• 0

Verhuur bedrijf Kroatie opstarten

Hoi.

 

Ik ben Jeroen weijer dit is mijn eerste post maar ik wil toch maar meteen met de deur in huis vallen.

 

Ik wil namelijk een verhuur bedrijf in jetski's op campings opzetten. Nou weet ik niet heel veel van het opzetten van zo een dergelijk bedrijf in croatie. Heeft iemand hier misschien informatie over , ervaring , of heb je goede tips. Ik hoor ze graag.

 

Alvast bedankt ,

jeroen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jeroen, welkom op HL. Je vraag is interessant, maar wel erg breed om een zinnig antwoord op te geven. Het is aan te bevelen om wat specifieker te zijn: waar wil je precies informatie over? Juridische aspecten, marketing, goede locaties, het aantrekken van investeerders, het werken met partners?

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Ilja.

 

Ik ben vraag mij af hoe het gaat met de de documenten en inschrijven in de KvK in croatie. Dat soort papier werk allemaal , sinds deze waarschijnlijk in het kroatie's zijn. Zijn hier instanties die dit voor je kunnen regelen of helpen ?

 

En hoe je omgaat met de camping die jou een plaats geeft voor verhuur.

Stel je een contract op voor een bepaalde tijd ?

Wat voor betalings mogelijkheden zou je met hem treffen Bijv : Zou je een vast bedrag per maand betalen , of een X aantal percentage.

 

Mischien simpele vragen. Maar dit is dan ook voor het eerst dat ik zo iets wil gaan doen in het buitenland.

Link naar reactie
  • 0

Tja Jeroen, wat moet ik zeggen: dit is een Nederlandse site voor Nederlandse ondernemers. Jouw vragen hebben betrekking op Croatie meer dan op het ondernemerschap in het algemeen, dus de EVD of Croatische Ambassade in Den Haag lijkt me een geschikte gesprekspartner. Als je even Googled, vind je bv ook dit:

http://www.cro-ned.com/.

 

Ben je zelf uberhaupt als eens naar Kroatie geweest? Ga eens naar de kust, steden en dorpen zoals Dubrovnik, Makarska, Split en Zadar, alsmede eilanden als Hvar en Mljet, worden bezocht door toeristen. En ja, je mag er vanuit gaan dat alle documenten in het Kroatiscg zijn opgesteld. Een tip: als je er wil ondernemen, leer dan de taal. Anders blijf je de buitenstaander...

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik heb een vriend en zijn baas wil een camping in Kroatie openen en dan tenten verhuren, misschien als je interesse hebt dat we wat samen kunnen doen?

 

Ik zelf spreek bosnisch maar daarmee kan ik perfect kroatisch/servisch begrijpen.

 

en over de inschrijving, er is nu een systeem in balkanlanden die steeds meer lijkt op west-europese, dus inschrijven van bedrijven wordt steeds makkelijker.

 

ik hoor je voorstel.

 

groetjes,

 

 

Link naar reactie
  • -1

Geen probleem; het verhuren van jetski's op bestaande campings in Kroatie is een makkelijke zaak. Er zijn verschillende mogelijkheden:

1) Je biedt de jetski's aan aan campings die deze direct van jou huren en zelf verhuren; Jij hebt dan alleen een bij de notaris getekende overeenkomst nodig. Kosten zijn laag omdat je zo'n overeenkomst zelf kunt (laten) opstellen en vervolgens hoe fje alleen de handtekeningen bij een Kroatische notaris te laten verifieren (ong. 7 Euro per document);

2) Je start een eigen BV; afhankelijk van de verstigingsplaats duurt deze procedure twee weken tot een maand; Je hebt zelf één dag nodig om zaken te (laten) regelen; Startkapitaal 2750 Euro (20.000 kuna) die direct weer opneembaar is bij inschrijving BV; 400 Euro zijn ongeveer oprichtingskosten.

3) Invoeren van jetski's kan als tijdelijke invoer (documenten via KVk NL/ ism Karnet) maar dan moet je ze binnen een jaar weer uitvoeren.

Ik kan eventueel je helpen met het maken van afspraken met campings in Kroatie (ben zelf ook adviseur voor een camping in aanbouw) en met het oprichten van een eventuele BV;

Hartelijke groeten,

Ir. Meindert A. Jorna

 

Voor meer info:

http://www.SamuelServices.nl

http://www.Kroatie.tk

Of schrijf: SamuelServices@Gmail.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.