• 0

iemand erbij voor 1 dag in de week

Hallo,

ik heb een eenmanszaakje, eigenlijk wil ik er iemand bij, maar niet fulltime, slechts (misschien) 1 dag in de week... degene die in aanmerking komt voor die ene dag in de week is een bekende van mij en wil met mij en het bedrijf meedenken en meegroeien.. hij doet het ook eigenlijk voor de lol en is tevreden met erg weinig salaris/inkomsten/vergoeding..

 

Hoe kan ik dit het beste regelen?

Wat is fiscaal het aantrekkelijkst voor m'n bedrijf? (loondienst? freelancer? vrijwilligerswerk???)

misschien zitten hier ook wel regels aan verbonden?

 

Misschien hebben jullie al wat tips en antwoorden of weten jullie waar ik meer info over deze kwestie kan vinden?

 

alvast bedankt!!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo , als je iemand in je bedrijf wil inzetten, en hij wil dat vrijwillig doen, dan hoef je hem niets betalen.

Geef hem wel koffie met koek, anders loopt hij weg, haha.

 

Op basis van betaling, als hij zelfstandig is, dan kan hij je een factuur sturen, maak hierover goede afspraken.

 

Of een nuluren contract, je betaald hem alleen als hij voor je werkt, hoe dat precies dat moet, dat weet ik niet ,maar er zullen heus wel Highlevelers zijn, die je kunnen helpen.

vgr.

Sietse

Link naar reactie
  • 0

Nul uren contract kan... maar daar komt ineens een personeels administratie om de hoek kijken.... zou niet mijn oplossing zijn.

Misschien kun je hem zwart betalen, jij bent dan niet strafbaar als hij het niet opgeeft aan de belasting.

Misschien, wat ik vaak doe, kun je hem van "zijn" werkgever inhuren... betaal je meer maar is aftrekbaar en alles is wit.

 

Wat ook kan, als jou vriend aspiraties heeft, is dat jou vriend een eenmanszaak begint... even naar de kamer van koophandel, BTW nummertje aanvragen en je kunt gewoon naar elkaar factureren.... Hij is dan trouwens niet verplicht om zoveel om te zetten... in principe kan hij zo weinig werken als ie wil... alleen kun je dan niet alles opvoeren... maar daarvoor moet je bij de belasting zijn....

 

 

Succes :)

Link naar reactie
  • 0

Ja een nul uren concept bestaat nog steeds, maar of je medewerker daar zo blij is ??

Dan betaal je alleen maar uit, voor de gewerkte uren, dus het kan dan ook gebeuren, dat er een maand geen werk is.

Het betreft toch een familielid , hij zal toch wel iets achter de hand hebben.

 

Hoe het met 4 uren contract gaat weet ik niet, dan moet je volgens mij hem of haar ook uit te betalen,als je slechts 3 uur werk voor hem of haar hebt..

 

vgr.

Sietse

 

;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja, dan wordt het belastingtechnisch als een loondienst-verband gezien, pas daar dus mee op! Payrollen zou inderdaad een snelle, simpele en redelijk betaalbare oplossing kunnen zijn!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.