• 0

BTW nummer aanvragen in het buitenland

Hallo,

 

Ik ben gevraagd om voor een van mijn klanten een BTW registratienummer aan te vragen in Duitsland.

 

Het gaat om een in Nederland ingeschreven bedrijf die ook een BTW nummer wilt hebben in Duitsland.

 

Heeft iemand hier ervaring mee? of is er een bedrijf die hiermee kan helpen?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Ik ben gevraagd om voor een van mijn klanten een BTW registratienummer aan te vragen in Duitsland.

 

Het gaat om een in Nederland ingeschreven bedrijf die ook een BTW nummer wilt hebben in Duitsland.

 

Heeft iemand hier ervaring mee? of is er een bedrijf die hiermee kan helpen?

 

Alvast bedankt.

 

Dit is mogelijk, maar overleg eerst met je adviseur waarvoor je dit nodig hebt (wat voor activiteiten, misschien verkoop van produkten op b.v. een jaarmarkt of beurs in Duitsland aan particulieren aldaar, of b.v. een transportbedrijf wat zijn BTW op zijn Duitse Brandstofnota's wil terugvragen.

 

Overigens kan de belastingdienst in Nederland je een telefoonnummer verstrekken waar je nadere informatie kan opvragen bij de buitenlandse inspectie.

 

Kwestie van even tijd aan besteden.

 

[Edit: even de qoute-tags goedgezet. Deze moeten enkel om de te quoten tekst, niet om je eigen tekst.]

www.belastingpapieren.nl.

www.erotiekbelastingen.nl

www.opting-in.info

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel voor je antwoord.

 

het is mij best duidelijk. Het gaat in dit geval over een bedrijf die in diverse landen diensten verkoopt.

Om alles op een goede manier te stroomlijnen heeft dit bedrijf in elk van deze landen een BTW nummer, het gaat dus absoluut niet om het terugvragen van BTW op een benzine bonnetje, maar dit gaat over het afdragen van BTW over hele grote bedragen.

Zij verzorgen de administratieve afhandeling van diverse verkopen van grote partijen.

 

Ik zal de belastingdienst wel bellen voor meer informatie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.