• 0

TAR lening of CV

Mijn zoon en zijn vrouw zijn een eenmanszaak begonnen en ik heb een lening toegezegd in de vorm van een TAR lening zodat ik bij eventueel faillisement het gehele bedrag kan aftrekken van mijn inkomsten belasting. Nu heeft hij meer geld nodig en stelt een CV voor. Kan ik bij een eventueel faillisement het ingebrachte geld in de CV ook geheel van mijn inkomen aftrekken? Wat is verstandiger TAR of CV?? ??? ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

De TAR is duidelijk, die geld voor een risicovolle lening aan een onderneming in de IB sfeer.

 

Een CV kan in de IB sfeer zijn als de commandieten natuurlijke presonen zijn. De lening wordt dan aan de CV verstrekt (volgens mij). Als commandiet in de CV werkt dat niet. Je kan verloren leningen/investeringen niet aftrekken van je inkomen, anders zou je als je het geld terugkreeg dit ook weer moeten optellen bij je inkomen.

 

Dus TAR is TAR commandiet in een CV is echt wat anders. Laat je op dit gebied trouwen adviseren door een expert (not me).

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Mijn zoon en zijn vrouw zijn een eenmanszaak begonnen en ik heb een lening toegezegd in de vorm van een TAR lening zodat ik bij eventueel faillisement het gehele bedrag kan aftrekken van mijn inkomsten belasting. Nu heeft hij meer geld nodig en stelt een CV voor. Kan ik bij een eventueel faillisement het ingebrachte geld in de CV ook geheel van mijn inkomen aftrekken? Wat is verstandiger TAR of CV?? ??? ???

 

Waarom zou men alleen voor deze lening een CV-vorm kiezen, het gaat er toch om dat de lening vooraf bij de belastingdienst wordt geregisteerd zodat als het fout gaat u deze eventueel als aftrekpost mag opvoeren.

Om daarvoor specifiek een CV op te richten is niet noodzakelijk, los van het feit ofdat het dan nog wel aftrekbaar is.

Als er een kapitaalinjectie nodig is (en u bent bereid deze te verstrekken),

kontrakt opstellen en vooraf laten registreren bij de belastingdienst.

Dan is voor de kapitaalverstrekker (Pa in dit geval) in ieder geval de zekerheid dat hij (mocht het echt fout gaan) in ieder geval nog een gedeelte

via een aftrekpost vergoed kan krijgen.

 

Succes.

 

Ted Maton

www.belastingpapieren.nl.

www.erotiekbelastingen.nl

www.opting-in.info

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.