• 0

Stimulerend artikel over merknaam/bedrijfsnaam

http://www.marketingprofs.com/perspect/dsouza15.asp

----------------------------------------------------------------

 

Heel leuk en prikkelend om te lezen!

8)

 

"Have you mistakenly trained your branding to fall over and play dead? Do you know how to use psychology to create branding that lights up with the voltage of a thousand neon bulbs? And can you play Scrooge with your budget, yet get huge branding mileage? And if so, how? Read on and find out how you can be a Leonardo Da Vinci with your brand! "

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij ga je de namen in dat artikel ook anders bekijken, juist omdat het in een artikel staat over merknamen! In dat artikel wordt je "gedwongen" om de naam te analyseren. Je weet waar ze heen willen en ik denk dat je hersenen automatisch een link zullen leggen van "Heeej, daar hebben ze gelijk in! Goed gekozen naam!".

 

Neemt niet weg dat er zeker leuke stukjes instaan, de keuze van een bedrijfsnaam is zeer belangrijk. Waarom zou company-x opvallen in de goudengids? Puur omdat de naam eruit springt ten opzichte van de concurrentie!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Als ik lees over de keuze van een handelsnaam, blijkt wel dat zoiets heel belangrijk kan zijn. Maar zelf heb ik best moeite om een pakkende naam te bedenken. Natuurlijk heb je namen die enigszidns voor de hand liggen omdat je eigen naam erin voorkomt etc, maar vooral 'cryptische' namen vind ik vaak heel knap gevonden.

 

Zelf vind ik het wel fraai als je uit de bedrijfsnaam kunt afleiden wat een bedrijf zoal DOET, al is dat vaak ver te zoeken. Neem bijvoorbeeld O2, Gamma, Rhinofly, Loslopendwild of Knewlox. Ik kan me zo voorstellen dat iedereen de eerste 2 kent omdat ze heel actief aan promotie doen, maar dat bij de laatste 3 bedrijfsnamen veel mensen geen flauw idee hebben wat de kernactiviteit is.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Grappig verhaaltje, maar onderzoek wijst uit dat (dit even uit mijn hoofd, so shoot me if I'm incorrect) van de 1100 brand introducties in 2001 er maar een stuk of zes succesvol waren.

 

Een statement als:

For example, 13 boxes could be presented as 13 different boxes placed on a CEO’s desk. Can you visualise the curiosity factor? What if the boxes were different shapes and different colours? Can you see the website name? The t-shirt design? The ad on TV? Can you see how extendable a picturesque brand name can be?

 

Vind ik meer iemand die veel van 13 boxes heeft geleerd en lekker kan presenteren dan een goede basis voor een marketing strategie.

 

Het risico van "trendy" namen (want daar gaat het artikel toch voornamelijk om) is dat ze niet mee gaan met de tijd... Of bijvoorbeeld "Boring, Dead & CO.", die naam past misschien heel goed bij de klanten van BDC.

 

Sean D'Souza heeft volgens mij goede ideeën over branding, maar mixt deze met bedrijven waarvoor branding zeer zeker niet hun sterkste marketing tool is.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.