Jump to content

Theo

Senior
  • Content Count

    96
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

12

Personal info

Register

  • How did you find us:
    zoekmachine
  • You are:
    ondernemer in spe
  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen

Company info

  1. @Maxn: mijn (sterke) vermoeden in de polisvoorwaarden van de Rabobank die je aanhaalt is dat ze hier een 'normale' werknemers-AOV bedoelen, of heb jij toevallig specifieke ervaring hiermee? @Ron: het gaat hier om een eenmanszaak, geen BV. In ieder geval al bedankt voor de verduidelijking dat het om een privé uitgave gaat die aftrekbaar voor de IKB! Als ik het zo lees wat je schrijft dan ben ik als eenmanszaak inderdaad zowel verzekeringnemer als begunstigde, waardoor (ook) de privé rechtsbijstand zou kunnen/moeten dekken? En wie is die expert op dit gebied precies? :) /wacht-af-tot-deze-tevoorschijn-springt
  2. De afgelopen dagen heb ik een aantal keren met de Rabobank gebeld op zoek naar informatie over dit onderwerp, maar ik kreeg via de telefoon niet het gevoel dat ze zelf bijzonder zeker over hun antwoord waren. Ook het grote AOV topic op HL kon ik de oplossing (via de zoekfunctie) niet vinden. Stel: iemand sluit een AOV af als ZZP'er, wordt vervolgens arbeidsongeschikt, en de verzekeraar zet juridisch de hakken in het zand (en weigert bijvoorbeeld uitkering). Wie helpt er dan: de privé rechtsbijstand, of de zakelijke rechtsbijstand? Ik ben immers als persoon verzekerd, maar het bedrijf betaalt. De medewerker aan de telefoon kwam na lang wikken, wegen en overleggen uit op "zakelijke rechtsbijstand, want het bedrijf betaalt de premie, en daarom kan het niet met privé rechtsbijstand gedekt worden". Maar, op https://www.zzp-nederland.nl/verzekering/arbeidsongeschiktheid/arbeidsongeschiktheid-zzp/$11513/$5052 (PDF) lees ik "Een arbeidsongeschiktheidsverzekering is volledig van het inkomen aftrekbaar, waardoor de premie netto een stuk lager uitvalt. De premie die u betaalt is geen kostenpost voor uw bedrijf, maar is een privéverzekering en moet verwerkt worden bij de privé-inkomensaangifte.", wat mij dan weer doet twijfelen aan wat de Rabobank medewerker mij vertelde. Heeft iemand hier een onderbouwd antwoord op?
  3. De nieuwe redelijk als ik dit zo zie, dat zou dan ook geen reden moeten zijn waardoor de nieuwe het slechter dan de oude doet. Dat gezegd hebbende zou ik dit ook zeker in een Google Analytics analyse van dit probleem meenemen.
  4. Deze topic gaat straks vast verhuizen naar 'Wat vinden jullie van mijn...' maar gezien ik dat zelf niet kan typ ik hier mijn reactie alvast. Een paar (kritische) vragen: [*] Is er A/B testing gedaan voordat het nieuwe ontwerp live is gegaan? Zo nee, waarom niet? User testing op het nieuwe ontwerp om te kijken of deze duidelijk genoeg is voor de doelgroep? Desk research om te ontdekken of de vragen van de doelgroep beantwoord worden? [*] Wat zegt je Google Analytics (of ander web analytics programma) over de nieuwe website? Zijn er andere belangrijke metrics gedaald anders dan alleen de lead goal completions? Welke pagina's komen mensen wel/niet ten opzichte van de vorige site? Komen ze bijvoorbeeld nog wel op het contact formulier maar converteren ze simpelweg niet naar leads? Zijn er bepaalde kanalen waarbinnen het aantal leads zijn gedaald (bijvoorbeeld SEO en referral maar niet SEA)? [*] Welke lengte van periode heb je bekeken om te kijken hoeveel leads er wel of niet binnen komen? Weken? Maanden? Hoeveel leads kwamen er binnen in dezelfde periode in het vorige jaar? (zo kunnen we eventuele seizoensinvloeden uitsluiten, en voorkomen dat we 2 leads per maand tegen 0 leads per maand aan het vergelijken zijn)? [*] Hoe professioneel heeft de omzetting plaatsgevonden van de oude naar de nieuwe website voor wat betreft SEO? Zijn al de links bijvoorbeeld netjes met een 301 header gedaan (zodat de linkwaarde van de oude pagina's behouden blijven en eventuele links van andere sites niet op een 404 knallen op je nieuwe site)?
  5. Hi leonb, Interessante website! Zelf zoals anderen voor mij nul inhoudelijke kennis van piercings, gelukkig des te meer van websites. Feedback: 1. Je gebruikt op vrijwel al je pagina's rijen met 'meta keywords'. Als in 2009 heeft Google aangegeven hier geen waarde meer aan te hechten (https://webmasters.googleblog.com/2009/09/google-does-not-use-keywords-meta-tag.html) en er gaan zelfs geruchten dat ze straffen uitdelen in je hier te gortig mee omgaat. Best practice: weghalen die handel. 2. Naar mijn beleving straalt de eerste indruk van de website niet 'piercings' uit. Meer 'elektronica' of 'ICT-onderhoud' of iets dergelijks. Is het misschien een idee met een vormgever naar de website te kijken of hem wat dichter bij de doelgroep te krijgen qua layout? 3. Je homepage is zowel te benaderen via https://lmpiercings.nl/ als via https://lmpiercings.nl/home/ (daar gaat je menu item naartoe). Om gedoe met duplicate content te verbeteren, en je homepage wat extra waarde in de zoekmachine te geven zou ik zorgen dat het menu niet meer doorlinkt naar /home/ en dat /home/ netjes een 301 redirect stuurt naar https://lmpiercings.nl/ Succes!
  6. Hi ECBiznis, Ziet er al met al bijzonder goed uit, complimenten! Uiteraard zijn er altijd wel verbeterpunten: 1. De header oogt wat druk (zeker ten opzichte van de rustig opgebouwde website). Je zou kunnen overwegen wat te snijden in de tekst. Zo kan 'Home' bijvoorbeeld weg (het logo gaat daar immers naartoe, en er staat geen informatie op die niet op enige andere pagina staat). Van inloggen / registeren kun je 'Account' maken, of 'Inloggen' (Registreren gebeurt normaal gesproken in de bestelflow). Ook het woord 'Winkelmand' kan weg, er staat immers al een icoon. 2. Het gebruik van HOOFDLETTERS in de USPs maakt ze mijns inziens moeilijk 'scanbaar'. Gezien je ook al caps bij je menu items gebruikt kan worden overwogen hier kleine tekens in te zetten. 3. Dan nog een technische: achter de schermen verstuurt je server zogenaamde HTTP headers mee wanneer een bezoeker je website bekijkt (dat gebeurt op iedere website). De header 'Server' en 'X-Powered-By' geven op jouw website echter onnodig veel informatie prijs, wat hackers zou kunnen helpen toegang tot je website te krijgen. Je webhosting partij en/of web developer zou je moeten kunnen helpen deze informatie te beperken. Succes!
  7. Hi Nedzhibe en Highio, Enorm bedankt voor het advies! Ik heb de uitgave als 'Privé opname' geboekt. Blijkbaar zijn ook per ongeluk gemaakte privé opnames gewoon privé opnames :) @Highio: Ik heb er zojuist meteen maar weer eentje opgepakt in het 'Wat vinden jullie van mijn' deel. Zelf ben ik momenteel het ontwikkelen en reviewen weer steeds meer aan het combineren. In mijn nieuwste project MonitorMore maak ik dagelijks automatisch scans van websites om daarmee problemen te rapporteren (inclusief aanbevelingen). Work in progress!
  8. Het eerste wat mij opviel was dat het lang duurt voordat de pagina daadwerkelijk inlaad (wel 3 seconden nadat de code opgehaald lijkt te zijn van de server). Vaak komt dat tegenwoordig door het gebruik van Google Optimize, maar volgens mij wordt dat niet ingeladen. Maken jullie gebruik van een soort pre-loader? Zo ja, dan zou ik overwegen die weg te halen en/of de pagina sneller te laten inladen. Ook ontbreekt er op vele pagina's een custom meta description en worden er op vrijwel alle pagina's image sliders ingeladen, die door veel conversie specialisten gelinkt worden aan verlaagde conversie ratios. Ten slotte zie ik alleen al op de homepage drie verschillende vormen van call to action (afgerond oranje, vierkant oranje en gradient oranje). Ik zou overwegen deze er allemaal hetzelfde uit te laten zien om een meer evenwichtige grafische stijl uit te stralen. Succes!
  9. Een specifieke kwestie waar ik zo gauw geen concreet antwoord op kon vinden: Ik heb een privé uitgave (van € 7,81) met de zakelijke creditcard van mijn eenmanszaak betaald. Ik heb dus nu ook een post van € 7,81 (waar geen factuur van is) in MoneyBird open staan (want: via de zakelijke creditcard afgeschreven van mijn zakelijke bankrekening) waarvan ik niet weet wat ik daar invul. Hoe verwerk ik dit? Moet ik een betaling van € 7,81 van mijn privé rekening naar mijn zakelijke rekening doen (zo ja, onder welke vermelding dan)? Wat voor 'boekhoud categorie' boek ik dan zowel die onterecht zakelijke betaalde € 7,81 als de teruggestorte € 7,81 onder? Of kan ik deze boeking (omdat het om zo'n klein bedrag gaat en het om een eenmanszaak gaat) gewoon wegboeken onder een soort 'foutjes' categorie? Of misschien een heel andere oplossing die ik nog niet ken? Alvast enorm bedankt voor de hulp!
  10. Goedenavond HL, Ik ben bezig een bevriende startende ondernemer te helpen met de inkomstenbelasting aangifte over 2015. Vele zaken hebben we intussen al zelf uit kunnen zoeken, maar er blijven er voorlopig twee onopgelost. Zouden jullie willen bijspringen? 1. Er zijn in het boekjaar 2015 voor € 600 aan zakelijk relevante congreskosten gemaakt. Dit is in de vorm van twee facturen, eentje van € 150 (excl. BTW) en eentje van € 450 (excl. BTW). Nu ben ik me bewust van de regeling van de Belastingdienst, die stelt dat we kunnen kiezen uit een onderdrempel van € 4500, of het toepassen van 73.5% aftrekkosten. Gezien de kosten bij lange na niet over de € 4500 drempel komen, is de keuze voor 73.5% aftrekkosten de beste/juiste, correct? Maar, in welke 'hokjes' vullen we dan deze kosten in? 1.1. Wordt dat € 600 bij 'Overige bedrijfskosten > Andere kosten' omdat de congressen zakelijk relevant waren, en daardoor 100% als kosten opgevoerd mogen worden? Indien de aftrekbare kosten niet hier ingevuld dienen te worden, waar dan? 1.2. Wordt dat (0,735*€600=) € 441 bij 'Overige bedrijfskosten > Andere kosten' omdat congreskosten hoe dan ook maar voor 73.5% afgetrokken mogen worden, zelfs als ze relevant zijn? Indien de aftrekbare kosten niet hier ingevuld dienen te worden, waar dan? 1.3. Uitgaande van 1.2., waar dient dan het overige deel van deze kosten (0,265*€600=) €159 ingevuld te worden? Valt dat dan onder 'Overige kosten en lasten die niet aftrekbaar zijn'? Zo niet, waar vullen we deze kosten dan in? 2. De kleineondernemersregeling is toegepast over het boekjaar. In Q1 is € 636 aan BTW betaald naar de BD, in Q2 werd €97 terug betaald naar ondernemer, en in Q3 € 6 terug naar ondernemer. Vervolgens in Q4 moest € 210 betaald worden aan BD, en kwam € 2 terug naar ondernemer. De KoR heeft het totale bedrag vervolgens verminderd met € 741, waardoor er in Q4 € 533 ontvangen dient te worden door de bevriende ondernemer. Echter, dit bedrag is door de Belastingdienst pas in boekjaar 2016 overgemaakt. 2.2. Valt één of meerdere van deze 'kosten' of 'inkomsten' onder 'Balans: activa > Vorderingen omzetbelasting'? Zo nee, waar vallen deze kosten / inkomsten (het is me niet helemaal duidelijk wat dit intussen allemaal zijn) dan onder? Alvast bedankt voor alle hulp, eventuele onduidelijke zaken verhelder ik graag en spoedig.
  11. Wow! Bedankt allemaal voor de constructieve reacties! Het overgrote deel van de voorgestelde veranderingen is doorgevoerd. Een zeer klein deel niet, en een beperkt deel zal op een later tijdstip worden doorgevoerd. Nieuwe feedback? Andere feedback? Meer dan welkom!
  12. Omschrijving van je concept: Tweepixels Academy is een tak van ons webdesign bureau Tweepixels. Binnen deze tak willen wij als ervaren professionals mensen bijleren over zaken gerelateerd aan webdesign. Denk hierbij aan het maken, onderhouden en vindbaar maken van websites. Maar ook aan het opzetten van een webdesign bureau, of het uitbouwen van een online merk-identiteit. De website is te vinden op: http://www.tweepixels.nl/academy/ Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: De website is gebouwd, de trainingen zijn ontwikkeld, en er zijn al enkele trainingen gegeven om het concept te testen. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Mensen willen wel mooie, complete, goed te onderhouden en vindbare websites, maar hebben vaak niet het budget om deze te laten ontwikkelen. Door hen deze kennis en geschikte tools aan te reiken zullen zij dergelijke websites tegen significant lagere kosten zelf kunnen ontwikkelen. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Het concept van een academy gericht op 'online' is niet nieuw. Wat ons onderscheidt is dat wij werken met twee trainers (beide ervaren web-professionals), die elk vanuit een ander oogpunt de deelnemers vooruit kunnen helpen. Tevens wordt er niet getraind in een saaie vergaderzaal maar in een inspirerend pand. Wat voor feedback hoop je te krijgen: - Marketing; zetten wij de cursussen op een uitnodigende manier neer? - Als jij op zoek was naar een dergelijke cursus, zou je die dan bij ons afnemen? Waarom wel/niet? - Alle feedback op het concept / techniek / uitwerking die je kwijt wilt. We kunnen tegen een stootje! Kom maar op met de misschien harde (en terechte) feedback.
  13. Besef je wel dat 'Seo, adwords en ga veel via social media doen' (zo even als eerste vermelding van je online aanwezigheid in dit topic) een dagtaak op zichzelf is. Als B&M winkel kun je er nog mee wegkomen omdat mensen dan vanzelf je fysieke winkel vinden, maar als webshop zul je in de zoekresultaten toch echt moeten concurreren tegen (veel grotere) partijen waarvan jij misschien vindt dat het niet jouw concurrenten zijn. Overschat verder niet de hoeveelheid omzet die je kunt behalen (in verhouding tot de kosten die je moet maken) uit 'mensen uit de omgeving'. Pas ten slotte op met het investeren van je laatste spaargeld in je eerste inventaris. Juist in het begin is het (mede door je lage online aanwezigheid en waardering door Google) nog extra moeilijk om omzet/winst te draaien, en als het laatste geld op is, dan is er geen geld meer om te innoveren / investeren. Erg verhelderende column over het starten van een webwinkel: https://www.higherlevel.nl/extra/columns/view/282 Desalniettemin wens ik je uiteraard veel succes met het ontdekken, ontwikkelen en promoten van je webwinkel!
  14. Een nette goed opgebouwde website met een helder focus qua product. Wat kan ik hier kopen? Sokken. In het mandje graag, morgen in huis. Moest overigens 4x kijken (zoals eerder in dit topic ook al genoemd) wat de (overigens mooie) foto's op je front page nou zijn. Kijk, ik WIST dat ik op een website over sokken uitkwam, en dat dit daarom dan ook waarschijnlijk sokken zijn, maar ik heb eerlijk gezegd ernstige twijfels over de methodiek achter het onderzoek waar uitkwam dat 90% van de ondervraagden hier sokken in zagen.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept