• 0

BHV oftewel bedrijfshulpverlening

Wij zitten in een bedrijfsverzamelpand me allemaal niet zo grote bedrijven waarvan de meeste wel personeel hebben (geen eenpitters).

 

Nu organiseert het gebouwbeheer iets voor bedrijfs hulp verlening ("BHV") en stelt voor om dat gezamenlijk te doen omdat dat goedkoper is dan dat iedereen dat individueel doet.

 

Mijn vraag is: ik wil helemaal geen bhv. Raak ik in de problemen als ik geen bhv heb terwijl de arbowet wel zegt dat ik dat moet hebben?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Nieuwsgierig als ik ben zou ik graag weten hoe jij het nu met jouw verantwoordelijkheid hebt geregeld mbt de veiligheid van jouw medewerkers?

 

Dat heb ik uiterst efficient geregeld. Ik ben in zee gegaan met een investeerder uit Malibu die zeer malafide bleek te zijn en die mijn bedrijf efficient om zeep heeft geholpen. De veiligheid van mijn medewerkers is voor mij nu geen issue meer, zonder dat ik een cursus bhv heb hoeven doen.

 

Link naar reactie
  • 0

Overigens, even voor mijn gemoedsrust, zolang ik geen werknemers heb hoef ik ook geen BHV of zoiets te hebben toch??

 

Nou, daar zou ik maar niet zeker van zijn. Net zoals je rechten moet betalen als je de huiskamer radio tijdens het werk aanzet, en je kopieerrechten moet betalen voor kopieen die je niet maakt omdat je geen kopieermachine hebt. En je betaalt kopieerrechten voor de muziek die je niet op cd zet omdat je die cd's voor software- en data backup gebruikt.

 

Ik denk wel dat je jezelf als "chef bhv" moet benoemen in je eigen bedrijf, en dat je een oranje hesje moet aanschaffen dat je moet aantrekken alvorens je van het balkon springt als er brand is uitgebroken. Voor dat aantrekken van het hesje moet je een cursus van een halve dag volgen. Verder moet je kunnen aantonen dat je de nooduitgangen van je werkkamer uit je hoofd kent, en moet je eens per maand een ontruimingsoefening doen waarbij je de poes, de hond, de baby en de vingerplant binnen tien minuten het pand uit moet kunnen krijgen. Als dat is gelukt dan trek je het oranje hesje uit en zet je de blauwe pet op, om te controleren of degene met het oranje hesje het allemaal juist gedaan heeft. Zo niet, dan moet er een rapport naar het ministerie van binnenlandse zaken.

 

 

PS: je moet ook instructie-video's laten maken voor je medewerkers. Dat kan hier gratis.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp dat je een BHV cursus niet erg spectaculair vind. Maar denk een saan het grotere belang: als je iemand kunt redden in een noodsituatie dan is dat toch helemaal geweldig!

 

Mocht je eenmaal de bhv cursus gevolgd hebben dan kun je het jaar erop een ontruimingsoefening volgen.

 

Succes,

 

Robert

 

http://www.bhv-cursus.com

http://www.ehbo-cursus.com

http://www.ontruimingskeurmerk.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.