• 0

Nieuwsbrief e-mailprogramma

Ik ben bezig met het organiseren van een groot evenement. Om de deelnemers hieraan voldoende op de hoogte te houden, en eventueel ook de bezoekers hebben we besloten om maandelijks een nieuwsbrief te sturen.

 

We hebben momenteel een adressenbestand met ruim 100 contactpersonen, dit zal nog flink groeien en we verwachten dat we na het evenement (eens in de twee jaar) een bestand te hebben tussen de 500 en 1.000 e-mailadressen.

 

Dit alles moet verstuurd worden, mensen moeten zich kunnen aanmelden maar natuurlijk ook kunnen afmelden. Ook mag men elkaars e-mailadres niet zien.

We hebben intussen al 1 mailing gedaan, dit hebben we verstuurd in het bcc veld, maar het nadeel hiervan is dat het merendeel niet door de huidige spamfilters heenkomen en dus ook niet gelezen wordt.

 

Ik weet dat er e-mailprogramma's die een voor een honderden e-mails versturen, en waar ook een opt-in en opt-out functie bij zit.

 

Mijn vraag aan jullie is:

Wie weet een goed e-mail programma met een professioneel uiterlijk( bij inschrijven en afmelden) waarbij ik honderden e-mails tegelijk kan sturen waarbij een duidelijke opt-in en opt-out functie bij zit?

 

Bij voorbaad dank

 

 

(Ik heb al de nodige discussies gelezen op dit forum, maar geen een ging echt specifiek over een e-mail programma)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet niet in hoever YMLP geschikt zou zijn.

Dat is Your Mailinglist Provider (ff googlen voor link)

 

Anders gewoon even laten scripten door vrienden / familie / bekenden hoeft niet zo heel duur te zijn.

 

En volgens mij is het of opt-in OF opt-out toch?

Opt-in, leden moeten zich aanmelden voor ze mailings krijgen en geven door aan te melden toestemming om die te sturen. Uiteraard met afmeld mogelijkheid.

Opt-out, je stuurt een mailing naar x aantal mensen en als iemand geen interesse heeft kunnen ze zich gelijk uitschrijven

Link naar reactie
  • 0

Wij gebruiken nu Celox voor het beheer van 5000 adressen (ASP) hiervoor maakten we gebruik van worldcast (desktop). Ff studeren, maar dat werkt prima. Onderhoud van je bestand is wat omslagtig. Emails worden 1 voor 1 verstuurd, dus geen last met spamfilters en compromiteren van adressen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet in hoever YMLP geschikt zou zijn.

Dat is Your Mailinglist Provider (ff googlen voor link)

 

Anders gewoon even laten scripten door vrienden / familie / bekenden hoeft niet zo heel duur te zijn.

 

En volgens mij is het of opt-in OF opt-out toch?

Opt-in, leden moeten zich aanmelden voor ze mailings krijgen en geven door aan te melden toestemming om die te sturen. Uiteraard met afmeld mogelijkheid.

Opt-out, je stuurt een mailing naar x aantal mensen en als iemand geen interesse heeft kunnen ze zich gelijk uitschrijven

 

opt-out -> de mogelijkheid om uit te schrijven die vermeld word in de e-mail

opt-in -> de ontvanger meld zich vooraf aan om de mail te ontvangen

 

PHPlist is een optie, echter is een eigen systeem waarschijnlijk beter geschikt voor je. Eigen systemen kun je laten scripten.

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

Ik zou echt afraden zelf iets te maken, vooral als het gaat om een "groot evenement". Je wilt niet weten wat erbij komt kijken wil je je mail goed afgeleverd krijgen, dat bouw je niet zomaar even op een willekeurige server.

 

Concrete tips: mede-Higherlevellaar Yourcom en voor het hogere segment (meer opties) Blinker.

 

Your Mailinglist Provider is ook wel goed (geen ervaring mee, maar hoor goede dingen), maar volgens mij kun je bij hen de 'powered by' niet wegkrijgen. Dat kan niet-wenselijk zijn, afhankelijk van je eigen voorkeur natuurlijk.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb me vanochtend nogmaals verdiept in alle mogelijkheden die ik zelf gevonden heb, en de tips die ik hier op het forum heb gekregen.

 

Er is in mei een symposium/beurs in Utrecht over E-commerce. We hebben besloten het momenteel even te laten voor wat het is, in mei richting Utrecht te gaan en hier kijken wat er voor ons allemaal nodig is en voor welke prijs.

 

gr. Joost

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Een dagje naar zo'n beurs kost meer dan een paar jaar gebruik van een door jou gezocht programma (zie mijn mailtje), maar wellicht doe je er aardige ideeen op. Overigens zou het me verbazen als je echt nieuwe dingen tegen komt die je niet zou kunnen vinden dmv goed zoeken op internet.

 

ciao

GJ

Link naar reactie
  • 0

Ik heb me vanochtend nogmaals verdiept in alle mogelijkheden die ik zelf gevonden heb, en de tips die ik hier op het forum heb gekregen.

 

Er is in mei een symposium/beurs in Utrecht over E-commerce. We hebben besloten het momenteel even te laten voor wat het is, in mei richting Utrecht te gaan en hier kijken wat er voor ons allemaal nodig is en voor welke prijs.

 

gr. Joost

 

Op 25, 26 en 27 april vindt in de jaarbeurs in Utrecht de TCD2006 plaats. TCD2006 is het meest complete event op het gebied van contactcenters, CRM, DM en e-marketing met als thema 'Know your customers'.

 

Het evenement bestaat uit een beurs met zo'n 130 exposanten, congressen, workshops, het DM Feest, diverse borrels, het NCCA - Telecommerce Gala, diverse inlooptheaters en veel meer.

 

Bij deze beurs is de toegang gratis

 

(meer info via http://www.affiliates.nl (NIET de officiele site!!!))

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Een dagje naar zo'n beurs kost meer dan een paar jaar gebruik van een door jou gezocht programma (zie mijn mailtje), maar wellicht doe je er aardige ideeen op. Overigens zou het me verbazen als je echt nieuwe dingen tegen komt die je niet zou kunnen vinden dmv goed zoeken op internet.

 

ciao

GJ

 

Wij zijn een groot bedrijf, met een kleine tak (wij) die een beurs organiseren. Er gingen al geluiden op dat we meer met e-commerce gingen doen en na aanleiding hiervan gaan we in mei de e-commerce beurs bezoeken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.