• 0

Artkel: "Idea Man"

Hoi mede-HLers,

 

Kwam zojuist dit artikel tegen in Red Herring:

 

IN PRINT: Idea Man

 

Renowned for challenging the status quo, millionaire inventor Ron Kok is arguably one of Europe’s greatest tech entrepreneurs. Among his inventions are eyeglasses that can correct vision problems with the turn of a knob and a light-emitting diode (LED) light bulb designed to last 15 years. Now the 60-year-old Dutchman is about to shake up the tech world again with a low-cost organic light-emitting diode (OLED) display that threatens to disrupt the $70-billion global liquid crystal display (LCD) industry. As in the past, his efforts are meeting massive resistance from entrenched players but as Frank Diggs, the research manager of Mr. Kok’s company OTB, puts it, the inventor is “not afraid to go to war.” Mr. Kok’s approach could have major ripple effects if it lives up to its promise because it would change the economics of making displays. But Mr. Kok has his work cut out for him. “Most people resist change,” he says. “They don’t like innovation.” Find out more about Mr. Kok’s latest mission in the Red Herring cover story, “Idea Man,” on newsstands Monday.

 

Uit de mond van een ex-investeerder klinkt dat wellicht een beetje raar maar ik had nog nooit van de Hollander Ron Kok gehoord. Als iemand dit artikel op de kop kan tikken, ontvang ik graag een kopie.

 

Deze vraag is voor Nils: is Ron Kok uitgenodigd of zou je hem moet uitnodigen voor Holland Innovation? Denk niet dat er zoveel Nederlandse uitvinders zijn die het tot miljonair gebracht hebben.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat het gaat om Ron Kok van OTB Group (zie hier het management).Via Google is er wel meer over hem te vinden, en kwam ik dit artikel van Forbes tegen wat ik jaren geleden eens gelezen moet hebben (het kwam me vaag bekend voor). Hier is hij echter 48, en het artikel komt uit 2004, dus dan klopt er iets niet als hij in Ties' verhaal 60 is. Maar het is denk ik dezelfde Ron Kok?

 

OTB became famous in developing and engineering automated production-equipment for high tech clean room products e.g. Optical discs, contact lenses, PV-solar cells, PLED- Flat panel discs etc.
Link naar reactie
  • 0

Hoi Jeroen,

 

Hier kwam ik ook nog een artikel over hem tegen.

 

Gezocht: honderd miljoen euro voor een goudmijn

 

10 maart 2004

 

Als het aan Ron Kok ligt, kost de productie van een LCD-scherm over een paar jaar nog maar een tiende van de huidige prijs. Een fabeltje? Kok weet waar hij het over heeft: hij maakte eerder de cd betaalbaar, de wegwerplens, het zonnepaneel, en nu het schermpje van de mobiele telefoon.

 

Journalist Pieter Lievense schrijft daarin o.m. dat Ron Kok in 2004 was uitgenodigd om te ontbijten met een aantal hotshots op het World Economic Forum. HIj schrijft daarin ook dat Ron Kok destijds 58 was dus ik denk dat die 48 een foutje is, want het artikel van Forbes stamt uit dezelfde tijd.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Is het mogelijk om Ron Kok tot beschermheer van HL te maken ? Ben zowiezo geinteresseerd hoe hij tegen innovatie/ ondernemen aan kijkt.

 

Shit, wat gaaf om zo'n geweldig onbekende ondernemer in de Nederlandse gelederen te hebben. Betekent dat die rauwdauwers die ik als ouderwetse ondernemers ken, toch geen uitzondering (meer) zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    3 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.