• 0

Geldt de Arbo ook voor medewerkers zonder vaste werkplek

Goede avond,

momenteel ben ik bezig met het opzetten van een concept voor mijn ICT ondernemingkje. Ik wil voor bepaalde delen van de services die we gaan verlenen mensen, om precies te zijn: klasgenoten (17 en 18 jaar) inzetten. Ik heb de kost op de KvK website gelezen, en heb een bezoekje gebracht aan de website van de Belastingdienst, maar ik kon niet geheel vinden hoe het volgende zit. Als ik iets stoms zeg, meld dat dan ajb, zodat ik ervan kan leren.

 

Stel, ik wil iemand 'aannemen' die alleen werkt als er een opdracht is. Dit is vooral in het begin - zeer weinig, dus ik zat te denken aan een Oproepovereenkomst, zodat ik de betreffende persoon in kan zetten alleen als dat nodig is. Kan iemand vertellen hoe dit in zijn werk gaat? Als dit al eerder is behandelt op HL, dan verontschuldig ik mij, via de zoekfunctie kon ik niets vinden.

 

Een tweede kwestie is die van de Arbowet. Voor zover ik heb begrepen - en geleerd op school - houdt die toezicht op of de werkplekken gebruiksvriendelijk zijn etc. Hoe werkt dit als je personeel geen vaste werkplek heeft? Bijvoorbeeld: een werknemer gaat naar een bedrijf toe om een cursus aan de werknemers te geven over een bepaald programma. Dan is er geen vaste werkplek, hoe werkt het dan?

Ik hoop dat ik hier weer wat van bijleer,

 

Michiel

 

Edit admin - Titel aangepast.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Michel, welkom op Higherlevel.

 

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik denk dat je de zoekfunctie verkeerd hebt gebruik. Met de term "oproepcontract" krijg ik zo al vier hits.

 

Voor wat betreft jouw vraag over de Arbobepaling. Kennelijk verkeer je in de veronderstelling dat de Arbowet en regelgeving alleen geldt voor vaste werkplekken. Niets is minder waar. Ook indien werknemers alleen beschikken over flexibele werkplekken gelden de Arbobepalingen onverkort.

 

Tot slot wijzen wij erop dat het raadzamer is om onderwerpen met een verschillend karakter in seperate posts te plaatsen. Het overzicht van het forum en de zoekfunctie zijn daarmee gediend.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.