Jump to content

RuudB.

Senior
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Company info

  • Location
    Utrecht

Vision

  • I'm looking for people who
    op zoek zijn naar data gedreven marketing oplossingen | Account Based Marketing | personalisatie
  1. Dank voor al jullie feedback. Hard bezig met bouw van database met informatie per model & jaar - plus en minpunten. Het plan is om dit te gaan matchen met de kentekens zodat er per model en jaargang een unieke checklist komt.
  2. Dank voor het compliment. De check op maat per model staat hoog op de te-ontwikkelen lijst. We zijn bezig met aanleggen van een complete database die dus op basis van kenteken de unieke gebreken per model matched. Echter willen we met het huidige model al gaan starten om feedback op te halen. De app is helemaal gratis en gaan ook geen advertenties op de website doen (zeg nooit-nooit). We sturen je achteraf, wanneer je aangeeft dat je de auto wil kopen wel een link waar je een verzekering kunt afsluiten. Daar zitten, indien het via die link wordt afgesloten, wat verdiensten aan. Echter i
  3. Beste HL-ers, De afgelopen maand ben ik bezig geweest met een nieuw concept gericht op de occasion markt. Het idee is bij mij ontstaan nadat mijn VW Polo eind november van 2018 in de brand is gestoken. Total loss. En ja, de daders zijn gepakt en berecht :). Na het verlies van m'n geliefde polo begon de zoektocht naar een nieuwe occasion. Lastig aangezien ik in een segment keek waar veel mensen in kijken. Dat betekende dat enigszins redelijke auto's soms al verkocht waren vóórdat ik de kans had te reageren. Regelmatig een afspraak gemaakt om te komen kijken bij een auto
  4. Wi-Fi, Bluetooth zijn wat klassieke voorbeelden. Deze week (ik meen dinsdag) ook weer 10 innovators bij DWDD aanwezig. Ze zijn er zeker wel, alleen niet in de markten waar je vaak in eerste instantie aan denkt.
  5. Wie is de innovator en wie is de imitator? Dat verschil is niet altijd even duidelijk in de markt. Belangrijke uitvindingen worden gedaan door kleinere partijen waarna andere partijen het na maken of door middel van reverse engineering de belangrijkste elementen van een product in kaart brengen. In dit artikel ga ik in op innovators en imitators, de voor en nadelen van beide rollen in de markt en welke gevolgen daar aan kunnen hangen. First mover advantage Een van de belangrijkste voordelen van een innovator is natuurlijk het first mover advantage. Doordat de innovatie
  6. Het aantal octrooi aanvragen ingediend door Nederlandse bedrijven bij het Europees Octrooibureau (EOB) is in 2018 gegroeid met 1.4%. Het laat daarmee, volgens het vandaag gepubliceerde jaarverslag van het EOB, voor het tweede opeenvolgende jaar een gestage groei zien na een daling twee jaar geleden (-4% in 2016). Met 7.140 octrooiaanvragen neemt Nederland de 4e plaats in onder de 38 lidstaten van het Europees Octrooibureau en is de achtste wereldwijd.
  7. Klinkt interessant. Zoals aangegeven even goed kijken óf je al die data wel zomaar mag hebben. Je bent op zoek naar een partner/investeerder. Om die aan te trekken kun je het volgende doen: Een website bouwen waarop je het concept uitlegt en doet alsof het er is. Probeer mensen geïnteresseerd te krijgen (wie is de doelgroep voor je applicatie) en een business model te testen. Je wilt gelijk voor de home-run gaan qua development, een complete applicatie met alles erop en eraan. Dat is duur. Ik denk dat het goed is om een Minimal Viable Product (MVP) vast te stellen en de markt op te gaan.
  8. Misschien een idee om een buyer persona te maken. Je richt je niet sec op bedrijven maar mensen binnen die bedrijven. Probeer erachter te komen hoe de gemiddelde klant er uit ziet, wat hij /zij leuk vind, welke hobbies en interesses ze hebben enzovoorts. Deze informatie i.c.m. bedrijfsinformatie kan je een heel eind op weg helpen in een goede doelgroep definitie. Maak ook gebruik van remarketing, er zijn meerdere zogenaamde 'touchpoints' nodig voordat iemand over gaat tot koop. Blijf onder de aandacht door een goede remarketing campagne (via FB en/of AdWords).
  9. Dat is nog steed outbound. Toegespitst weliswaar, maar met inbound heeft het niet zoveel te maken. Tenzij de definitie daarvan ruim is. Klopt. Echter zit er volgens mij nog een verschil in de mate van outbound. Na 3x bezoek van een specifiek bedrijf gelijk bellen of blijven nurturen door advertenties en gerichte content dat de persoon zichzelf kenbaar maakt door de aanvraag van bijvoorbeeld een demo. Dat bedoel ik met het verschil :)
  10. Klinkt leuk! Ik zet hem in de agenda. Locatie al bekend of is dat nog niet helemaal duidelijk?
  11. Naast de herkenning is het van belang wat je met deze data doet zoals je zelf aangeeft. Wij hebben eens wat getest met verschillende tools en deden helemaal niks met de data (behalve het constateren dát er een bedrijf is geweest). Dat is het mooie van Klue. Als je zelf geen sales opvolging hebt om achter herkende bedrijven aan te gaan dan is de Klue oplossing een goed alternatief om toch iets te doen met deze data. Klue stuurt de data naar Google Analytics, in Google Analytics zijn dan op branche behaviour analaytics te doen. Het dashboard wat we gemaakt hebben is gebaseerd op Analty
  12. Hi STCOM, Goed van je te horen. Je plaatst inderdaad een stukje code op de website en vervolgens integreer je dit met je Google Analytics. Daarnaast geven wij je toegang tot je eigen dashboard zodat je gemakkelijk de inzichten tot je kunt nemen. Het personaliseren gaat via Google Optimize of aanverwante service. Je selecteert dan een doelgroep (of specifiek bedrijf) waarop je de website wilt aanpassen. Zodra Klue dat bedrijf / doelgroep herkent zal de andere versie van de website getoond worden. Toegankelijk en makkelijk te realiseren.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept