• 0

BV Opzetten

Hallo,

 

Ik ben bezig met het opzetten van een Forwarding bedrijf. ( kortom ik wordt expediteur)

 

Nou weet ik dat als ik een eenmanszaak begin, ik prive aansprakelijk wordt gesteld, mocht het over de kop gaan.

 

Een BV zou mij in dat geval beter in de oren klinken.

 

Maar is een BV opzetten heel anders dan het starten van een eenmanszaak?

 

Alvast bedankt,

 

Floriaan

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

bedankt mr. Sloep,

 

Maar wat ik me afvraag, ik heb welleens horen zeggen dat je in een BV geldt moet stoppen omdat je anders geen bedrijf kan starten.

 

Als ik het mijn vader vraag krijg ik ee mwah antwoord. Die zit op dit moment met faillisement en wilt me dat niet aan doen!

 

Kunt u mij hierin wellicht adviseren!

 

Groetjes,

 

Floriaan

Link naar reactie
  • 0

Beide erg bedankt voor jullie reactie.

 

Ik ben inderdaad bezig met het opzetten van een ondernemingsplan.

Het idee is er helemaal en het is een echte droom van mij. Transport zit in mijn bloed, alleen van het starten van een bedrijf weet ik niet geweldig veel. Daarom ben ik ook blij dat ik dit forum heb gevonden.

 

In het kort:

 

Mijn idee is om voor bedrijven, te zorgen voor de transport kant van hun handel.

Aangezien vervoerders vaak erg duur zijn, waarop ook procenten voor mijn bedrijf op komt wil ik via eigenrijders gaan werken. Deze kunnen vaak tarieven onder de "standaard" tarieven zitten waardoor ik vaak voordeliger uit ben naar mijn klanten toe dan de grotere bedrijven.

Op deze manier is het aantrekkelijker voor mijn klanten om via mij hun handel te versturen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

(...) wil ik via eigenrijders gaan werken. Deze kunnen vaak tarieven onder de "standaard" tarieven zitten waardoor ik vaak voordeliger uit ben naar mijn klanten toe dan de grotere bedrijven.

 

Misschien een domme vraag hoor, maar als je jouw percentage dan weer bovenop de lagere eigenrijderstarieven doet, ben je dan niet weer op de "standaardtarieven" aanbeland? Voor klanten ben jij met jouw bedrijf dus even duur als andere partijen? Of neem je genoegen met een (veel) lagere marge?

Link naar reactie
  • 0

Begin bij het begin en werk eerst een (soort van) ondernemingsplan uit.

Schrijf heel simpel op welke problemen je tegenkomt, los die op en schrijf de volgende problemen op.

Op een gegeven moment krijg je dan inzicht, hoewel enthousiastme onontbeerlijk is als je beginnen wilt is inzicht ook essentieel.

Leer van fouten van anderen, kijk of er markt is voor jouw idee, zoek een goede boekhouder en reken door of het financieel haalbaar is (met name de tariefstelling die je wilt gaan hanteren).

Het zou zonde zijn als je een hoop geld en/of energie in iets steekt dat niet haalbaar is.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie!

 

En nee het is geen domme vraag! er bestaan geen domme vragen alleen domme antwoorden!

 

Ik heb bij een aantal bedrijven tarieven aangevraagd en ook bij een paar eigenrijders. Dit heb ik gedaan door hun te bellen en te vragen wat ze voor bijv. een zending van 12 euro pallets van iedere 240 kg naar Parijs zouden rekenen.

 

Dan kom ik steeds op een lager tarief uit dan van het bedrijf met de eigen wagens. met een percentage van 30 % op een tarief van een eigenrijder kwam ik onder het tarief van het transportbedrijf uit. En kan mijn tarief dus goedkoper aanbieden dan het transportbedrijf.

 

Vervoerders met eigen wagens moeten die wagens en hun personeel natuurlijk onderhouden! dat is een hoge kostenpost voor hen.

 

Eigenrijders hebben alleen zichzelf te onderhouden etc. dat is ook de reden dat ik daarmee zou willen werken.

Link naar reactie
  • 0

Ja dat zou inderdaad zonde zijn. Daarom ben ik al een aantal maanden aan het kijken hoe het nou gaat met een aantal bedrijven.

 

wat betreft de boekhouder, waar zou ik zo iemand kunnen vinden of bedoelt u gewoon een accountant?

 

groeten,

 

Floriaan

Link naar reactie
  • 0

Goede boekhouder of accountant, ja.

Soms worden dit soort zaken ook wel aangeboden via de K.v.K. middels een inloop uur waarbij dan een accountant aanwezig is. Dan zal je echter waarschijnlijk het rekenwerk helemaal zelf moeten doen en kan je alleen vragen of je het juist gedaan hebt.

 

Succes.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

ok, bedankt voor het advies.

 

De problemen was ik inderdaad al mee bezig. Wat betreft de boekhouder, zijn er dingen die ik van te voren moet weten?

 

hoe bereken ik of het haalbaar is? moet ik hem laten helpen met het samenstellen van de tarieven , bedoel je dat?

Link naar reactie
  • 0

Je zou samen met hem kunnen berekenen wat je minimumtarief moet zijn om kostendekkend te werken. Vervolgens kijk je welke tarieven je wilt of kan hanteren en dan kan je bepalen of het zinvol is om je plannen verder uit te werken.

Uit je ervaring kan je bepalen welk tarief je ongeveer zal moeten gaan hanteren. Probeer eerst eens een paar klanten te benaderen of dat tarief voldoende zou zijn om over te stappen danwel welke toegevoegde waarde ze wensen. Hou er vooral rekening mee dat prijs niet alles bepalend is.

En zo kan je een heel plaatje maken waarna je kan besluiten dit wel, niet of in een aangepaste vorm door te zetten.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Echt super bedankt! dit zijn tips waar ik wat aan heb! ik hoor natuurlijk wel wat, en weet ook wel wat. Maar dit zijn dingen waar ik weer niet bij stil heb gestaan!

 

Bedankt!!

 

groeten,

 

Floriaan

 

PS een vriend van mij kwam net met de naam Forwarding Cooperation the Netherlands (FCN), is ook wel lekker he?

Link naar reactie
  • 0

In het kort:

 

Mijn idee is om voor bedrijven, te zorgen voor de transport kant van hun handel.

Aangezien vervoerders vaak erg duur zijn, waarop ook procenten voor mijn bedrijf op komt wil ik via eigenrijders gaan werken. Deze kunnen vaak tarieven onder de "standaard" tarieven zitten waardoor ik vaak voordeliger uit ben naar mijn klanten toe dan de grotere bedrijven.

Op deze manier is het aantrekkelijker voor mijn klanten om via mij hun handel te versturen.

 

 

 

Veel (grote) transportbedrijven werken ook al met eigenrijders. Vaak valt dit voor een buitenstaander niet op doordat de eigenrijder in de huisstijl van zijn opdrachtgever rijdt. Een eigenrijder heeft ook te maken met lease en onderhoud van zijn truck en loopt daarnaast een risico bij ziekte, geen opdrachten e.d. Dit zal dus ook in zijn tarief terug te vinden zijn.

 

De marges in de transportsector zijn behoorlijk uitgeknepen (een groot deel van de bedrijven in de transportsector heeft zelfs een rentabiliteit van <= 0%), waardoor ik denk dat de door jouw genoemde verschillen van 30% wel erg hoog zijn.

 

Als ik jou was zou ik, zoals eerder ook al genoemd, eerst een heel goed doordacht en onderbouwd businessplan schrijven. Ik vraag me namelijk af of jouw idee wel werkelijk zo uniek is......

 

P.S. Zie dit niet als een aanval, maar als kritische feedback.

Link naar reactie
  • 0

bedankt marciemarc,

 

Ik heb bij 3 transportbedrijven en 4 eigenrijders tarieven voor bijv bovengenoemd traject aangevraagd. Daar kon ik 30% bovenop doen en dan zat ik 10 euro onder het bedrag van het gemiddelde tarief van deze 3 transportbedrijven. Er was er 1 die goedkoper was, maar als je de 3 tarieven samen neemt zit ik er weer onder. In werkelijkheid zal ik wel lager moeten zitten met die percentages, dat weet ik.

 

Nee het is niet uniek dat ben ik met je eens. Onder andere Kaatee transport werkte op deze manier, maar die chauffeurs zijn volgens mij nu in dienst van Kaatee transport.

 

Business plan is in de maak, maar in de transport wereld kan je bijna niet meer uniek zijn! Hoewel ik wel een plan probeer te maken wat uniek is.

Ik probeer zoiezo uniek te zijn in het behandelen van mijn klanten zodat mijn imago op die manier een positieve impuls geniet.

 

Het is vooral de snelheid waar ik me op wil gaan richten. Niet een overhaler inzetten maar een truck die de zendingen ophaalt en rechtstreeks doorrijdt. Ook niet uniek maar wel effectief.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.