• 0

Vindbaarheid van webshops en de producten verbeteren

Dit topic open ik naar aanleiding van het pas gesloten topic over hetzelfde onderwerp: de vindbaarheid van webshops. Ik ben nu een tijdje bezig met het maken van een businessplan + opzet van een webshop. Ik ben op het gebied van zoekmachine marketing echter vastgelopen bij de vindbaarheid van de site.

Ik heb een aantal dingen waarvan ik denk dat ze de vindbaarheid erg verbeteren:

1. goede urls: http://shop.com/article/214343/tommy-shirt-xl.html

2. goede textuele informatie: dus niet alleen iets als Tommy Hilfigner Shirt maat XL. Maar bijvoorbeeld een omschrijving als:

"Uit de nieuwe collectie van Tommy Hilfigner een t-shirt met heldere strepen in de combinaties wit/blauw en wit/rood. Deze shirts passen uitstekend in het modebeeld van komende zomer waarin de marine look centraal staat voor de jongens. Kijk ook op onze style-pagina's: http://shop.com/style/zomer2006/jongens.html voor meer informatie over de stijlen deze zomer. Dit shirt is onderdeel van een uitgebreide collectie van shirts van Tommy Hilfigner, zie ook: http://shop.com/tommy-hilfigner/zomer2006/shirts.html"

In de praktijk zie ik echter dan Bol.com en Amazon.com om er maar eens een paar te noemen vrijwel geen nette urls... De omschrijvingen zijn meestal slecht de omschrijving van de fabrikant zonder wat gegevens aan elkaar te koppelen. Alleen Amazon heeft zijn alom bekende "klanten van dit product kochten ook:" feature.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

• 0

Een omschrijving van rond de 200/300 woorden is goed, zeker als je de tekst kunt beschrijven op een manier die goed leesbaar is voor je klanten.

Probeer te zorgen voor goede, duidelijke informatie, liefst zo specifiek mogelijk. Zorg er alleen voor dat je het einddoel in de gaten houdt. Probeer je grootste en belangrijkste pagina's ( meestal de homepage ) logisch op te bouwen. Zorg voor goede content, duidelijke links, alt teksten bij je plaatjes, etc etc. Er zijn veel sites te vinden over dit onderwerp, maar uiteindelijk komt het er volgens mij op neer dat je je als ondernemer moet verplaatsen in wat een bezoeker die voor het eerst op jouw site komt, voor idee heeft en of het aanbod direct duidelijk en aantrekkelijk is voor de bezoeker.

Vreemd, hoe meer het internet evolueert, hoe belangrijker het weer wordt om je klant te kennen :-)

Ps: probeer voor elke belangrijke pagina ongeveer 5 woorden te nemen waar je extra nadruk op legt in je teksten.

Link naar reactie
  • 0

Dat zijn inderdaad de standaard optimalisaties, daar ben ik mee bekend. Echter vraag ik me nu af hoe dit met webshops specifiek nog kan verbeteren. Daar heb ik geen echte ervaring mee. Vooral is het zo typisch dat de grote bedrijven het niet doen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil het topic toch nog even kicken. Heeft niemand hier ervaring mee?

Wat is precies je vraag dan?

Goede, leesbare URL's is slechts één van de vele optimalisatiemogelijkheden. Blijkbaar hebben grote retailers de andere zaken wel goed op orde (denk aan de grote bergen met inkomende links) en draaien ze daar al prima mee.

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me af waarom ze dus niet meer goed geschreven teksten e.d. plaatsen om hun vindbaarheid te verbeteren.

Je laatste puntje is bijvoorbeeld al iets interessants: "...de grote bergen met inkomende links...". Zo zullen er vast nog meer dingen zijn!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar