegeven dat als er geen hypotheek vorm gebruikt word het niet mogelijk was. Binnenkort zal ik maar eens bij een aantal andere banken in de regio naar binnen lopen om een afspraak te maken om de mogelijkheden te overleggen. Hierbij zal ik terug verdien periode's voor rekenen in verschillende situatie's (zelf denk ik aan circa 4 scenario's). Waaronder onder meer scenario's tussen zitten waarbij de omzet halveert het eerste jaar en daarna gelijk blijft en een scenario met gelijk blijvende omzet en 2 scenario's met groei (respectievelijk 10% en 15%).

 

Eens kijken wat andere banken ervan vinden dan maar.

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 78 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.