• 0

Kapitaal bewaren

*Eerste bericht op HL :)*

 

Sinds een flinke tijd heb ik samen met een vriend plannen om een webdesign bedrijf op te zetten. Deze plannen zijn eindelijk doorgezet, de formulieren zijn ingevuld en binnen zeer korte tijd gaan we langs de kvk/belastingdienst/bank om het allemaal officieel te maken.

 

Nu heb ik naast mijn toekomstige-eigen-bedrijfje ook een bijbaan als webdeveloper. Nu heb ik eens zitten rekenen en het gaat er om spannen of ik boven of onder de € 10.527,57 netto ga eindigen, zeker als het bedrijfje al snel een beetje gaat lopen.

 

De grote vraag is nu eigenlijk: wanneer ik geld verdient met het eigen bedrijf laat staan op de zakelijke bedrijfsrekening, ziet de IB-Groep dit dan al als inkomsten? Ik kan namelijk prima leven van het geld dat ik verdien zonder de inkomsten van het op te richten bedrijf, en op die manier krijg ik ook nog eens Stufi en een OV kaart. Wanneer ik klaar ben met studeren kan ik het geld van de rekening halen.

 

Is dit een valide (en legale) constructie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Allereerst welkom op het forum :)

 

Als je een VOF begint en de onderlinge verdeling 50%-50% is, dan wordt het geld op je zakelijke rekening bij het invullen van je belastingpapieren door tweeën gedeeld en de helft aan jou toegeschreven. Dus nee, dit is geen constructie die je kunt gebruiken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.