• 0

Startdatum nabij, wat waren jullie eerste stappen?

Ik stel waarschijnlijk de meeste vreemde vragen :-[

 

Vandaag, 2 weken geleden schreef ik mezelf in bij de kvk. Ik was daar enigszins best zenuwachtig voor, maar het was eigenlijk een fluitje van een cent.

Vervolgens het formulier voor de belastingdienst op de bus, rekeningetje geopend, wat winkeltjes binnen gelopen enz.

Het voelt heel gek. Ergens zit er een jippie gevoel verstopt, maar aan de andere kant veranderd er helemaal niks.

 

Momenteel wacht ik erop dat mijn algemene voorwaarden klaar zijn, omdat wanneer iemand bij mij aanklopt, daarmee akkoord moet gaan.

Mijn startdatum sluipt langzaamaan dichter en dichter bij. Wat zal ik dan eens allemaal gaan doen?

 

Zodoende leek het mij een leuke vraag om eens te horen hoe jullie start(datum) verliep. Wat waren jullie allereerste stapjes? Hoe verliep die dag, die week, hoe heb je jezelf daarbij gevoeld enz?

 

 

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

1. Genieten

2. klanten vinden

 

-verstuur een persbericht naar het lokale sufferdje, regionale businessblaadjes, paardensportbladen en bladen voor de buitenmens met een dikke portemonee (als de Seasons, LG magazine etc.): je bied een (in mijn ogen) uniek concept, dus misschien zijn ze wel in voro een interview, bladen voor vrouwen (SIS magazine)

-vertel aan iedereen wat je gaat doen en vanaf wanneer

-vul je agenda vast met beurzen en netwerkevenementen

-post her en der op paardenfora (met alleen reclame in je signature ;) )

-heb je al een domeinnaam en e-mail onder domein?

 

Maareh... hoe ga je nou heten?

Link naar reactie
  • 0

Jaja ik heb de website al klaar staan. Zelf gemaakt en ben ook best trots op mezelf dat hij werkt, want wat heeft dat een stel zweetdruppeltjes gekost zeg ;D

Persbericht heb ik nog niet, maar staat al wel voor overmorgen op de agenda om die te gaan leren maken.

 

Het geen ik benieuwd naar ben Nonex......

Zodoende leek het mij een leuke vraag om eens te horen hoe jullie start(datum) verliep. Wat waren jullie allereerste stapjes? Hoe verliep die dag, die week, hoe heb je jezelf daarbij gevoeld enz?

 

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, het starten van een bedrijf is een best grote sprong in het diepe, maar toch ook wel een erg leuke uitdaging!

 

Wat denk ik het belangrijkste is, is dat je klanten binnenkrijgt. Probeer dit niet gelijk groots aan te pakken. Lokaal vind je vaak al wat aansluiting. Zorg ervoor dat je je klanten tevreden houdt dan volgen er vaak meer.

 

Ik ben ook nog maar sinds 1 januari bezig en heb op die manier al een redelijke aanloop gekregen. Zonder de gigantische kosten.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wouter

Link naar reactie
  • 0

Op 1 september 2003 om 00.00 uur heb ik voor mijn vrouw en mezelf een lekkere borrel ingeschonken en die hebben we heerlijk samen opgedronken.

De volgende morgen ben ik om 08.30 uur lekker met mijn hond naar het bos gelopen. Om 10.00 uur zat ik achter mijn bureautje blij te wezen!

www.chainsupport.nl

 

stippel je eigen loopbaan uit, voordat iemand anders dat doet....

Link naar reactie
  • 0

Soms heb je geen duidelijke startdatum. Je kunt het besluit nemen om te starten, maanden later de BV oprichten, dan de inschrijving bij de KvK doen, en weer maanden later een kantoor huren. Of in een andere volgorde. Dan is het besluit om te starten een kick (champagne), de opening van het kantoor ook (een borrel), het in dienst treden van de eerste medewerkers (biertje bij 't IJ), de eerste klant die betaalt (rondedans door het kantoor).

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Ik had overlegd met mijn vrouw om toch maar geen onderneming op te richten, te risicovol. We hadden twee salarissen nodig voor het huis, de economie ging niet zo lekker, wat nou als het niet lukt. En dat was natuurlijk helemaal zo!

 

En toen, als in een droom, bevond ik mij op weg naar de KvK en voelde mij, als door een onzichtbare hand, gedwongen, tegen mijn wil in, mijn in te schrijven. Vreemd, heb er nog steeds geen verklaring voor :)

 

De start was redelijk chaotisch. Mijn jongste was net geboren en weigerde te slapen. Dus ik heb weken achter elkaar 's nachts met een baby op de arm achter de computer gezeten, mijn eerste site bouwend en business plan schrijvend.

 

De eerste tijd was ik meer huisvader dan ondernemer, dus ik wilde nog wel eens een telefoontje aannemen terwijl ik de fles gaf. Een keer heb ik over een opdracht onderhandeld terwijl ik een luier zat te verschonen.

 

Maar ik de vond de start wel cool, ondanks het totale gebrek aan inkomsten had ik direct een gevoel van voldoening. Leuk eerste begin, ik kijk er graag op terug.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 40 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.