• 0

Een internet shop voor schaamte-artikelen? Wel of Niet doen?

Ik loop met een "idee" om producten te verkopen die je niet graag in de winkel koopt. Dus artikelen waar mensen zicht voor schamen maar wel nodig hebben. Ik noem maar condooms ofzo, daar is nu ook een site voor en volgens mij is dit een vrij slim plan. Ik loop al langer met dit plan. Momenteel zit ik in de kinderkleding, maar hier is geen droog brood te verdienen. Te veel concurrentie en het product is te specifiek om te verkopen. Mensen willen toch de kleding eerst zien voor ze kopen. Zeker kinderkleding.

Vandaar dat ik een product(en) zoek wat producten zijn wat mensen nodig hebben maar liever via internet kopen dan in de winkel.

Zoals sex artikelen en condooms. Sex artikelen lijkt me niet zo eigenlijk, maar condooms enzo zou ik ook best willen verkopen.

Mag dit zomaar of zitten daar ook regels aan vast?

Ik wil me niet alleen richten op condooms hoor, dat is maar een onderdeel. Ik bedoel alleen een voorbeeld van artikelen waar mensen zich voor schamen.

 

Is dit "idee" te afgezaagd, of zijn er wel mogelijkheden voor dit soort artikelen?

 

In afwachting op jullie reactie.

 

Alvast bedankt!

 

Vincent

Met vriendelijke groet,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik schaam me niet voor het kopen van condooms, even een deo spray en een pakje condooms , haha.

 

Als ik dingen wil kopen, waar je je volgens jouw voor moet schamen, daar zijn al vele bedrijven voor.

Denk maar aan PABO, of Christine Leduc, dit zijn bekende namen, maar even googelen of vinden.nl, pagina,s vol met deze webwinkels.

 

Het is wel een miljoenen business, wordt veel geld aanverdiend.

Maar wie houdt je tegen, kijk eens op deze sites, misschien kan je hier iets mee, heel veel succes, en PLEZIER.

groetjes,

Sietse.

 

8) 8) 8)

Link naar reactie
  • 0
Gast archlackware

Volgens mij zijn er al heel veel sites waar je Condooms kunt kopen.

 

En ik denk dat dit ook voor alle andere "schaamte" articelen geld.

 

En wat betreft de condooms, de meeste mannen zijn denk ik juist trots dat ze condooms moeten kopen. "Kijk ik heb Sex" ;)

Link naar reactie
  • 0

Je kunt het wel proberen,

 

Ik ken wel leveranciers die je een de betaling voor je afhandelen.

 

Wat je in feite doet is onder jouw handelsnaam een stel plaatjes op het internet zetten.

 

Waneer mensen willen kopen worden ze onzichtbaar doorgelinkt.

 

Het betalen gaat naar het moederbedrijf jij ontvangt een commisie voor je verkoop.

Het moederbedrijf doet de logistiek ook voor jouw.

Het voordeel voor jouw

 

Op hosting na en een site designer geen kosten.

Je hebt altijd voorraad en nooit overstock.

 

Groetjes Erik Bos

info@cydox.com

Link naar reactie
  • 0

 

Hallo Erik,

 

Klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Aan wat voor artikelen moet je dan denken buiten condooms?

Het klinkt vrij makkelijk? Zit er geen addertje onder het gras? Anders stort iedereen zich toch daarin.

 

Is er nog wel behoefte aan deze constructies voor leveranciers of is dit ook al verzadigd? Het probleem wat ik hier mee heb is dat het te makkelijk klinkt, geen voorraad en overstock etc etc. Alleen de webhosting inderdaad. Klinkt toch te makkelijk? Dan zou iedereen dit er toch even bij doen?

 

Graag je reactie en meer uitleg?

 

Alvast bedankt !!

 

PS: De meeste reageren dat condooms geen handel meer is via internet. Het was meer een voorbeeld van artikelen die veel mensen liever annoniem kopen.

 

Wel allemaal bedankt voor het meedenken !!!

Met vriendelijke groet,

Link naar reactie
  • 0

Als je zoiets doet zou ik beginnen met de markt: Grote vrouwen, vrouwen met kleine borsten. Mannen met kleine piemels, of juist hele grote(?!) om maar even een voorbeeld te geven.

 

Kijk ook wel eerst even hoe groot deze markt is, en hoeveel zin het heeft. Het zou zomaar kunnen dat je een markt kiest waar geen geld in zit =)

 

Kies 1 specifieke markt uit, en maak daar een (internet)bedrijf omheen. Plaats in dit geval zeer zeker een foum op de site, waar deze mensen sociaal contact kunnen hebben met soortgenoten (dit maakt ze dan meteen ook loyaler naar je bedrijf).

 

Bouw een vriendschappelijke relatie op met deze mensen. Doe onderzoek, en kom erachter wat hun behoeften zijn, wat voor problemen ze hebben, etc. Doe hier dan producten voor vinden die je kan verkopen.

 

 

"Idleness is not doing nothing--It's being free to do anything".

 

"The purpose of doing business, is to not be in any business".

Link naar reactie
  • 0

Wat Erik bedoeld is simpelweg een geautomatiseerde versie van het concept "Joint Ventures". En dat kan iedereen doen met simpelweg alleen een adressenbestand met prospects.

 

Doe voor de lol is een zoektocht naar "Mike Enlow Joint Venture". Een zeer krachtig concept met veel potentie en vartiatie mogelijkheden...

"Idleness is not doing nothing--It's being free to do anything".

 

"The purpose of doing business, is to not be in any business".

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof niet zo in dit concept. Er zijn genoeg sites waar je dergelijke artikelen kunt kopen. Bovendien vrees ik dat schaamte, buiten Staphorst wellicht, een vrijwel achterhaalde emotie is. Is dat jammer? Ja, best wel. Ik pleit dan ook voor meer schaamte.

 

Terzijde: als je al iets in "schaamte-artikelen" (ik zou het niet letterlijk op het verpakkingsmateriaal afdrukken, ha ha) wilt gaan doen, dan zul je toch al snel in de ranzige hoek terechtkomen: artikelen voor mensen met vreemde voorkeuren en/of lichamelijke afwijkingen. Een relatief kleine markt waarschijnlijk.

Erwin

Link naar reactie
  • 0

Een kennis van mij zit in die business. Via Internet verkopen ze heel erg veel van dat soort zaken, met name "voedingssuplementen". Daar hangt ook gewoon een affiliate programma aan vast. Er wordt dus al op grote schaal gekocht in deze markt via het Internet. Je weet dus al dat de markt er is, nu alleen nog kijken of jij een niche in die markt kan vinden. De algemene markt is vrij verzadigd naar mijn mening voor bijvoorbeeld condooms.

 

Wat wel een trend aan het worden is zijn de thuis parties voor vrouwen waar allerlei spullen worden verkocht. Misschien dat je daar op kan inspringen. Die blijken in de praktijk goed te verkopen, net zoals de verkoop via Internet.

 

Een vrouw stapt zelf niet zomaar een seksshop binnen, dus goede alternatieven verkoop via internet, thuisparties, etc daar is een bestaande markt voor waar je op in kunt springen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.