• 0

Gemeente-vergelijker: is dat wat?

Geachte lezer,

 

Ik ben nieuw op dit forum en werk aan een eigen innovatie (komt momenteel in een versneld vaarwater) Graag zie ik van u een reactie. Als ik een link mag leggen dan hoor ik dat graag, dan is er een verwijzing naar het product mogelijk.

 

Het gaat om het volgende.

 

Alle gemeente begrotingen en rekeningen uniform in een database, berekend naar absolute bedragen, kosten per inwoner en percentages af te drukken per gemeente op 1 A4. Met de mogelijkheid in het systeem iedere gemeente site op te roepen en direct te mailen naar de gemeente.

 

Binnen de database zijn alle gemeenten op deze waarden met elkaar te vergelijken. Absolute transparantie.

 

Als bijlage vindt u een overzicht van een gemeente.

 

Graag uw reactie!

 

Muriel Muyres

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Verwijderd account

Malamut,

 

Persoonlijk geef ik je gelijk betreffende de draagkracht op dit forum. Toch blijft de vraagsteller een ondernemer in spé en wil zijn idee sprediken. Bovenal wil ik aangeven dat politiek en ondernemen niet met elkaar overeenkomt.

 

Een politiek persoon zal niet kunnen ondernemen als een ondernemer. Waarom? Theorie werkt niet in de praktijk.

 

Wel is dit mijn eigen mening, welke ik dan ook duidelijk maak; Toch zullen wij hier op dit forum ook te maken krijgen met dit soort vragen.

 

Politiek en ondernemerschap zal te allen tijde moeilijk samengaan, vandaar de reacties.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

In mijn ogen niets, maar is niet mijn insteek.

Bij deze heb je in mijn ogen gelijk wanneer je vergelijkende statistieken weergeeft, maar blijf erbij dat dit niet mijn ding is.

 

Het gaat erom dat we niet als een stel kleuters op dit forum gaan oordelen naar ondernemers of ondernemers in spé. Daar is dit forum niet voor bedoeld denk ik.

Link naar reactie
  • 0

Eerst even dit: Ik heb mijn bijdrage over Oebezikan naar het bitwahalla gezonden. Nu het inhoudelijk wordt, vind ik deze bijdrage niet meer voldoen aan de kwaliteitsnormen van dit forum.

 

Malamut,

 

Persoonlijk geef ik je gelijk betreffende de draagkracht op dit forum. Toch blijft de vraagsteller een ondernemer in spé en wil zijn idee sprediken. Bovenal wil ik aangeven dat politiek en ondernemen niet met elkaar overeenkomt.

 

Als politiek en ondernemen met elkaar verweven worden, vind ik het erg belangrijk om te weten waar de belangen liggen. Persoonlijk ben ik van mening dat de politieke aspiraties voor de TS belangrijker zijn dan zijn ondernemersaspiraties.

 

Wat kun je nu met de gemeentevergelijker? O, O, onze gemeente geeft per inwoner 10 euro meer uit aan ambtenaren dan onze buurgemeenten ! Politiek gezien scoort dat natuurlijk lekker op de korte termijn en zo wordt "het volk" flink opgehitst. Maar het verhaal achter de cijfers wordt door deze gemeentevergelijker volledig genegeerd.

 

Een politiek persoon zal niet kunnen ondernemen als een ondernemer. Waarom? Theorie werkt niet in de praktijk.

 

Ik vind dat politiek en ondernemen heel goed samengaan mits er geen sprake is van belangenverstrengeling. Met veel ondernemers in de gemeenteraad duren de beraadslagingen meestal maar kort en de borrel na afloop juist langer ;-)

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
Ik vind dat politiek en ondernemen heel goed samengaan mits er geen sprake is van belangenverstrengeling. Met veel ondernemers in de gemeenteraad duren de beraadslagingen meestal maar kort en de borrel na afloop juist langer ;-)

 

 

Nu gaan we verder op het volwassen ondernemen en snappen allebei, zowel jij als ik, waar het om draait. Ga dan ook niet mee in deze topic. Vooralsnog waardeer ik de politiek, plaatselijk, en trek mijn voordelen daar uit. Mijn antwoord had alleen een mark op het gedrag en antwoorden die ontstonden na antwoorden van degene die de vraag had gesteld. Jeroen heeft dan ook gelijk en heeft dit gereduceerd tot een normaal forum.

 

Voorop gesteld, ben ik afhankelijk van gemeentebestuur etc. en doe veel werk voor gemeentes.

 

Met veel ondernemers in de gemeenteraad duren de beraadslagingen meestal maar kort en de borrel na afloop juist langer ;-)

 

Moet je wel drinken, cq, van een borrel houden. Maar goed, een frissie doet wonderen tijdens deze.gesprekken.

Link naar reactie
  • 0

Het hele idee van Gemeenteanalyse vind ik toch een goed idee.

Het staat los van elke politiek.

Zoals er bijvoorbeeld het rijks inkoop bueau bestaat dat bij private ondernemingen zijn inkopen doet.

De ere vermelding bestaat er uit koninklijke.

 

Ik ken Muriel Mures al wat langer.

 

..... Ik kom hier nog op terug.....

 

Link naar reactie
  • 0

 

Zoals er bijvoorbeeld het rijks inkoop bueau bestaat dat bij private ondernemingen zijn inkopen doet.

De ere vermelding bestaat er uit koninklijke.

 

Je kicked een topic uit vervlogen tijde met een opmerking over het RijksInkoopBureau dat al sinds heeeeeeel lang niet meer bestaat.

Dit is namelijk geprivatiseerd en verder gegaan als het NIC in Zwolle, met een kleine vestiging in Den Haag.

Het NIC is een commerciele onderneming waarvan sommige overheden gebruik maken en heel veel ook niet.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0
over het RijksInkoopBureau dat al sinds heeeeeeel lang niet meer bestaat
Dat is zo, dertig jaar terug `hing die instelling al aan elkaar van ouboliigheid`

Maar ik zocht even naar een voorbeeld.

Zoals er nog altijd bestaan de rijksaanbestedingen

waarbij de meest geschikte kandidaat de opdracht krijgt.

Bedrijven die al meer dan honderd jaar bestaan kunnen het predikaat hofleverancier krijgen.

Dat is ook een voorbeeld van hoe een bedrijf levert aan een overheidsinstelling.

 

Tussendoor werd ik even weg geroepen door een van mijn zeer gewaardeerde medewerkers vandaar dat het

verhaal niet compleet was. sorry.

 

Link naar reactie
  • 0

Op de dag van de gemeenteraadsverkiezingen :

http://www.gemeenteanalyse.org/

http://www.gemeenteanalyse.com/

Voor de duidelijkheid`; dit is geen politieke of comercieele site.

Deze is er enkel en alleen voor de verbetering van informatie.

Het gaat over gemeente finantieen.

 

Deze site heb ik snel in elkaar gezet.

Muriel heeft het op het ogenblik druk met werken.

Hij houdt zich ook aanbevolen voor

technische site verbeteringen. Gemeenteanalyse.nl bestaat niet meer.

Muriel probeert deze beter terug te krijgen ook al omdat er geen onderhouds updates waren voor langere tijd.

 

 

Muriel Muyres

http://www.youtube.com/watch?v=QwJK4XLDg04

 

Rippen gemeenteanalyse

http://www.youtube.com/watch?v=6akj1fpMHv0

 

 

jserle wel een filmpje maar gaat niet over het ondewerp , zie mijn site)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.