• 0

Internetwinkel (ondernemingsplan)

hallo!

Ik ben op dit moment bezig met het afronden van mijn ondernemingsplan voor een internetwinkel.Heb al ontelbare keren ondernemingsplannen geschreven, dus op zich is het geen enkel probleem...ik heb alle kosten al genoteerd (incl. kosten voor verzekeringen en zo) maar doordat het een internetwinkel is vanuit huis e.d. raak ik een beetje de weg kwijt bij het financiele plan. Heeft iemand eerder een ondernemingsplan geschreven voor een internetwinkel??

 

Oh, nu ik toch bezig ben heb ik nog wel een klein vraagje: ik ben een student, met geen startkapitaal...ik ga er vanuit dat ik ongeveer 10.000 euro nodig heb. Welke soort financiering raden jullie aan? Ik heb al gesproken met ING Bank e.d. maar hier word ik door de rentepercentages e.d. niet vrolijk van :P

 

Als iemand wat tips heeft...ontzettend bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

qua kosten?

inventaris (computer/printer/papier)

inschrijving KvK

inschrijving Branche

Verpakkingsmateriaal (dozen/enveloppen/folie)

Verzendingskosten

Ontwerpen website/huisstijl

Domeinnaam

Hosting

Flyers

iDeal

Verzekeringen

Voorraden (startvoorraad)

 

Dit zijn de kosten die ik zo denk te hebben, dus voor de financiering...maar hoe krijg ik ze nu verwerkt in de investeringsbegroting, financieringsbegroting en exploitatiebegroting...het is waarschijnlijk ook gewoon onzekerheid, ik mag dan wel een HBO diploma CE hebben met zat financiele vakken maar was nooit echt mijn ding 8)

 

maar belangrijker nog...ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie...

 

Link naar reactie
  • 0

Eey Linda,

 

Als je je diploma net hebt kan je nog twee jaar lenen bij de IB-groep tegen hele lage rente tarieven enig nadeel is dat je maar per maand een max bedrag kan lenen.

 

Daarnaast nog een tip voor je verzendkosten:

Als je je producten inkoopt die al goed verpakt zijn kan je net als de Whekamp je producten alleen in een soort plastic reclame hoes doen (aanzienlijk goedkoper dan karton).

 

Groetjes,

 

Wim

Durf je leven te dromen en je dromen te leven!

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Linda,

 

Op de eerste plaats denk ik dat je het met € 10.000 niet red.

Ik weet niet om wat voor artikelen het gaat, maar ik ga uit van kleding.

 

Het gaat er om wat je zelf kan toevoegen aan de arbeid in de website zelf. Maakt de website maker gebruik van een CMS systeem zodat je hem zelf kunt onderhouden?

 

Hoe ga je jezelf promoten, kosten?

 

Een punt voor succes is snelle levering. Hoe groot is je voorraad en hoe breed en diep is je assortiment?

 

Hoe snel levert jouw leverancier als je het niet op voorraad hebt?

 

Wat kun je financieel met de leverancier regelen? betalingskrediet.

Vaak kan je hierdoor al veel ruimte krijgen buiten de bank om.

 

Belangrijkste punten:

wat zorgt ervoor dat mensen bij jouw kopen?

Naamsbekendheid en opzet van een internetwinkel kost tijd.

Heb je dat ook meegenomen in je begroting?

 

Gijs

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Linda,

 

Volgens jouw antwoord en manier van schrijven heb je dus alles voor elkaar. Het complete plaatje klopt en alles is voor elkaar.

 

Wat mij betreft hoop ik dan ook dat je het gaat redden.

 

Wel heb ik nog een vraag aan je:

 

Vraag je hier nu om een lening hetzij durfkapitaal, want verdere antwoorden zoek je eigenlijk niet.

 

Als je dus een krediet hebt van de leverancier, 30 dagen, wat is dan het probleem. Je geeft zelf aan dat het voor elkaar is en dat je gelijk gaat verkopen vanwege de prijzen etc. Ik neem aan dat mensen direct moeten betalen, dus niet op rekening.

Leg het bij je leverancier en vraag bijv. 60 dagen netto of tegen een kleine vergoeding.

 

Probleem opgelost.

 

Om leningen vragen is hier niet toegestaan, maar wat dacht je van Familie, en vrienden. 6 x € 2500 is € 15.000

 

Veel succes,

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0

Linda,

 

Volgens jouw antwoord en manier van schrijven heb je dus alles voor elkaar. Het complete plaatje klopt en alles is voor elkaar.

 

Wat mij betreft hoop ik dan ook dat je het gaat redden.

 

Wel heb ik nog een vraag aan je:

 

Vraag je hier nu om een lening hetzij durfkapitaal, want verdere antwoorden zoek je eigenlijk niet.

 

Als je dus een krediet hebt van de leverancier, 30 dagen, wat is dan het probleem. Je geeft zelf aan dat het voor elkaar is en dat je gelijk gaat verkopen vanwege de prijzen etc. Ik neem aan dat mensen direct moeten betalen, dus niet op rekening.

Leg het bij je leverancier en vraag bijv. 60 dagen netto of tegen een kleine vergoeding.

 

Probleem opgelost.

 

Om leningen vragen is hier niet toegestaan, maar wat dacht je van Familie, en vrienden. 6 x € 2500 is € 15.000

 

Veel succes,

 

Gijs

 

Hai,

 

Ja ik denk eigenlijk wel dat ik het grootste deel goed voor elkaar heb...het ondernemingsplan zit goed in elkaar (aan alles is gedacht), alleen het belangrijkste nog niet: het financiele deel.. ik heb inderdaad al gedacht aan een familielening... het probleem is dan echter wel "wie vraag je" ik vraag me namelijk af wie dit bedrag zo kan missen.. het probleem is ook niet de leverancier maar puur het financiele plan (dat moet leiden tot een lening van de bank, nou liever van familie maar dat zie ik zo een twee drie niet gebeuren; ik denk dat het hetzelfde probleem is als bij een bank ik ben student), of bedoel je iets anders? dat met het leverancierskrediet? (dat is een beetje mijn probleem waarschijnlijk...van de overige onderdelen uit het ondernemingsplan weet ik meer dan voldoende af en vind ik dat ik het goed voor elkaar heb, maar van het financiele deel krijg ik de kriebels). Daarom vraag ik het ook hier... ben al maanden bezig met het onderzoeken van allerlei aspecten, maar je word werkelijk platgegooid met zoveel informatie...van de ene bank nog mooiere praatjes dan van de andere...zo ook betreft durfkapitaal/lening...wat zijn de voordelen en wanneer kom je in aamerking voor de stimuleringsregeling van de Rabobank en wat zijn dan de voordelen?

 

Ik zoek wel antwoorden :D maar het is erg moeilijk om zoveel gedachten op papier te zetten, vooral als je ergens al zo in verdiept bent (overzicht is beetje kwijt)

 

de klanten dienen inderdaad direct te betalen (dan wordt het binnen een dag verzonden) of zelf over te schrijven (dan wordt het verzonden wanneer het bedrag binnen is)

 

Daarbij heb ik het risico van het niet kunnen verkopen van de kleding ingecalculeerd...dan is ebay altijd nog mogelijk ;)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hoi Linda,

 

Banken zijn een optie, maar zeker niet de eerste en beste tenopzichte van het benodigde bedrag ???

 

Ik zal het uitleggen:

 

Je moet het als volgt zien; De bank koopt een auto voor je, maar wil er zelf ook wel in rijden. Wanneer deze auto te duur wordt, bepaald de bank dat hij ingeruild wordt voor een auto die je eigenlijk niet wilt, maar wel krijgt opgedrongen.

 

Als je in jouw situatie nu bij een bank gaat lenen, moet je elke maand verslag uitbrengen. Jouw account manager gaat op een gegeven moment bepalen wat te doen. Meestal bij tegenslag of het niet volledig uitkomen van de resultaten in begin zal dit "lijden" tot verlagen van je krediet. Banken doen dit altijd op het moment dat dit niet uit komt!

 

Spreuk van mijn (wijlen)vader en zakenman ten top:

 

Een bank geeft je een paraplu als de zon schijnt

Wanneer het gaat regenen nemen zij hem terug!

 

In jouw geval gaat het om een relatief laag bedrag.

Regel het met familie en vrienden en laat dit een extra motivatie zijn om het te laten slagen.

 

Na behaalde resultaten komt de bank uit zijn eigen jouw benaderen en kan je vrienden en familie snel weer inlossen.

 

Nogmaals succes,

 

Gijs

 

gijs@gireca.nl

gijs@homaninfra.nl

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Linda,

 

Het bedrag wat jij noemt, dus deze € 10.000 en later € 15.000 verschillen nogal.

Buiten dat weet ik wat het beginsel kost buiten de voorraad om snel te leveren en klanten tevreden maken hetzij houden.

 

Kleding marges zijn hoog, maar je moet het wel in voorraad hebben om snel te verkopen. Internetshops gaan namelijk stuk op geen voorraad.

Hierdoor blijft snelle levering uit.

 

Je website en de werking daarvan is het belangrijkste.

Snel bestellen, doeltreffend, snelle levering en bovenal overzichtelijk.

Mijn internetshop heeft gekost € ? kan ik in een persoonlijke email vertellen. Mijn partner en bla bla dus fietsenwinkel.nl praat over hetzelfde.

 

Dus puur de website, zonder voorraad, verpakkingkosten etc.etc.

 

Nu geef jij aan dat een ? de website bouwt en jijzelf deze kan invullen en maken.

 

Perfect en houd dit zo. Scheelt een hoop geld.

Houdt er wel rekening mee dat deze website moet voldoen aan veel eisen om het zolderkamer idee te ontkomen.

 

http://tweakers.net/nieuws/44016

 

Plaats tevens een duidelijk telefoonnummer en afhaaladres dus geen 06 nummer.

 

Mijn redenering omtrent de € 10.000 blijft voor mij een vraag.

Hoe diep en breed is jouw assortiment.

Dus wat moet je op voorraad hebben en wat kost dat.

 

Wil je hier inhoudelijk op in dan verwijs ik je naar mijn persoonlijk emailadres.

 

Groetjes,

 

Gijs

 

gijs@gireca.nl

Link naar reactie
  • 0

hallo!

Ik ben op dit moment bezig met het afronden van mijn ondernemingsplan voor een internetwinkel.Heb al ontelbare keren ondernemingsplannen geschreven, dus op zich is het geen enkel probleem...ik heb alle kosten al genoteerd (incl. kosten voor verzekeringen en zo) maar doordat het een internetwinkel is vanuit huis e.d. raak ik een beetje de weg kwijt bij het financiele plan. Heeft iemand eerder een ondernemingsplan geschreven voor een internetwinkel??

 

Oh, nu ik toch bezig ben heb ik nog wel een klein vraagje: ik ben een student, met geen startkapitaal...ik ga er vanuit dat ik ongeveer 10.000 euro nodig heb. Welke soort financiering raden jullie aan? Ik heb al gesproken met ING Bank e.d. maar hier word ik door de rentepercentages e.d. niet vrolijk van :P

 

Als iemand wat tips heeft...ontzettend bedankt!

Met betrekking op je vraag over je startkapitaal, ik zelf ben 1-06-06 gestart en had ook nx op de bank. Ik heb voor dat ik mijn oude baan opzegde

een aflosvrij doorlopend kredit afgesloten, dat wil zeggen dat ik alleen rente betaal en geen aflossing. Ik moet wel zorgen dat voor mijn 65 jaar het volledige bedrag is ingelost het grote voordeel van deze lening is dat je een redelijk groot bedrag tot je beschikking hebt tegen een laag maand bedrag.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoever ben je met je ondernemingsplan?

 

Misschien is het een optie om dat eerst eens te laten screenen hier op het forum. Wellicht van dat daaruit ideeën en mogelijkheden zich wel aandienen.

 

Ja, dat is een goed idee maar ik ben daar wel een beetje huiverig over misschien geheel onterecht hoor overigens...maar ik laat dan de merknamen weg..

 

Ik ben eigenlijk al goed op weg! nakijken nog en tsja het financiele plan...

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Linda,

 

Als je jouw plan wilt laten screenen doe het dan persoonlijk, maar gooi hem niet op het forum.

Rob, niet persoonlijk, maar als je hem wilt beoordelen, niet open en bloot.

 

Eeen DK aanvragen is leuk maar doe je dan denk ik met een loonstrook of vermelde inkomsten. Wat als het mis gaat?

 

Linda, sorry dat ik niet gereageert heb op je laatste mail, maar ben erg druk.

 

Voor wat betreft mijn eerste twee opmerkingen, ach kost me vast weer kneusjes, maar zeg het toch.

 

Groetjes,

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0

Niet schrikken Gijs, maar ben het met je eens (reusje dan maar? nou, vooruit ;)), ik ging er van uit dat dat voor zichzelf sprak omdat dit toch vrij regelmatig voorkomt.

Dus inderdaad Linda (en andere belanghebbenden) doe even een oproep wie je plan wil beoordelen of benader aan de hand van de posts zelf een aantal personen. Ikzelf doe dit ook regelmatig (beoordelen welteverstaan).

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

hallo,

 

Ik heb nog niet zo veel ervaring met dit forum dus weet helaas nog niet zo goed hoe of wat hier gebruikelijk is. Maar oke, gelukkig is het niet de bedoeling om mijn ondernemingsplan hier publiekelijk te posten, nu ik er over na denk eigenlijk ook logisch :-X

 

Ik zal mijn plan laten beoordelen nadat ik bij de KvK ben geweest (maandag a.s.) en de week erop even naar de accountantspreekuur...

 

Overigens, in hoeverre denken jullie dat het slagen van een Internetwinkel in kleding mogelijk is? Ik hoor namelijk veel kritische noten

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Linda,

 

Als alle ondernemers reageren op kritische noten, dan zal waarschijnlijk 75% van alle ondernemingen wel opgedoekt kunnen worden.

 

Het kenmerk van een (goede) ondernemer is met name geloof in eigen kunnen en kansen zien waar anderen problemen zien.

 

Wat verwacht je van de K.v.K. en het accountantspreekuur?

 

Persoonlijk meen ik dat het forum door alle ervaringen van alle deelnemers waardevoller is dan de K.v.K. waar over het algemeen gesproken meer theoretische mensen dan praktijkmensen zitten.

Een perfecte plaats om als database te gebruiken voor nuttige adressen maar uiteindelijk sta je er dan toch weer alleen voor.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Hallo Linda,

 

Als alle ondernemers reageren op kritische noten, dan zal waarschijnlijk 75% van alle ondernemingen wel opgedoekt kunnen worden.

 

Het kenmerk van een (goede) ondernemer is met name geloof in eigen kunnen en kansen zien waar anderen problemen zien.

 

Wat verwacht je van de K.v.K. en het accountantspreekuur?

 

Persoonlijk meen ik dat het forum door alle ervaringen van alle deelnemers waardevoller is dan de K.v.K. waar over het algemeen gesproken meer theoretische mensen dan praktijkmensen zitten.

Een perfecte plaats om als database te gebruiken voor nuttige adressen maar uiteindelijk sta je er dan toch weer alleen voor.

 

Er werd mij vanuit mijn omgeving aangeraden een gesprek op maat aan te vragen bij de KvK, ik ga er van uit dat zij mij nuttige tips kunnen geven, misschien een stappenplan, meer informatie over de branche en ik heb dringend hulp nodig bij mijn financiele plan.

 

Ik dacht, misschien kunnen zij mijn ondernemingsplan vluchtig doornemen...

 

oei, eigenlijk niets wat ik zelf niet weet of jullie niet (30 euro kost het toch, ik ben student dan is het veel). Nu vraag ik me inderdaad af wat ik daar wil vragen...oh misschien nog meer over financieringen (weer het vijfde wiel).

 

Ik geloof zeker wel in de kansen, maar ergens ben ik wel klein beetje bang om te falen....dan denk ik (af en toe bij vlagen) misschien loop ik achter de feiten aan en zijn de merken niet "je van het" en gewoon de schrik dat totaaaaaaal niemand komt winkelen :o

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Linda,

 

Stop even met twijfelen en zet je faalangst om in lef.

Wat heeft jouw overtuigd betreffende de artikelen die je wilt verkopen?

Wil je gewoon iets beginnen of is je motivatie specifiek?

 

Februari ga je online. Zoek voor die tijd naar evenementen waar veel jongeren komen. Zet een hele berg leuke meiden en jongens in jouw kleding en laat ze flyers uit delen. Vaak mag dit niet, maar onder de noemer enquete wel. Je moet je toekomstige klanten overdonderen en met name; merk en prijs. Neem genoegen met minder winst en meer omzet en naamsbekendheid.

 

Leuke casual jeans koop je vanaf € 25.00. Praat je over merk dan is dit al gauw een stuk hoger. Wat is je concurrent betreft merk. Vertel dit erbij.

 

Als je het zo doet maak je een knallende start.

Het is aan jouw hoe je dit aanpakt.(doe het groot en met veel mensen)

Wekt de indruk dat het om iets groots gaat.

 

Nu jij weer ;D

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Das nog eens een opbeurend bericht ;D ik twijfel ook maar af en toe, maar vooral omdat vanuit allerlei hoeken een beetje tegenstand komt, zoals mensen die roepen dat het wel een erg groot risico als student starter is ...

 

maar goede tip ja, lijkt me inderdaad goed werken op zo'n manier...daarbij wilde ik ook een nadruk leggen op allerlei bekende mensen die dit merk dragen... jongeren willen zich vaak identificeren met beroemdheden...

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi, de ABNAMRO heeft schappelijke rente voor starters als ik het goed heb. Als je je ondernemingsplan aan ze laat zien (hoeft niet helemaal af te zijn, maar uiteraard omzetgedeelte wel ;-) dan kun je al snel tot 25.000 lenen. Rentepercentage dacht zo'n 0,25 procent..... Succes, groeten! Eelke

Van Harte Videoproducties

06 - 33915024

www.vanharte.tv

Link naar reactie
  • 0

Daar heb ik me al voor ingeschreven, aangezien ik toch pas in februari begin lijkt me dat een goed idee!

Ook bedankt voor die tip van de ABN AMRO, helaas is deze site steeds ontzettend moeilijk te bereiken!

 

zouden jullie die afspraak bij de KvK wel door laten gaan? misschien kunnen ze naar het ondernemingsplan kijken...geen idee eigenlijk

Link naar reactie
  • 0

Gewoon een afspraak maken! werkt veel beter als je je live laat voorlichten. Ze kunnen ook s'avonds en op zaterdag.

 

Oke, ik heb al een afspraak met ING Bank maar aangezien ik natuurlijk meerdere opties open wil laten...zal ik de ABN Amro ook eens checken. Iemand ervaring met de ING Bank?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 283 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.