hoe kom ik achter mijn interesses

Aanbevolen berichten

De tekst hieronder was bedoeld om erachter te komen of dit misschien interresant voor mij is. Het topic is verder naar beneden veranderd in hoe kom ik het beste en met enige hulp achter mijn werkelijke interesses...

Alvast bedankt voor alle hulp!

############################################################

Goedenmiddag HL'ers!

 

Ik ben pas net bezig me te orienteren in de internetmarketing en handel.

Ik kom erg veel initiatieven tegen zoals therichjerk.nl. Waarschijnlijk bij iedereen hier wel bekend.

 

Nou is mijn vraag:

Werken dit soort verdienmodelen echt of is dit een opgeblazen oplichters wereld?

 

Daarbij, ik snap dat als dit uberhaupt mogelijk is dat je dit soort iedeeen niet letterlijk moet kopieren om er nog wat aan te verdienen.

 

Ik zou graag in contact komen met mensen die hiermee hun dagelijks brood verdienen...

 

Gr. TimSmolders

############################################################

Link naar reactie

waar het eigenlijk om gaat is dat ik ervaring wil opdoen en een leuk centje bijverdienen naast mijn fulltime baan.

 

Ik wil namelijk heel graag ondernemen en ik denk dat dit soort projecten wel een leuke start zijn om spelenderwijs wat te leren en misschien nog een leuk centje bij te verdienen...

 

Het liefste zou ik dan vanuit daar door groeien naar alleen mijn eigen ondernemersschap...

 

Kan iemand hier mij misschien over adviseren? Of suggesties aandragen?

 

 

Link naar reactie

het gaat me er niet om multi miljonair te worden maar om gewoon in het begin wat leuk bij te verdienen en vooral ervaring op te doen zodat ik hierna grotere plannen makkelijker uit kan werken...

 

Maar in die e-books staan wel nuttige tips heb ik het idee. Tenminste heb die van therichjerk.nl gelezen en daar stonden wel wat handige tips en tricks in mijn inziens. Kijk het gaat me om de ervaring en het zou leuk zijn als ik daar per maand zon 100tot 500 per maand mee kan bijverdienen.

 

Het gaat me vooral om het leerproces zodat ik leer wat het is om een onderneming(kje) te hebben en alles wat eromheen komt kijken.

 

 

Link naar reactie

Ik heb niet gekeken op die site maar op voorhand ruikt het al weer erg naar MLM, ook daar worden alleen de op(licht)richters rijk van.

 

Als je ervaring wilt opdoen heb je naar mijn idee 3 mogelijkheden:

1. Treed eens in contact met een ondernemer (of beter nog, meerdere).

2. Werk eens een ondernemingsplan uit.

3. Begin en zie of danwel waar het schip strand.

Je kan ze ook (in deze volgorde) alle 3 toepassen dan ben je al meer een echte ondernemer.

Langzaam ondernemer worden gaat niet, het kenmerk van een ondernemer is juist dat "hij er helemaal voor gaat".

Bij twijfel: begin er niet aan.

 

Succes

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie

Ik heb er geen twijfel in. Ik zou er supergraag meteen aan beginnen en er het liefst heel de week + weekend aan wijden. Mijn probleem is eigenlijk dat ik (nog) niet precies weet welke kan ik uit wil.

 

Hiervoor heb ik al verscheidene interesse tests gedaan bij oa het GITP maar toch kom ik er maar niet uit.

 

Heb er diverse malen met mijn vader over gesproken (deze verdient zijn brood met zijn eigen consultancy P&O bedrijven) en deze zegt dat ik het beste een ondernemingsplan kan maken en van daaruit er wel achter kom wat het beste bij mij past. Ik weet alleen niet waar te beginnen.

 

Ik begin nu een beetje wat ideeen te krijgen, ik vind makelaardij bijvoorbeeld interessant, handel al dan niet via ebay e.d.

Vooral het verhandelen van allerhande spullen lijkt mij erg interresant op dit moment. Scherp inkopen en met goed verkopen etc etc...

 

Het klinkt allemaal erg vaag en dat is helaas tot op dit moment de enigste manier hoe ik kan omschrijven wat ik "wil" omdat ik er zelf nog niet helemaal uit ben. Hopeljik kan ik er door veel over te praten en te lezen er snel uitkomen. Bedankt voor de reacties!

 

Link naar reactie

therichjerk.nl verwijst direct door naar de therichjerk.com, maar niet zonder eerst de eigenaar van de URL in Nederland mee te laten profiteren. De eigenaar is misschien iemand om mee te praten of dit soort dingen nog wat oplevert.

 

Hier nog wat achtergrond (voor en tegens via een forum) over het boek wat therichjerk verkoopt

http://www.talkgold.com/forum/r42282-.html

http://www.whydowork.com/forums/about2420.html

ErnoHannink helpt zelfstandigen internet slim toe te passen zodat ze meer klanten kunnen krijgen

http://www.ernohannink.nl

http://www.enthousiasmeren.nl

Laat de klant naar jou

komen

Hyves voor freelancers

Link naar reactie

Hebben jullie misschien nog tips en truuks om beter je interesse te bepalen of kan ik misschien met een van jullie direct contact hebben om over dit soort werk te praten... Ik zou dit erg waarderen!

 

 

Beste Tim,

 

Ik heb op dit topic al vele goede adviezen de revue zien passeren. Ik hoop dat mijn adviezen mogen bijdragen tot het bepalen van jouw interesses en kwaliteiten.

 

Advies 1:

Je kwaliteit/gave herken je dat wanneer je iets doet (in mijn geval web-art/design) en je merkt dat de tijd snel voorbij vliegt zonder dat je het door hebt.

Op dat moment zit je in je eigen kracht en ben je met één van je kwaliteiten bezig.

 

Advies 2:

Laat geld niet de hoofdrol spelen.

 

Advies 3:

Praat veel met mede ondernemers, wissel ideeen uit en sta open voor (positieve) kritiek.

 

Advies 4:

Doe vooral wat je leuk vindt want daar ben je ook goed in.

 

Succes Tim!

Link naar reactie

Beste Tim,

 

er zijn heel veel 'rich jerks' op internet actief. De overeenkomst tussen de boeken is dat ze niets nieuws bevatten. Niets dat je ook niet gratis op internet kunt lezen. Hun vermeende rijkdom is het lokkertje om je over te halen om een paar tientjes te besteden. En dat is dan ook hun enige winstmodel. Via e-bay kun je dat soort rtzooi ook kopen, soms voor minder dan 5 euro. Maar ook die e-books zijn de kosten niet waard. Je moet zoiets wel met je geweten kunnen verenigen... want uiteindelijk verschilt het niet veel van oplichterij.

 

Ondernemen doe je niet vanuit de gedachte dat je rijk wilt worden met handel. Alleen vanuit een passie. Voor handelen, een bepaald product of een branche. Er zijn ondernemers die net zo makkelijk handelen in steenkool als in digitale producten, maar voor de meesten geldt dat er een band is met een speciale branche.

 

Heb je geen enkel idee, maar wil je toch ondernemen, doe dan inspiratie op door veel te lezen. Sommige beroemde ondernemers hebben autobiografieën geschreven. Verdiep je ook eens in wat ondernemerschap zou kunnen zijn: een groentenboer is ondernemer, een webbouwer ook, net als een handelaar in huizen of diamanten.

 

Komt de inspiratie niet bovendrijven, dan onderneem je toch even niet? Dat kan over een jaar ook nog, of over vijf jaar, of.... Probeer dicht bij jezelf te blijven zou ik zeggen en stap niet in iets dat je emotioneel onbewogen raakt.

 

 

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie

Zijn er hier ook zelfstandige handelaars met wie ik eens direct contact zou kunnen hebben?

 

Iedere ondernemer op deze wereldbol is altijd in voor een gesprek met wie dan ook, dat is het leuke van ondernemers :-)

 

Maar, er moet op een gegeven moment wel wat ondernomen worden :-)

 

Perry

 

Link naar reactie

Ik weet dat alle ondernemers ten aller tijde willen praten en dat is ook een mooi iets.

 

Maar ik wil graag contact hebben met ondernemers die in handel zitten. Bijvoorbeeld munthandel, postzegelhandel, powersellers op e-bay, mensen die bijv. 100 concertkaarten inkopen en deze dan weer doorverkopen en hiermee hun geld verdienen. Met deze ondernemers zou ik graag wat woorden wisselen om zo te kijken of hier echt mijn interesse ligt en waar ik hier relevante informatie etc etc etc over kan verkrijgen.

 

Dus als hier iemand mij hier mee zou willen helpen, gaarne!

mijn mail is void @ null-sec .nl (let op de spaties). Dit is ook mijn MSN.

Of laat hier je mail(adres), telefoonnummer of wat dan ook achter en ik neem contact met je op...

 

Bedankt HL'ers!

 

Link naar reactie

Laat zien dat je in in ider geval ondernemer wilt worden.

 

Google, pak de gouden gids, zoek op:

munthandel, postzegelhandel, powersellers op e-bay, pak de telefoon en bel of ga op bezoek, ga niet verwachten dat we jouw telefoon opeens op rood gloeiend gaan zetten!

 

Sorry, ben bijna op vakantie :-)

 

Perry

 

 

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

...mensen die bijv. 100 concertkaarten inkopen en deze dan weer doorverkopen en hiermee hun geld verdienen....

 

[irritatie]

Sorry dat ik hier even op inhaak...

Maar dat vind ik persoonlijk dus lage streken...

 

Je centen verdienen door andere mensen een kans te ontnemen en ze

diezelfde kans terug te verkopen voor het dubbele...

[/irritatie]

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Mensen of sites als richjerk werken heel simpel, namelijk de bekende worst.

 

Eenmaal gehapt krijg je een e-book met daarin "Doe hetzelfde als ik".

 

 

 

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Beste Tim,

 

Ik heb een idee en kost jouw niks, buiten eigen inzet en kosten voor verkoop. Wij laten aggregaten maken en kosten jouw per container € 205 per stuk excl.BTW.

 

Er zitten 500 stuks in en container en de gemiddelde verkoopprijs = € google maar eens.

 

3500 watt continu

Nep ;)honda motor.

 

Ze vliegen de deur uit en als jij je eigen inzet nog veel harder.

 

Geen boek, geen kosten wel inkomsten mits je je best doet!

 

Gijs

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Beste Tim,

 

De knioog was zowel grappig als iets cynisch bedoeld.

Wanneer je ondernemer/handelaar wilt worden heeft alles te maken met jaren netwerken, weten wat wel handel en wat niet. Je moet geld hebben om te kopen, want losse handel is vaak boter bij de vis.

 

Op dit forum beantwoord ik graag vragen die men graag wil weten en gezien enige ervaringen wil ik deze delen.

Kortom; Ik ben niet op zoek naar klanten.

 

Kleine uitleg: 500 x € 205.00 = 102500 ;)

Wordt per container verkocht en bij onbekende gevraagd om een bankgarantie.

 

Gezien het feit jij direct hierop reageert ben je op zoek naar snel geld verdienen. Is mogelijk maar niet aan vele toebedeeld. Meestal gaat het langzaam en vergeet 1 ding niet.

 

Je kan winnen, maar ook keihard verliezen in de handel.

Ga eens netwerken, koop kleine partijtjes (mits handel jouw aanspreekt) en kijk wat er van komt.

 

Gijs

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.