Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 25-11-18 in Berichten

  1. einstein zei ooit: “Waanzin is steeds opnieuw hetzelfde doen, en dan verschillende uitkomsten verwachten” en met het risico om lomp over te komen: 10x in beroep gaan komt op mij over als de volwassen variant van het kind dat 10 keer om een snoepje vraagt omdat het antwoord niet nee niet verwacht was.. Naast dat het uitpluizen van de voorwaarden van Paypal nuttig kan zijn probeer ik altijd de hoofdregel van een betaalproduct te onthouden. Eerste en allerbelangrijkste is om te realiseren dat betaalproviders (Paypal, Creditcard maatschappijen, Ideal of bankoverschijving) nooit partij zijn in de overeenkomst. En volgende is belangrijk te snappen welke voorwaarden gelden per product. Paypal is vrij duidelijk, de nadruk ligt op consumentenbescherming, zij hanteren in mijn eigen woorden de visie dat als een klant een keer (onterecht) claimt terwijl product prima is of niet is teruggekomen dan hoort dat bij het normale wanbetalingsrisico van de ondernemer. Creditcardmaatschappijen noemen het vaak een aankoopverzekering richting hun consumenten. Meestal zullen ze ook het geld terughalen jou als leverancier. maar in een klein aantal gevallen betalen ze de consument terug zonder geld terug te halen. Dat kan ook wel want de provisiepercentages zijn best ruim meestal en klanttevredenheid is soms belangrijker voor hen dan geen schade leiden op 1 transactie. zijn dus als "middle man" bereid een klein wanbetalingsrisico te lopen. Ideal / bankoverschrijving is voor ondernemer het veiligst. Als je daar mee betaalt is terugboeken bijna niet mogelijk een klachtprocedure via de bank duurt maanden. En de pagina van Ideal verwijst alleen maar terug naar de leverancier of naar consuwijzer voor voorbeeldbrieven. Vanuit de consument gezien zegt Ideal en de bank meestal "zoek het zelf maar uit" tegen zijn consumentklanten.. Je moet zelf maar bekijken hoeveel tijd je wil stoppen in geld via Paypal te krijgen of daar je gelijk te halen. Maar ik zou mijn energie richten op de klant, daar heb je een overeenkomst mee en kennelijk is de klant wel min of meer bereid als nog te betalen, de overeenkomst is al eens bevestigd en ze heeft ook al aangegeven de claim terug te trekken, maar ik denk niet dat ze dat gaat doen, al is het maar omdat ze vastloopt in het Paypal systeem of gewoon niet meteen het knopje kan vinden en geen zin heeft om meer moeite te doen. Het meest praktische zou zijn wat Highio voorstelt. Betaal-link sturen zodat ze rechtstreeks kan betalen via een betaalmethode die niet terug te draaien is.
    1 punt
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.