Ga naar inhoud

RuudB.

Senior
  • Aantal berichten

    32
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Karma

0

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Klue

Visie op

  • Ik zoek mensen die
    op zoek zijn naar data gedreven marketing oplossingen | Account Based Marketing | personalisatie
  1. RuudB.

    Nieuw Big Data concept, maar hoe nu verder?

    Klinkt interessant. Zoals aangegeven even goed kijken óf je al die data wel zomaar mag hebben. Je bent op zoek naar een partner/investeerder. Om die aan te trekken kun je het volgende doen: Een website bouwen waarop je het concept uitlegt en doet alsof het er is. Probeer mensen geïnteresseerd te krijgen (wie is de doelgroep voor je applicatie) en een business model te testen. Je wilt gelijk voor de home-run gaan qua development, een complete applicatie met alles erop en eraan. Dat is duur. Ik denk dat het goed is om een Minimal Viable Product (MVP) vast te stellen en de markt op te gaan. Kijken wat er gebeurd en of mensen net zo enthousiast zijn over je oplossing als jijzelf. Wanneer je dan mensen hebt die het willen afnemen kun je het in eerste instantie zelf nog handmatig doen en later steeds verder automatiseren.
  2. RuudB.

    Hoe marketing budget goed inzetten?

    Misschien een idee om een buyer persona te maken. Je richt je niet sec op bedrijven maar mensen binnen die bedrijven. Probeer erachter te komen hoe de gemiddelde klant er uit ziet, wat hij /zij leuk vind, welke hobbies en interesses ze hebben enzovoorts. Deze informatie i.c.m. bedrijfsinformatie kan je een heel eind op weg helpen in een goede doelgroep definitie. Maak ook gebruik van remarketing, er zijn meerdere zogenaamde 'touchpoints' nodig voordat iemand over gaat tot koop. Blijf onder de aandacht door een goede remarketing campagne (via FB en/of AdWords).
  3. Dat is nog steed outbound. Toegespitst weliswaar, maar met inbound heeft het niet zoveel te maken. Tenzij de definitie daarvan ruim is. Klopt. Echter zit er volgens mij nog een verschil in de mate van outbound. Na 3x bezoek van een specifiek bedrijf gelijk bellen of blijven nurturen door advertenties en gerichte content dat de persoon zichzelf kenbaar maakt door de aanvraag van bijvoorbeeld een demo. Dat bedoel ik met het verschil :)
  4. Klinkt leuk! Ik zet hem in de agenda. Locatie al bekend of is dat nog niet helemaal duidelijk?
  5. Naast de herkenning is het van belang wat je met deze data doet zoals je zelf aangeeft. Wij hebben eens wat getest met verschillende tools en deden helemaal niks met de data (behalve het constateren dát er een bedrijf is geweest). Dat is het mooie van Klue. Als je zelf geen sales opvolging hebt om achter herkende bedrijven aan te gaan dan is de Klue oplossing een goed alternatief om toch iets te doen met deze data. Klue stuurt de data naar Google Analytics, in Google Analytics zijn dan op branche behaviour analaytics te doen. Het dashboard wat we gemaakt hebben is gebaseerd op Analtyics en fungeert als makkelijkere schil om de data heen. Met de integraties naar onder andere AdWords, Facebook LinkedIn (maar ook mouseflow en marketing automation) kun je zeer gericht gaan adverteren via die platformen. Op basis van de doelgroep definitie die voor jou van belang is laat je advertenties zien; 100% gericht. Wij geloven meer in een inbound aanpak dan het direct opbellen en/of mailen van personen bij bedrijven die de website bezocht hebben. Qua herkenning gebruiken wij een andere techniek, eentje die goed werkt. Inmiddels zitten we op 149.000+ herkende bedrijven in Nederland.
  6. Hi STCOM, Goed van je te horen. Je plaatst inderdaad een stukje code op de website en vervolgens integreer je dit met je Google Analytics. Daarnaast geven wij je toegang tot je eigen dashboard zodat je gemakkelijk de inzichten tot je kunt nemen. Het personaliseren gaat via Google Optimize of aanverwante service. Je selecteert dan een doelgroep (of specifiek bedrijf) waarop je de website wilt aanpassen. Zodra Klue dat bedrijf / doelgroep herkent zal de andere versie van de website getoond worden. Toegankelijk en makkelijk te realiseren.
  7. Om hier wat nuttigs over te zeggen zul je meer informatie moeten delen. Wie is je doelgroep? Wat voor kleding? Wat komt eruit je marktonderzoek enzovoorts. Erg generieke vraag, lijkt nu erg dat je zelf nog niet echt onderzoek hebt gedaan
  8. RuudB.

    Online marketing - The American Way?

    @teun Ben ik het niet helemaal met je eens. De scheidingslijn van privé en werk is vervaagd. B2B kopers zijn ook gewoon B2C-ers die op Instagram of andere platformen zitten wat je niet 1-2-3 met B2B zou associëren. Kracht van herhaling en relevantie cross platform werkt. Dat het zwaartepunt ligt op LinkedIn lijkt me dan ook logisch, maar Exact op Instagram is zo gek nog niet.
  9. Noted; ik zal mijn expertise en kennis inzetten voor de HL community. You give some, you get some
  10. Dankje TwaBla :) Vraag trekt steeds meer aan. We merken heel duidelijk dat het complex gevonden word (wat ook ergens te begrijpen is) en willen dit afvangen met uitleg, how-to's, blogs, interviews enzovoorts. We hebben enkele samenwerkingen in de kinderschoenen staan. Aftasten is dat nog. Dit zijn met name combinaties van data en bijvoorbeeld advies / content marketing op basis van de Klue data. Hierin kunnen wij onze data expertise kwijt en zij hun advies over marketing aanpak & branding. Partner worden kan, we praten altijd graag met verschillende partijen. modedit link verwijderd
  11. Die filteren we eruit op basis van omvang. We verrijken de data met sbi en aantal medewerkers. Daarnaast hebben we een slim filter wat 'ZPP-er' etc eruit filtert. Inmiddels weer een aantal stappen verder. We hebben een data dashboard gebouwd voor elke gebruiker. Het is een overzichtelijk dashboard waarin je je eigen data en leads kunt inzien. Veel positieve reacties. https://klue.nl/tools/klue-lanceert-gratis-data-dashboards-voor-elke-gebruiker/ Volgende stap zijn how-to's voor de verschillende mogelijkheden met Klue. Tips en trucs? Of andere feedback? Hoor het graag
  12. RuudB.

    Nieuwe manier van lead generatie

    Hetgeen wat je schetst is toch no-cure no-pay voor de installatie bedrijven? Snap niet helemaal wat er compleet nieuw aan is. Daarnaast zijn de belangrijkste punten al genoemd: vertrouwen en goede partners. Succes :)
  13. Hoe 'ver' zijn jullie al met de GDPR- wetgeving? Hoor van meer en meer organisaties dat men niet GDPR compliant is op 25 mei. Met name de wat grotere organisaties hebben er moeite mee. Indien je al een eind gevorderd bent; wat heb je allemaal al gedaan? :)

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké