• 0

detachering

Binninkort ga ik een personeelslid in dienst nemen en deze 2 dagen in de week detacheren bij een bevriend bedrijf. Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden bij het opstellen van het contract aan het bevriende bedrijf?

 

Ik wilde ook wat zekerheden inbouwen voor het geval het bevriende bedrijf niet aan zijn financiele verplichtingen kan voldoen in de vorm van confiscering productiefaciliteiten. Kan dit zomaar?

 

Wat is een reele marge tussen de personeelskosten en de detacheringskosten? In principe hoef ik geen winst ne maken op deze aktiviteit.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn 1001 dingen waar je bij detachering van eigen personeel om moet denken. Ik noem zo maar even wat zaken:

  • wie oefent zeggenschap uit?
  • wie is aansprakelijk bij ongevallen? Formeel is de detacheerder dat, maar een deel van de verantwoordelijkheid kun je afschuiven
  • Overname personeel, wel of niet toestaan?
  • mogelijkheden tot doorlenen?

 

Of het nu gaat om een bevriend bedrijf doet mijn inziens niet ter zake. Behandel een ieder gelijk, daarmee wordt al veel ellende vorkomen.

 

Contractueel kan veel worden afgesproken. De grote vraag is echter hoe dit hard te maken. Zekerheidsrechten vormen de beste garantie, maar kosten geld. In feite financieert een detacheerder zijn klanten voor. Om de risico´s te beperken is het beter om de factuurperioden te verkorten. In plaats van maandelijks, tweewekelijks of wekelijks.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.