• 0

Ondernemersplan laten maken

Aanbevolen berichten

  • 0

We zijn bezig met orienteren of het nut heeft om het ondernemersplan te laten maken door een derde partij.

 

 

Dit heeft geen nut.

 

Je kan op internet diverse plannen downloaden of kopen (o.a. via K.v.K.) maar zelfs deze dien je als leidraad te gebruiken.

Een ondernemingplan is voornamelijk een weerspiegeling van je eigen ideeën met daaraan een onderbouwing hoe je dit wil realiseren.

Ten eerste kan een ander jouw gedachtengang niet opschrijven.

Ten tweede moet je het bij financiers e.d. zelf kunnen toelichten.

 

Met andere woorden: met wat inspanning en hulp maak je het beste plan.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Door gesprekken te hebben met dergelijk bedrijf maken ze het ondernemersplan voor jou aan de hand van jouw visie. Dat is wat wij misschien willen gaan doen. Ik kwam zoiets laatst tegen op internet maar ben het adres helaas kwijt.

 

Dus graag tips wat betreft bedrijven.

Link naar reactie
  • 0

We zijn bezig met orienteren of het nut heeft om het ondernemersplan te laten maken door een derde partij.

 

 

Dit heeft geen nut.

 

Je kan op internet diverse plannen downloaden of kopen (o.a. via K.v.K.) maar zelfs deze dien je als leidraad te gebruiken.

Een ondernemingplan is voornamelijk een weerspiegeling van je eigen ideeën met daaraan een onderbouwing hoe je dit wil realiseren.

Ten eerste kan een ander jouw gedachtengang niet opschrijven.

Ten tweede moet je het bij financiers e.d. zelf kunnen toelichten.

 

Met andere woorden: met wat inspanning en hulp maak je het beste plan.

 

Ik sluit mij aan bij Rob. Het is jouw aanstaande toko! Je gaat toch overuren maken, waarom niet al nu daar mee beginnen?

 

Op deze link staan een paar handige templates die je mogelijk verder kunnen helpen.

If it happens it must be possible

Link naar reactie
  • 0

Kurt,

 

Je ben hier in mei 2004 ook al eens mee bezig geweest. In ieder geval kwam ik je tegen in een draadje, waar ook wat nuttige links stonden.

 

Ik zou eerst zelf gaan puzzelen, business exec, commercieel etc op een rij zetten en dan dat laten evalueren door iemand met kennis.

 

Ik ben namelijk bang dat als anderen het plan schrijven (of samen met je schrijven), dan kan dat of heel veel geld gaan kosten (terwijl je / jullie volgens mij best in staat moeten zijn om het grootste gedeelte zelf te verzinnen) of je krijgt een "out of the box" verslag die niet jullie "ziel" heeft.

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Jullie zijn toch al bezig ??? neem ik aan.

 

Welke kosten hebben jullie nu al en welke kosten denken jullie te gaan maken. Dat is voor een derde denk ik ook niet zo uit de hoge hoed te toveren, deze zal de initiele feedback van jullie nodig hebben.

 

denk aan:

 

 

  • huisvesting
  • vervoersmiddelen (als van toepassing)
  • kantoorkosten
  • verkoopkosten

 

And so on, geen plan is hetzelfde, dus alles wat je zelf kan doen scheelt in de kosten.

 

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

En je huidige boekhouder / accountant?

 

Heb je het hem / haar al gevraagd? Vaak wordt namelijk de meest voor de hand liggende partij over geslagen. Zij hebben al je financiele gegevens dus kunnen makkelijker een inschatting maken denk ik zo.

 

Anders moet je een adviesbureau inhuren die je niet kent. En hoewel er veel goede kantoren zijn, zullen er ongetwijfeld ook slechte(re) zijn. Dus hoe zou je op dat gebied je keuze maken.

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Hoe wil je iets beoordelen met betrekking op je eigen bedrijf als je de stukken waarop je je oordeel moet baseren door een ander laat schrijven?

 

Durf je de verantwoordelijkheid zelf niet aan?

 

Als het goed gaat zeg je dat je het goed gedaan hebt en als het fout gaat lag het aan het ondernemingsplan van die ander .........

 

 

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Kurt,

 

Natuurlijk heb je gelijk als je zegt dat het jullie eigen verantwoording is om een plan te laten maken.

 

Alleen denk ik dat het advies wat je hier krijgt, niet zozeer bedoeld is om je van gedachten te laten veranderen.

 

Alleen je verhaal is op zich wat onduidelijk, je zegt bezig te zijn met een doorstart, terwijl je website de indruk wekt net gestart te zijn.

 

Waarom heb je een ondernemingsplan nodig, doorstart wat moet je doen, waarin moet je investeren.

 

Als je naar een bank moet en je hebt al historische gegevens kan je in sommige gevallen het zonder ondernemingsplan af.

 

Door je plan door een ander te laten schrijven, krijg je volgens mij geen zelfkennis, waar ben ik goed in waar ben ik slecht enzovoorts. Een ondernemingsplang is niet alleen maar een paar cijfers, het is een bewustwording van de ondernemer. Waar sta je voor. In feite is een ondernemersplan je ziel de verpersoonlijking van je / jullie bedrijf.

 

Door dat door een ander te laten schrijven vraag veel tijd van derden, deze zullen jou tijd ook nodig hebben (ofwel je zal zelf redelijk wat tijd moeten investeren om een ander een plan te laten schrijven), dat ik me afvraag waarom je het dan niet zelf doet.

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Kurt,

 

Natuurlijk heb je gelijk als je zegt dat het jullie eigen verantwoording is om een plan te laten maken.

 

Alleen denk ik dat het advies wat je hier krijgt, niet zozeer bedoeld is om je van gedachten te laten veranderen.

 

Alleen je verhaal is op zich wat onduidelijk, je zegt bezig te zijn met een doorstart, terwijl je website de indruk wekt net gestart te zijn.

 

Waarom heb je een ondernemingsplan nodig, doorstart wat moet je doen, waarin moet je investeren.

 

Als je naar een bank moet en je hebt al historische gegevens kan je in sommige gevallen het zonder ondernemingsplan af.

 

Door je plan door een ander te laten schrijven, krijg je volgens mij geen zelfkennis, waar ben ik goed in waar ben ik slecht enzovoorts. Een ondernemingsplang is niet alleen maar een paar cijfers, het is een bewustwording van de ondernemer. Waar sta je voor. In feite is een ondernemersplan je ziel de verpersoonlijking van je / jullie bedrijf.

 

Door dat door een ander te laten schrijven vraag veel tijd van derden, deze zullen jou tijd ook nodig hebben (ofwel je zal zelf redelijk wat tijd moeten investeren om een ander een plan te laten schrijven), dat ik me afvraag waarom je het dan niet zelf doet.

 

De website moet je even niet op letten, die is net opnieuw opgezet en niet zo zeer actief omdat we zaken doen onder diverse andere namen. Daarnaast komt 90 procent van onze klanten door mondopmond reclame.

 

We willen nu doorstarten vanuit een VOF naar een goede BV structuur met vast personeel. Hiervoor gaan we een bedrijfsplan opzetten en alles in orde maken. Omdat we verder weinig verstand hier van hebben zoeken we een derde bedrijf wat ons hierbij helpt, dus niet zo zeer alles voor ons doet maar ons helpt en bijstaat. Of me dat geld gaat kosten maakt mij niet uit, het bespaart tijd en dat verdien ik dus weer terug.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Beste Kurt,

 

Omdat U zo persistent bent om Uw geld over de balk te gooien een ondernemingsplan te laten schrijven.

 

Waarom maakt U geen opzet, een plan in grote lijne, een ruwe schets. Dit kunt U altijd aan een derde geven om het uit te werken. Tot nu toe siert afwezigheid van informatie Uw thema. U zou bijvoorbeeld kunnen toelichten - op zijn minst - in welke branche U actief bent cq. qilt doorstarten.

 

Schrijf een grove schets, post het hier, en misschien vind U iemand, misschien ben ik zelf geinteresseerd.

 

succes en groeten,

 

Bart

Link naar reactie
  • 0

Hierover had ik al meer toegelicht in een andere topic;

 

We zijn reeds 3 jaar actief en doen zaken in de ICT wereld. We verkopen via een van onze websites veel internet diensten onder een handelsnaam, daarbij veel via mond-op-mond reclame voor onze andere diensten (op locatie systeembeheer, webdesign etc.)

 

Na twee jaar als VOF te werken willen we over naar een BV met vast personeel. Verantwoordelijkheid is hierbij belangrijk dus de keuze viel direct op BV.

 

wellicht is het zo wat duidelijker..

Link naar reactie
  • 0

Omdat we verder weinig verstand hier van hebben zoeken we een derde bedrijf wat ons hierbij helpt, dus niet zo zeer alles voor ons doet maar ons helpt en bijstaat. Of me dat geld gaat kosten maakt mij niet uit, het bespaart tijd en dat verdien ik dus weer terug.

 

 

Dit werpt een ander licht op de zaak.

Nu formuleer je het als hulp/begeleiding, daar kan in voorzien worden.

Dat het geld gaat kosten is duidelijk en ook normaal.

Die tijdsbesparing zet ik wat meer vraagtekens bij.

Zoals SalarisExpert al aangeeft zal je toch zelf de meeste gegevens en ideeën moeten toelichten, dat is beslist meer dan een uurtje werk.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Omdat we verder weinig verstand hier van hebben zoeken we een derde bedrijf wat ons hierbij helpt, dus niet zo zeer alles voor ons doet maar ons helpt en bijstaat. Of me dat geld gaat kosten maakt mij niet uit, het bespaart tijd en dat verdien ik dus weer terug.

 

 

Dit werpt een ander licht op de zaak.

Nu formuleer je het als hulp/begeleiding, daar kan in voorzien worden.

Dat het geld gaat kosten is duidelijk en ook normaal.

Die tijdsbesparing zet ik wat meer vraagtekens bij.

Zoals SalarisExpert al aangeeft zal je toch zelf de meeste gegevens en ideeën moeten toelichten, dat is beslist meer dan een uurtje werk.

Het uitwerken in perfect nederlands, nalezen, corrigeren, weer nalezen kost nog veel meer uren. Daarbij, niet alles is zelf te doen. Dit plan dient GOED opgezet te worden.

Link naar reactie
  • 0

En je huidige boekhouder / accountant?

 

Heb je het hem / haar al gevraagd? Vaak wordt namelijk de meest voor de hand liggende partij over geslagen. Zij hebben al je financiele gegevens dus kunnen makkelijker een inschatting maken denk ik zo.

 

Anders moet je een adviesbureau inhuren die je niet kent. En hoewel er veel goede kantoren zijn, zullen er ongetwijfeld ook slechte(re) zijn. Dus hoe zou je op dat gebied je keuze maken.

 

En heb je hier al aan gedacht ::)

 

als het je toch geld gaat kosten, betaal dan aan iemand die je vertrouwd

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Jawel, je moet natuurlijk er niet vanuit gaan dat we niets doen. Ik ben ook al tig avonden opzoek geweest en bezig geweest met stukjes schrijven. Echter ben ik toch op zoek naar een bedrijf wat hier ruime ervaring mee heeft, plus tijd, om ons hier hulp bij te bieden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.