• 0

Uurtarief per doelgroep?

Via de zoekfunctie heb ik geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden, vandaar dat ik het hier even plaats.

 

Ik wil wat oprichten, heel algemeen gezegd; gericht op de ontwikkeling van mensen (therapie, coaching etc.). Zowel particulieren als bedrijven kunnen diensten afnemen.

 

Wat is handig?

- Een uurtarief naar inkomen van de doelgroep en een apart uurtarief voor particulieren en bedrijven?

 

Wat zijn de voor-nadelen van deze opties en gelden hierbij bepaalde (onuitgesproken)regels ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Marloson Pau,

 

De Belastingdienst mag zich niet met de bedrijfsuitoefening van de ondernemer bemoeien en prijsbepaling is daar een onderdeel van. Heel erg veel fiscale consequenties zal je vraag dus ook niet hebben. Wellicht kunnen er wel juridische haken en ogen zijn.

 

Daarvoor verwijs ik je het liefst naar het onderdeel Juridische zaken van dit forum.

 

Groetjes,

 

 

Deepak

Link naar reactie
  • 0

bedrijven kunnen de btw aftrekken, particulieren niet.

 

je kan het mede laten afhangen van het soort behandeling, bijvoorbeed 3 sessies zijn per uur duurder dan 10 sessies;

 

in het algemeen kan je gewoon kijken wat commercieel haalbaar is, ik zou niet te veel kijken naar het inkomstennivo van je klant, daar krijg je toch geen inzicht in. Als je toegevoegde waarde levert, is de prijs meestal geen probleem.

 

succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Je zou de dienstverlening kunnen 'productizen'. Geen uren verkopen, maar een carrièrecoachingstraject, een in-company dit-of-datbegeleidingstraject, een relatiestresstherapie etc. En dan al dan niet een zakelijk sausje eroverheen. Dat elk product zijn eigen prijs heeft is de normaalste zaak van de wereld.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.