• 0

Subsidies/uitkeringen met huwelijkse voorwaarden?

Geachte lezers,

 

Ik ben een startende ondernemer met behoorlijk wat vragen en hoop op deze manier sommige vragen beantwoordt te krijgen. Het is in Nederland mogelijk om bepaalde subsidies en/of uitkeringen te krijgen als startende ondernemer. Ik zit alleen met een groot probleem: mijn partner heeft een redelijk goed inkomen waardoor ik steeds niet binnen de voorwaarden val. Wij zijn echter wel op huwelijkse voorwaarden getrouwd. Kunnen de huwelijkse voorwaarden er misschien wel voor zorgen dat ik toch ergens iets van een subsidie of een uitkering kan krijgen tijdens mijn start?

 

Met vriendelijke groet,

 

Geanonimiseerd

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn geen "subidies" voor starters, er zijn wel allemaal vrijstellingen als je door de belastingen wordt gezien als "ondernemer".

 

Volgens mij hebben huwelijkse voorwaarden niks te maken met de inkomsten belasting.

 

Voor behoud van uitkering bij de start van je bedrijf, moet je bij de uitkeringsinstantie zijn. Regelveving en interpretatie wil per kantoor/gemeente nog wel eens verschillen.

 

Verder moet je denk ik gewoon aan de slag.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik wil graag enige nuance aanbrengen.

 

Er is geen "algemene" starterssubsidie in Nederland, er staat dus nergens een potje waaruit een willekeurige starter "zomaar" geld kan krijgen.

 

Er zijn echter wel subsidies te verkrijgen, ook bij de start van een bedrijf. Om deze subsidies te krijgen moet je echter aan de nodige voorwaarden voldoen. Het is geen sinecure om hiervan te profiteren.

 

Uitkering genieten en huwelijkse voorwaarden is geen gegeven waar financieel eer te behalen is. En om te gaan scheiden van tafel en bed voor een paar centen lijkt me ook wat ver gaan. Uit beroepsmoraal houd ik me sowieso verre van "geknoei" met uitkeringsgeld.

 

Wanneer je iets meer kunt vertellen over je branche en de regio van het bedrijf kan ik wellicht iets vertellen over een mogelijke subsidie.

 

Verder sluit ik graag aan bij de mening dat je focus meer moet liggen op je bedrijf (en minder op een uitkering)

 

 

Groeten Ard

Link naar reactie
  • 0

Er zijn inderdaad wat startsubsidies en (provinciale) investeringsfondsen die zich richten op starters.

Er is altijd rechtspersoonlijkheid nodig voor subsidies, misschien dat de Kamer van Koophandel meer informatie heeft?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.