Ga naar inhoud

Wat te doen bij niet tijdige nakoming van een opdracht?

Geplaatst:

2lollypop2

Sorry, ik weet niet goed waar ik dit moest plaatsen en of het wel mag, maar ik heb een klein probleempje waar ik graag wat advies in zoek.

Ik heb aan iemand gevraagt mijn AV te maken, maar ik ben nu toch op een punt beland dat ik me sterk afvraag of er nog iets zal gaan komen.

Ik heb voor mijn gevoel vanaf het begin af aan er steeds zelf achteraan moeten lopen om een reactie te krijgen.

Zoals, ik zou een reactie krijgen maar hoorde niks. Heb mijn dingetjes opgestuurd maar hoor niet of het oke is. Zou resultaat ontvangen maar is niet gebeurt. Nu ook weer zit ik nog steeds te wachten tot ik resultaat ontvang en is dat alweer niet gebeurt.

Ik weeg zowat een ons en ben het eerlijk gezegt een klein beetje beu zo, maar goed wat doe ik eraan? Maar weer eens mailen waar het beloofde nu weer blijft, want bellen schiet net zoveel op, word niet opgenomen.

Het zou ongeveer zolang gaan duren, kon ik mee leven, maar het lijkt het aardig op dat het dubbel zo lang gaat duren en eerlijk gezegt vraag ik me heel stiekem af, komt er uberhaupt nog wel wat van?

Ik stoei er een beetje mee hoe ik het nu voort aan moet pakken of wat ik moet doen, want ik weet het zo langzamerhand ook niet meer.

Ik vraag daarom graag wat advies, hoe nu verder?

[edit admin - titel aangepast]

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Featured Replies

Geplaatst:

Edward

In algemene zin geldt dat wanneer er een duidelijke termijn voor levering is afgesproken en binnen de gestelde termijn wordt niet geleverd, dan is de leverancier in verzuim en is het betrekkelijk eenvoudig om tot ontbinding van de overeenkomst over te gaan. Wellicht dat er sprake is van een overmachtsituatie, maar daar zal betrokkene dan toch tijdig een beroep op moeten doen.

In deze gaat het niet om de levering van goederen, maar om een dienst. Daarvoor is een opdracht verstrekt. Ten aanzien van de overeenkomst van opdracht kent de wet nog bijzondere regels. Een overeenkomst van opdracht kan volgens artikel 7:408 Burgerlijk Wetboek te allen tijde wordne opgezegd door jouw als opdrachtgever. Alsdan ben je in beginsel wel gehouden om de reeds verrichte werkzaamheden te vergoeden. In deze is er nog niets geleverd en worden afspraken kennelijk niet nageleefd. Intrekken van de opdracht zonder vergoeding lijkt dan voor de hand te liggen en dat zou ik je ook adviseren.

Ter zijde, ik weet niet wat voor bijzonderheden jouw algemene voorwaarden moeten inhouden, maar een eenvoudige set algemene voorwaarden kost niet zo heel veel tijd en moet toch echt binnen een week aan te leveren zijn.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Geplaatst:

LBX

Ter zijde, ik weet niet wat voor bijzonderheden jouw algemene voorwaarden moeten inhouden, maar een eenvoudige set algemene voorwaarden kost niet zo heel veel tijd en moet toch echt binnen een week aan te leveren zijn.

Eens met Edward; een gewone set voorwaarden hoeft niet lang te nemen.

Heb je iemand in je netwerk die de persoon in kwestie persoonlijk kent? Ik begreep eerder in een andere draad dat je bij deze persoon een erg goede prijs kreeg - als je reden hebt om aan te nemen dat je ook kwaliteit krijgt voor je geld, is het misschien toch de moeite om per e-mail of brief een aanmaning met een ultimatum te sturen.

Alleen: op dit moment is er nog geen prestatie geleverd en kun je met gesloten portemonnee weglopen van deze ervaring. Als er na de aanmaning een product komt waar je niet blij mee bent, is er al ruimte voor discussie over de vraag of je hem/haar iets verschuldigd bent.

Dus - afgaande op wat je ons vertelt - denk ik net als Edward dat je er beter nu een punt achter kunt zetten. Dat kan per brief of e-mail, maar het liefst per aangetekende post (er van uitgaande dat in jullie overeenkomst geen andere eisen zijn gesteld).

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.