• 0

Yep, it's me again

Ongeveer 9 maanden geleden heb ik mijn bezoek en mijn bijdragen aan HL, dat ik in de paar maanden daaran voorafgaande frequent visiteerde en waarbij ik in het algemeen bezoekers en berichten als heel inspirerend had ervaren, plotseling gestopt.

Ik had toen geconcludeerd dat een baan in loondienst - relatief rustig en onbekommerd - mij op dat moment beter paste, dan een meer onzeker, dynamische bestaan als ondernemer. Mijn focus was in ieder geval primair gericht op opnieuw actief worden, na een periode waarin om medische redenen niet had gearbeidt.

Een interessante baan had ik toen snel gevonden. Ik heb eerst een half jaar gewerkt aan de (verdere) ontwikkeling van een eigen produkt voor een startende onderneming. Nu is binnen dezelfde onderneming mijn functie meer gericht op het organiseren van de 'operatien' van de onderneming. Technische Ontwikkeling - waar mijn passie ligt - beperkt zich in mij functie tot produktverbetering en ondersteunende systemen.

 

De laatste tijd was voor mij erg enerverend. Niet alleen is het plezierig werken in een kleine organisatie op niveau met met slimme mensen 'eager to innovate', maar het was enorm plezierig in de relatief beschermde omgeving, mijn oude 'drive' en energie te hervinden en die nuttig te maken in datgene dat ik het liefste doe: 'smart ideas' vertalen naar slimme produkten en die naar de markt brengen.

 

Maar ook stel ik een aantal minder positieve punten vast. Nog niet is zeker dat de onderneming waarvoor ik nu werk - en die de laatste tijd zelf ook een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt, waarbij de strategische deelname door een middelgroot adviesbureau de belangrijkste is - het uiteindelijk in de markt gaat redden. We opereren in een redelijk conservatieve markt met een beperkt aantal potentiele klanten en nog minder beslissers.

Daarnaast stel ik vast met enige regelmaat gefrustreerd te raken, daar het mij niet altijd lukt mijn eigen innovaties geaccepteerd te krijgen.

 

De (creatieve) energie die rest na besteding van een deel van het totaal eraan in mijn bestaan als werknemer, wil ik de komende tijd besteden om een aantal ideeen verder te ontwikkelen en nieuwe ideeen en contacten op te doen teneinde mogelijk naast mijn baan, maar liever in plaats van mijn werknemerschap ondernemer te zijn.

Ik wil daarbij graag gebruikmaken en bijdragen aan dit forum.

Voor mij zal het in eerste aanleg wel nodig zijn om mijn identiteit enigszins te versluieren en op het forum vaag te blijven over de ideeen.

Ik zie het als een opdracht voor mij om deze twee minder prettige facetten zo kort mogelijk te laten duren.

En voor wie meer wil weten: er zijn er niet veel die met enige regelmaat vleugeltjes boven hun hoofd laten wieken. Uw auteur is 'e'en van hen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom terug WT !

 

Mooi verhaal, misschien moeten we er op onze volgende mod meeting maar eens over hebben of we niet een apart deel op moeten zetten over de tegenslagen die sommige mensen meemaken.

Niet idereen wil een weblog vullen of heeft de inspiratie dat op regelmatige basis te doen.

Wel vind ik het belangrijk dat verhalen als die van jou en dat anderen verteld worden. Ondernemen is vallen en vooral weer opstaan, dit soort verhalen kan anderen de moed geven ook door te gaan omdat het nu eenmaal niet altijd rozegeur en zonneschijn is.

 

Zien we je nog op Holland Innovation ?

Link naar reactie
  • 0
Ongeveer 9 maanden geleden heb ik mijn bezoek en mijn bijdragen aan HL, ... , plotseling gestopt.

 

Ook welkom terug, hoewel ik er ook "even" (11 maanden :o) tussenuit geweest ben voelt het als vanouds en heb ik er ondertussen al weer 73 posts op zitten.

 

Ik ben het met TechNico eens dat het vertellen van verhalen zoals dat van jou en anderen (wellicht vertel ik dat van mij ook nog wel eens) zeer zeker anderen de moed kan geven ook door te gaan.

 

Helaas zit ik gedurende HI in Wenen, maar ik ben zeker bij een volgende meeting van de partij.

Link naar reactie
  • 0

Ongeveer 9 maanden geleden heb ik mijn bezoek en mijn bijdragen aan HL, ... , plotseling gestopt.

 

Ook welkom terug, hoewel ik er ook "even" (11 maanden :o) tussenuit geweest ben voelt het als vanouds en heb ik er ondertussen al weer 73 posts op zitten.

 

Ik ben het met TechNico eens dat het vertellen van verhalen zoals dat van jou en anderen (wellicht vertel ik dat van mij ook nog wel eens) zeer zeker anderen de moed kan geven ook door te gaan.

 

Helaas zit ik gedurende HI in Wenen, maar ik ben zeker bij een volgende meeting van de partij.

 

Het was al een bekende naam.... heb ik recent nu ergens gelezen dat je in een nieuw bedrijf bent gestapt?

Link naar reactie
  • 0
Het was al een bekende naam.... heb ik recent nu ergens gelezen dat je in een nieuw bedrijf bent gestapt?

 

Mooi dat vissen naar informatie ;), want ik hoop niet dat je al ergens iets gelezen hebt.

 

Ik kan alleen zeggen dat er de afgelopen maanden ontzettend veel gebeurd (zowel leuke als wat minder leuke zaken) en er veel geleerd is.

 

Natuurlijk wil ik nog niet al te veel kwijt maar er zitten 2 zakelijke ventures in de pijplijn waarvan een in Nederland en een in Oostenrijk (waar ik nu een groot deel van de tijd verblijf).

 

Heb helaas geen rekening met HI gehouden anders was ik er komende week zeker bij geweest.

 

Ik ben ervan overtuigd dat ik jullie aan het eind van dit jaar meer duidelijkheid kan verschaffen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.