• 0

magnetron idee

Een tijd geleden kwam ik op een idee, wat voor veel megnetron fabrikanten een leuke oplossing kan zijn.

Ik ben allereerst zelf via espacenet gaan snuffelen in octrooien. Naderhand ook nog octrooienbureau bezocht in Rijswijk om daar met hun hulp verder te zoeken in octrooien. Tot mijn verbazing kan ik nu al bijna concluderen dat het idee nog niet is vastgelegd. Dit wil echter nog niets zeggen of het dan wel of niet al is toegepast.

 

Vaak toets ik het idee eerst bij familie en vrienden om zo hun reactie eens uit te lokken. Aantal reageren enthosiast en vragen zich ook af waarom zoiets niet al veel eerder toegepast is, maar zijn er ook een hoop die het idee wat ver gezocht vinden omdat het probleem ook op andere manier is te verhelpen.

 

Zoals ik het zie heeft elke gebruiker er baat bij.

 

Conclusie van het verhaal is een beetje dat ik dus nu met een leuk idee zit dat niet veel extra's hoeft te kosten voor de grote fabrikanten, maar waar ik zelf niet in wil investeren wat financiën betreft.

 

In het verleden heb ik al aardig wat geheimhoudingsverklaringen uitgetikt, maar nog nooit echt wat mee gedaan. Dit keer wil ik dus wel met een geheimhoudingsverklaring een fabrikant gaan benaderen. Probleem is echter dat magnetron fabrikanten vaak grote buitenlandse bedrijven zijn zoals siemens etna enz. Naar mijn mening zijn die moeilijk te benaderen en bovendien zitten die ook niet te wachten op een studentje (altans dat is beeld wat ik er nu van heb). Dit is nu eigenlijk een beetje mijn struikelblok. Liefst zou ik een Nederlandse fabrikant willen benaderen die ook nauw betrokken zijn bij hun eigen produktie. Ik zou ook naar hoofdkantoor van Siemens in Den Haag mijn idee kunnen voorleggen, maar hun produkten worden in Duitsland vervaardigd. Op deze manier beland je idee onder op de stapel en wordt niets.

 

Kan iemand mij misschien advies geven hoe ik verder zou kunnen?

 

BTW: mijn doel is helemaal niet om er geld mee te verdienen, gaat mij alleen om dat mijn idee veel irritaties van magnetrongbruikers kan voorkomen en daar wil ik voor gaan

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

rond 1991 reed ik vaak rond in de nieuw haven in Den Helder, waar de marine schepen liggen. Als ik dan mijn autoradio aan had staan, hoorde ik het door mijn speakers wanneer er een draaiende radar op mij gericht werd. Elke keer om de paar secondes werd dan de FM volledig weggedrukt, vergezeld met een behoorlijk zware 'buzz'.

Ook mocht er niemand op het dak wanneer de daar opgestelde radar draaide.

Chris

Link naar reactie
  • 0

Wat is jullie ervaring wat betreft het deponeren van je idee bij de belastingdienst?

 

Moet ik hiervoor het idee tot in detail gaan uitwerken op papier?

Hoe zit het met de geheimhouding bij belastingdienst?

Kan ik de beschrijving ook in een verzegelde envelop daar afgeven?

 

Ik hoor graag ervaringen en reacties

 

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie
  • 0

Wat is jullie ervaring wat betreft het deponeren van je idee bij de belastingdienst?

Bij de belastingdienst zet iemand op elke pagina die je inlevert een volgnummer plus een paraaf. Dan plakt ie achterop een sticker met een nummertje en zo nog wat. Dat krijg je dan weer terug. Het nummertje wordt ingeboekt.

 

Als je het beroerd genoeg schrijft gaan ze het echt niet lezen, wat niet wil zeggen dat ik het zelf toch niet zou doen met iets dat ik niet openbaar wil maken. Ik vraag me ook af of het dan zin heeft. Het enige wat je er volgens mij mee kunt claimen is copyright. Misschien kan het helpen als extra bewijs bij een geheimhoudingsverklaring, maar...?

Bert mijn website>

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.