Ik heb een idee om de uitstoot van CO2 te verminderen en/of in te handelen(net als het mestoverschot).

Ik zit nog in de idee fase want mijn financieele middelen laten het niet toe om een prototype te bouwen,octrooi aan te vragen etc,etc

Het is wereldwijd toepasbaar en voor Nederland belangrijk binnen de Europeesche afspraken en het handelen erin.

Volgens mij wordt het nog niet in een ander land toegepast dus hebben we een voorsprong op de cocurrentie.Het is puur een kwestie van tijd.

Tijdens mijn onderzoek naar milieuvriendelijke energie ben ik op een ander idee gestuit.Een windmolen voor iedereen zonder dat er ook maar iemand hinder van heeft.

We weten precies hoelang de zon schijnt,maar het waait vaak 24 uur per dag.Ik ben druk bezig met het prototype te bouwen.Maar ook hier spelen de financieen een rol.

Wie weet raad?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/8526-het-verminderen-vanco2-emissie/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste lovelygoodly,

Kun je iets duidelijker zijn in je vraagstelling ?

Met een opmerking als "wie weet raad" kunnen we niks.

Uit deze opmerking kunnen we niet afleiden of je een technisch probleem hebt, niet weet hoe je de patentdatabases kunt doorzoeken, hoe je marktonderzoek doet, hoe je de technische haalbaarheid in kunt schatten, enz..

• 0

Dit is de eerste keer dat ik mijn ideen op de markt wil zetten en moet nog van beide een prototyp bouwen maar het is allemaal iets duurder dan ik me had voorgesteld.

Ik raad je aan om de cursus 3xO + O te volgen bij de NOVU.

Deze praktijkcursus is erop gericht de uitvinder te behoeden voor misinvesteringen.

Het biedt handvatten voor octrooionderzoek, marktonderzoek en haalbaarheidsonderzoek. Later kun je met deze informatie een ondernemingsplan opstellen.

Ik ben bang dat je op dit moment nog teveel kennis ontbeert om hiermee aan de slag te gaan. Ik raad je aan ook eens te kijken wat aan ondernemingsplannen wedstrijden zijn zoals de Hermen Wijffels prijs en New Venture, bij New Venture kun je een professionele coach aanvragen die je wat extra invalshoeken geeft.

Zorg eerst voor een goed fundamnet wat betreft kennis, en ga dan aan de slag.

Succes

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar