Ga naar inhoud

Erelijst

  1. Joost Rietveld

    Moderator
    18
    Punten
    23351
    Aantal berichten
  2. Norbert Bakker

    Moderator
    12
    Punten
    18343
    Aantal berichten
  3. Jasper S.

    Legend
    11
    Punten
    798
    Aantal berichten
  4. insparcom

    Legend
    11
    Punten
    437
    Aantal berichten

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 10/15/25 in alle zones

  1. Goede vraag, die mij ook aan het denken zet. We zitten denk ik deels in dezelfde business (consultancy) en wat we dus verkopen is onszelf. Dat kan tot gêne leiden, want waar je van een schroefsleutel (auto, gezichtscrème) nog kunt beweren dat het het beste product ooit is, zeg je dat toch wat minder gemakkelijk over jezelf. Wat voor mij werkt is zichtbaarheid. Minimaal een relevante post per week op Linkedin, bereik wisselend, maar regelmatig tussen de 20- en 40.000 impressies (met uitschieters boven de 100.000. Dat leidt er toe dat bij live ontmoetingen mensen je al vaak 'kennen' en iets meer van je willen weten. Dat geldt helemaal na een optreden als spreker of moderator op een congres of ander event. Protip: stel een goede vraag aan het panel die verdiepend is, laat zien dat je het onderwerp snapt maar die niet zo wijsneuzig is dat ze alleen maar 'Ja' hoeven te antwoorden. Balanceeract! Als ik de tijd heb, blijf ik lang hangen bij de borrel na een congres waar ik opgetreden heb, want er zijn altijd mensen die je willen spreken en degenen die een specifieke vraag of probleem willen aankaarten zijn nooit de eersten die je benaderen. Omgekeerd; zoek niet meteen de mensen op die je al kent om gezellig oude herinneringen op te halen. Dat moet ook, maar ik probeer juist bij die statafels te gaan staan, waar ene paar mensen stil met hun eerste kopje koffie naar hun brownie staan te staren (da's dan 's morgens.) In zo'n congres gesprek probeer ik het altijd licht te houden. Omdat ik weet dat een van mijn valkuilen is te veel te praten, zal ik altijd (ook) bewust vragen waar de gesprekspartner mee bezig is en waar zij of hij zoal tegen aan loopt. Doorvragen en meedenken is dan belangrijk, ook als jij niets in dat geval kunt betekenen; je kunt altijd doorverwijzen. Als het iets is waar ik mee kan helpen, dan geef ik een richting aan, we praten nog wat door maar op enig moment zeg ik een lach dat ik er best meer over wil vertellen, maar dat er dan wel een prijskaartje aanhangt. Blijf niet te lang hangen bij één persoon, maar zeg dat je doorgaat "om nieuwe vrienden te maken." Alles met een lach. Visitekaartjes zijn niet ouderwets, zeker niet als ze onderscheidend zijn. Ik heb een foto op mijn kaartjes staan. Een lijstje met mensen die waarschijnlijk op het congres / de receptie zijn die je wilt spreken met onderwerp is handig, Als er een congresapp o.i.d. is, download die dan, vul die in met foto en neem de aanwezigen door en kijk wie er interessant voor je kan zijn. Zorg voor een goede follow up. Connect op Linkedin (met een verhaaltje erbij!!) Stuur een mail met een een referentie aan de inhoud van jullie gesprek en een link naar een relevant artikel. En tenslotte: netwerken doe je als je iemand niet nodig hebt. Stuur dus af en toe een app of een berichtje onder water op Linkedin, met de vraag hoe het met hen gaat en waar jij mee bezig bent. Ik kreeg afgelopen week twee aanvragen van mensen die ik jaren niet life gesproken heb, maar waarmee de verbinding wel af en toe warm is gehouden.
  2. Ik heb de tip van Cosara op gevolgd en heb het incassobureau een brief laten sturen met een faillissement dreiging. Die maakte veel indruk en ze hebben meteen betaald incl alle bijkomende kosten. De brief naar de klant hoeft dus niet meer.
  3. Ik dacht hetzelfde als jij Jasper, ik heb een aantal keer geholpen ondernemingen boekhoudkundig verkoopklaar te maken. Ik heb toen ook een lichte allergie ontwikkeld voor dit soort "vaag-taal" - Earn-out = verkopen op afbetaling, je verkoopt je bedrijf maar hoeveel je precies krijgt hangt af van de resultaten komende jaren. Vaak bouw je ook langzaam je aandelenbelang af ipv ineens. - MBI-deals = Management Buy In. effectief de andere kant van de tafel van de earn-out. waarbij de kopers je huidige managementteam is. - Vendor Loans, = letterlijk vertaald "Verkopers lening" vergelijkbaar met Earn-out, alleen lijkt dit meer op een klassieke lening met - earn-outperiode = het aantal jaar waarin de verkoper zijn verkoopsom ontvangt. Vaak gelden in die periode voor de koper bepaalde beperkingen, bepaalde besluiten moeten met instemming van de verkoper - exit-horizon = uitstap strategie van een investeerder die voor het verstrekken van geld aandelen wil. De strategie is in de basis vaak redelijk plat te vertalen als: we kopen nu voor bedrag 100.000 euro 51% van de aandelen en willen binnen 5jaar met 150% rendement weer uitstappen, ofwel tegen ca 250.000 euro de boel weer verkopen. - EBITDA = Earnings Before Interest Taxes, Depriciation and Amortisation. in Nederlands ook wel operationeel resultaat, dit geeft weer wat je hebt verdient met je bedrijf zonder rekening te houden met de kosten van de financiering (Interest / rente), belastingheffing , Afschrijving vaste activa, en amortisatie wat staat voor afschrijving op immateriele vaste activa (bijv afschrijving op goodwill) Hoe je een bedrijf financiert kan het resultaat flink drukken, net zoals de afschrijving op de bedrijfsmiddelen. zo krijg je beter inzicht in het rendementspotentieel van je onderneming uit de normale bedrijfsvoering. en je kunt tijdens en kort na de overname als koper de I, de T, de D en de A van die afkorting apart beinvloeden door de keuzes die je maakt -cash sale = om toch nog een beetje hollywood in de uitleg te brengen. Je verkoopt je bedrijf en op de dag van de verkoop komt de koper met een koffer geld bij de notaris en gaat zonder koffer weer naar huis. En jij stapt met je koffer met geld op het vliegtuig naar een tropich eiland (en doet niks meer voor je voormalige onderneming).
  4. En vaak blijkt dat de vraagprijs dan zo hoog is dat hij niet te financieren is en er om die reden gezocht wordt naar andere manieren om die hoge vraagprijs te financieren. Dat zie je bijvoorbeeld bij bedrijven waar fors geïnvesteerd is in de activa, uit eigen middelen, maar het resultaat tegenvalt. Een verkoopprijs op basis van een EBITDA multiple (dus een x maal de EBITDA) valt dan ten opzichte van de waarde van de activa laag uit. De verkoper wil dat geld dat in die activa zit terugzien bij de verkoop, maar hij beseft zich dan niet voldoende dat die activa in de onderneming niet meer waard zijn dan de netto contante waarde van de meerwaarde die de activa genereren. Eigenlijk moet je als koper dan weglopen en je niet in bochten wringen om toch die hoge vraagprijs betalen, want als die vraagprijs niet te financieren is, betekent dat effectief dat de financiers geen vertrouwen hebben dat financiering van die vraagprijs terugverdiend kan worden. Want uiteindelijk gaat het om dat laatste: niet alleen moet je de financiering betalen, maar het doel is natuurlijk dat je ook zelf geld overhoudt, meer dan wanneer je hetzelfde werk in loondienst zou doen.
  5. Even terzijde, maar een paar jaar geleden vertelde iemand mij nog dat AIDA wel heel ouderwets is en niet meer van deze tijd. 😉 Terug naar de vraag, ik denk dat het heel erg afhangt van je doel en hoe je jezelf focust om daar te komen. Voorbeeld, ik ga soms naar beurzen om nieuwe klanten te zoeken en afspraken in te boeken voor een kennismaking. Dan is mijn mindset helemaal op kennis maken, kijken waar ze iets aan mijn product hebben (of mijn aanname klopt?) , met de goede persoon in contact komen, interesse geven (dus niet alleen maar praten om je product te verkopen) en doorvragen en dan kijken of er raakvlakken zijn om daar eens verder over te praten. Als ik op die manier naar een beurs ga dan kijk ik van te voren welke bedrijven er staan, wie ik denk dat interessant zijn en waar ik dus zeker even langs moet. En ik stel een doel: 10 leuke gesprekken hebben en nieuwe mensen leren kennen, 4 vervolgafspraken bij mijn topdoelen van die beurs. Ben je op een congres of event al met iemand in gesprek en zie je mogelijkheden dan is het vanuit de inhoud juist heel makkelijk om iemand uit te nodigen om daar misschien eens dieper op in te gaan met elkaar. Heel cliché, maar ik merk altijd dat mijn beste pitches toch zijn als ik een goed gesprek heb en het niet gaat over wat ik per se voor iemand kan betekenen maar we daar zo tijdens het gesprek samen achter komen dat we misschien eens verder moeten praten. Veel vragen stellen en goed luisteren is in mijn ogen belangrijker als zelf veel praten. Groet, Martin
  6. Ik ken je frustratie. Het is onze branche ook. Ik zie jongens met motortakels in kisten slepen en ver boven hun hoofd opstapelen. In de evenementenbranche is het heel erg, vooral de concerten en festivals. De personeelsbudgetten zijn extreem laag en personeelsleden slijten sneller dan de materialen waar ze mee werken. De meeste "stoere" bouwers stappen voor hun 30ste uit het werk met rugklachten, kapotte knieën of hersenletsel. Waar vaak de dagen van 12 uur standaard zijn voor een loon dat niet meer past in 2025. Wij doen om die reden ook bijna geen concerten of festivals meer. Wij zijn te duur, omdat wij personeel wel een eerlijk loon willen geven. Gelukkig denkt de bedrijfswereld hier heel anders over. Hoewel de salarisvergoedingen nog steeds laag zijn, kunnen wij dit deels compenseren met onze materialen. Dat gezegd hebbende, heb ik jou product wel veel voorgesteld bij deze bedrijven, maar ze vinden het te duur en te langzaam. De rug slopen van een freelancer is goedkoper en sneller. Wij hebben trouwens de grote broer standaard in de de vrachtwagen staan.
  7. Had een bedrijf in verkoop en reparatie van landbouwmachines en tractoren. Omdat ik vaker met rugklachten opgezadeld was heb ik een tilhulpmiddel ontwikkeld voor het tillen van theoretisch met de hand tilbare goederen. Mijn dochter heeft na haar studie productontwikkeling hier een verkoopbaar product van gemaakt. Toen we het eindproduct aan Syntens (toenmalig adviesorgaan van de overheid) hebben laten zien was de opmerking: "dit is een wereldvinding. Ik zou maar zo breed mogelijk patent aanvragen en een goede partner zoeken voor grootschalige productie en verkoop". We hebben patent aangevraagd en verkregen in 20 landen en zijn met partners in zee gegaan om de markt te veroveren. De beloftes en vergezichten van geïnteresseerden op internationale beurzen waren enorm. Handelaren over de hele wereld wilden het wel in hun programma opnemen. Het was eindelijk afgelopen met rugklachten in de sjouw branche. We hebben circa 3 ton gestoken in de patentbescherming, merkregistratie en promotie. Alles leek mooi. Toch liep het niet. Na verloop van tijd kwamen we erachter dat in de transportwereld, de bouw en de sjouwwereld de mensen te stoer zijn om hulpmiddelen te gebruiken en de prijs veel te hoog bevonden werd. Er werden enkele tientallen per jaar verkocht in plaats van de duizenden die ons voorgeschoteld werden. Na drie jaren van frustratie hebben we besloten om het maar kleinschalig zelf te gaan doen met mijn dochter en zoon. We zijn uit de stoere wereld gestapt en zijn ons gaan concentreren op de meer intelligentere gebruiker. zoals installateurs, wasmachine reparateurs en glaszetters en de mensen die hun rug liefhadden. Voornamelijk de ZZP'er en Mkb'er zijn 70% van onze klanten en de rest is werknemer met rugklachten in de grotere bedrijven. Overal is er maar een of enkele exemplaren nodig , dus we blijven acquisitie doen. We hebben nu een stabiele verkoop. De grote cijfers die ons voorgespiegeld zijn, en waar we op advies van adviseurs en verkopers met open ogen ingetrapt zijn beschouwen we nu als een goede les. De mensheid zit blijkbaar gewoon niet te wachten op grootschalige gezondheidsvoordelen. We vragen ons zelfs af of het aanvragen en betalen van al die patentkosten wel nodig is geweest, Een namaker loopt ook tegen hetzelfde probleem aan.
  8. Als jij denkt dat diverse LLM's het beter weten dan de specialisten alhier, waarom stel je de vraag dan hier? Dit is een typisch geval: you can't have your cake and eat it. Je hebt een werknemer en dus heb je te maken met allerlei dwingendrechtelijke bepalingen en dan kun je hoog en lang springen om die te omzeilen, maar als zich juist de situatie voordoet waar je bang voor bent, is de kans het grootst dat die constructie die je zoekt in je gezicht ontploft. En overigens is niet de fiscus jouw 'probleem', maar de werknemer en mogelijk het UWV, op het moment dat die werknemer ziek uitvalt. Over dat uitvallen gesproken: valt deze persoon niet toevallig onder de no-claim regeling? Dan is er materieel eigenlijk geen risico...
  9. Vertrouwen in iemand die het financieel voor je regelt omdat je zelf de kennis niet hebt en blijkt dat het een oplichter is en je een schuld bij de belastingdienst hebt 🫢 Het voordeel? Je zou niet zeggen dat er een voordeel is misschien... ik ben mijzelf gaan verdiepen in het financiële verkeer in mijn bedrijf (eenmanszaak) en heb nieuwe fiscalist in de arm genomen waarmee ik kan sparren omdat ik zelf ook basiskennis heb opgedaan. Niet meer onwetend en af gaan op "een ander weet het wel dus ik hoef er niets aan te doen verder", maar zelf blijven nadenken en kritisch blijven. Duur leergeld, letterlijk. Maar ook een eye-opener om deze blunder voor goed buiten de deur te houden en andere hierin te kunnen vertellen over mijn verhaal 😊
  10. @Hans van den Bergh stiekem heb ik al best wat informatie over dit topic opgedaan. Onder andere via de site https://www.carrieretijger.nl/ en https://www.frankwatching.com/ kwam er veel nuttige informatie op mijn bureau. Voor wat betreft de direct toepasbare gespreksmodellen kon ik echter nog geen goede boekentitel vinden. Wel staat het nog steeds op mijn takenlijst en onderneem ik zo nu en dan weer eens een online zoektocht. Mocht je referenties paraat hebben dan ontvang ik die natuurlijk graag 😇 Momenteel lees ik het boek van Zig Ziglar - On Selling. Dit levert mij al veel nuttige inzichten in de mindset van een sales professional. (ook volg ik natuurlijk onze andere forum-topics op de voet) @insparcom die personal branding aanpak levert mij inderdaad ook veel goede reclame op. Daarnaast heb ik affiniteit met guerilla marketing en heb ik mijn bedrijfsaanbod vertaald naar de meest toegankelijke en enthousiasmerende vorm van offline communicatie: een mooie stickerset! 😁 Zo werkt de combinatie Arts & Sciences voor mij heel goed om mijn naam te vestigen en een kritische kijk op de zaken ook ludiek verteerbaar te maken. Everyone likes a rebel... (binnenkort stel ik deze stickers wellicht via mijn site beschikbaar, maar bij onze BBQ krijg je natuurlijk een gratis setje) Verder vind ik het ook altijd fijn om in een gesprek de 5-minute favor achter te laten. Zelfs wanneer dat niet altijd lukt, zijn er toch voldoende mensen die je zo onthouden als vrijgevig karakter. Immers; People don't remember what you said, but how you made them feel. De follow-up doe ik volgens de vuistregel altijd binnen 3 dagen. Ik stel het zelf ook op prijs als mijn nieuwe contactpersonen enige menselijkheid vertonen en ons gesprek niet enkel als instrumenteel nut zien. Er zijn namelijk ook erg inhalige figuren die ik na een periode als onvervalste zakkenvullers heb leren kennen, die krijgen dus geen gratis informatie, mooie stickers of overige units meer van mij 🙂 Die congres apps vindt ik eigenlijk een lastig dilemma. Vanuit mijn betrokkenheid bij het https://digitaltrustcommunity.nl/ heb ik een stevig bewustzijn aangaande InfoSec vraagstukken en probeer ik de stroom van (meta)data juist zoveel mogelijk te beperken. Een app die je hele telefoon leeg scant is namelijk niet zo bevorderlijk voor je privacy of security en de vragen die wij onze partners hierover stellen mag echt wel een tikkie hoger. Kijk voor de grap ook eens hoe je mailadres scoort op https://nl.internet.nl/test-mail/ en ga het gesprek hierover aan met je leveranciers om een volwassen cybercultuur te bevorderen.
  11. Meest simpele oplossing: gewoon wél in dienst nemen, en je als BV verzekeren tegen ziekteverzuim van werknemers inclusief alle arbodienstverlening en reïntegratiekosten Dat kan al vanaf premies van 2% van het brutoloon. Het medische verleden van een werknemer telt namelijk niet mee bij premie en acceptatie (sterker nog: een verzekeraar mag er niet naar vragen) De eerste 3 jaar heb je premiegarantie en stijgt de premie ook niet tussentijds
  12. Ronduit bespottelijk. Als de relatie met jou hem echt waard is, dan vergoedt hij uiteraard die 350
  13. Ja hoor dat mag. Er is geen wet die dat verbiedt. Contact met andere opdrachtnemers / leveranciers, kan nuttig zijn voor steunbetuigingen voor een faillissementsaanvraag. Daarmee kan je de druk wat extra opvoeren. Bijkomende voordeel … Er is geen minimumbedrag voor een faillissementsaanvraag. Daarmee is - al dan niet dreigen met - een faillissementsaanvraag een effectief incassomiddel.
  14. In 2001 fors geïnvesteerd in digitale fotoservice om er in no-time achter te komen dat klanten hun foto's niet langer af lieten drukken maar op hun telefoon of computer laten staan. In 2006 >100k in de bietenbak gegooid. Paar zware jaren gehad maar de overstap naar de schoonmaak heeft het helemaal goed gemaakt. Eind 2023 pensionado geworden maar inmiddels weer met klussen bezig, bankhangen gaat toch vervelen.
  15. Bedrijf starten met iemand die je dacht goed te kennen. Alle formaliteiten op papier, behalve verplichtingen over zijn inspanningen in ons bedrijf. Die bleven uit.... Het heeft me wel gebracht waar ik nu sta, want hieruit is Denarius advies ontstaan, maar dan dus lekker van en voor mezelf 😉
  16. Telt Higherlevel ook? Een bron van inspiratie en ideeen, maar dan in de vorm van korte berichten. Een boek zal ik niet snel lezen, ik had altijd heel veel moeite met het concentreren> Ik vind het moeilijk om maar 1 ding tegelijk te doen.Een film/serie kijken tijdens het maken van offertes gaat prima. Maar tijdens lezen kun je niets anders doen dan lezen en dat verveelt snel.
  17. Mee eens, maar ... Iedereen heeft een grens ... tot hier en niet verder is iets wat alleen jijzelf kunt bepalen.
  18. Dit was niet helemaal correct. Excuus, en sorry voor de ruis.
  19. Let wel op je woorden, want kwaad spreken van iemand kan als smaad worden opgevat.
  20. in aanvulling op de informatie van Joost. via deze link kun je wat meer lezen over hoe je moet beoordelen of en hoe je btw moet verrekenen als het gebruik anders is dan verwacht. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/onroerende_zaken/herziening_btw/ Je kunt dus gewoon vooraf de keuze maken alle btw af te trekken ervan uitgaande dat je een geschikte huurder vind die aan de genoemde eisen voldoet. Je kunt wijziging van de btw tijdvak aanvragen https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/btw/content/wijziging-aangiftetijdvak-btw#verzoek-wijziging-aangiftetijdvak Maar de belastingdienst beslist en als je hoofddoel is sneller btw terug te krijgen dan is de kans op een afwijzing groter. De bouw van een bedrijfspand neemt meestal lange tijd in beslag, je kunt dus ook met de aannemer afspraken maken over het moment van factureren. Je kunt bijv afspreken dat je in de laatste maand van een tijdvak een factuur krijgt voor de komende 3 maanden. Maar die je in termijnen mag betalen. Dus op 30 september krijg je dan een (voorschot)factuur voor de verwachte kosten of bouwtermijnen van het 4e kwartaal. Maar je betaald de factuur in delen. Waar je dan wel rekening mee moet houden is dat de aannemer wel 20-25% van de factuur snel wil hebben (binnen 30 dagen) omdat hij dan ook de BTW moet afdragen en ook niet als jouw voorfinancier wil optreden. Maar met een beetje slim plannen van facturen kun je bij grote bedragen wel het cashflow probleem oplossen of verkleinen. Als je grote teruggaven verwacht en een nieuw BTW nummer hebt zorg dan dat je ook meteen pro-actief je bankrekeningnummer waarop je teruggaven wilt ontvangen. Dat kan zomaar 4-6 weken schelen op de eerste teruggaaf als je dat vooraf doet. dat kan via deze link https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/betalenenontvangen/content/rekeningnummer-doorgeven-zo-doet-u-dat
  21. De voorwaarden voor het terugvragen van de btw op de aankoop van het pand (inderdaad per kwartaal achteraf, maandelijks kan niet), zijn: Het pand daarna gaan verhuren aan een ondernemer die het pand minstens voor 90% gebruikt voor BTW belaste omzet; Jullie een BTW-nummer aanvragen; In de huurovereenkomst de belaste verhuur overeengekomen is. Jullie zijn dan voor de omzetbelasting ondernemer. Privé zit het pand in box 3, zolang je het niet verhuurt aan een met jullie verbonden persoon of onderneming. Leegstand in het begin is geen probleem. Mocht het langer duren of ga je verhuren aan een onderneming die (deels) vrijgesteld is van BTW, dan zul je een stuk van de BTW die je uitgevraagd hebt, moeten terugbetalen.
  22. Samenwerken met mensen waarvan je dacht dat zij eenzelfde (goede) moraliteit hebben als jezelf. Niets of te weinig vastleggen op papier.
  23. Oei, heb je even...haha. Heel aantal fouten, maar sowieso zoals Norbert al aangaf soms te naïef geweest en vertrouwen dat wat mensen zeiden ze ook echt gingen doen. Dit heeft me veel geld gekost. Daarnaast teveel in mijn bedrijf in plaats van aan mijn bedrijf werken. Dus alles zelf willen doen in plaats van de dingen waar ik niet goed in ben uitbesteden.
  24. Ik zou eerst maar eens bij die opdrachtgever van jouw klant informeren of zij nog iets te betalen hebben aan die klant. Dan is beslag leggen ineens wel heel nuttig en zinvol.
  25. Oh, lees hier gerust een aantal van mijn posts (>18 jaar) terug, dan kom je genoeg blunders tegen...🫣; het leuke is, dat ik, in retrospectief, mij daar niet (meer) voor schaam... Het is daarom dat ik al geruime tijd vaak het advies geef om zo klein mogelijk te beginnen, dan snel veel fouten te maken om daarvan te leren en stapsgewijs op te schalen. Liever meter voor meter huppelen dan voor 10 meter in één sprong gaan...
  26. contract afgesloten zonder de kleine letters te lezen.
  27. A long time ago, (but not in in a galaxy far, far away) Een bedrijf starten met mensen die je niet goed kent, en niets vastleggen op papier. Samen een bedrijf starten is net als een huwelijk en een nare exit hetzelfde als een ruziescheiding. Zorg dat je elkaar vooraf goed kent, dat de verwachtingen vooraf zijn afgestemd en dat er afspraken zijn gemaakt (op papier!) over wat te doen als je elkaar niet meer leukt vindt. Don't be naive!
  28. Los van hoe je het boekt en administreert; ik zou wel aangifte doen. Niet dat je daar die 100 euro mee terugkrijgt of bewijs (voor de verzekering) hebt, maar voor de politie is het daarmee wel mogelijk om trends te zien (bv insluipingen op een industrie terrein.)
  29. Nee, het gaat om de werkelijk betaalde prijs, dus na korting. Een creditfactuur verlaagt gewoon het investeringsbedrag
  30. Allereerst welkom op Higherlevel.nl! Ik ben geen jurist, maar dit ChatGPT-achtige verzinsel is om verschillende redenen een juridisch mijnenveld: (a) Sinds de afschaffing van de slavernij kunnen mensen geen eigendom van andere mensen meer zijn. Deze bepaling is daarom waarschijnlijk nietig. (b) Een medisch beroepsbeoefenaar kan eigenaar zijn van een medisch dossier, maar niet van de medische gegevens in dat dossier. Het Nederlands recht kent geen eigendom van patiëntgegevens. In de ruimere betekenis van “patiëntrelatie” of “klantrelatie” valt er op dit beding wat af te dingen: er kan een medische noodzaak zijn om patiëntgegevens te delen en dit recht van patiënten weegt zwaarder dan een individuele arbeidsovereenkomst. (c) Hoewel zij onder druk staat, hebben we in Nederland nog steeds een vrije artsenkeuze. Het staat patiënten vrij zich tot een andere arts of hulpverlener te wenden. Dit geldt ook voor een second opinion, dus patiënten moeten daartoe tegelijkertijd patiënt kunnen zijn bij de praktijk van je werkgever én een andere praktijk. Het lijkt mij dat niet aan dit recht kan worden getornd doordat een praktijk meent zich patiënten te kunnen toe-eigenen. Maar ik denk dat je er, meer praktisch, anders tegenaan moet kijken. Als je werkgever je geen hoger loon of meer betaalde uren gunt, is het tijd om te vertrekken. Zoek een betere werkgever, want bij de huidige blijft dit probleem dooretteren. Je bent zzp'er tegen wil en dank — en een negatieve keuze is geen goede basis voor ondernemerschap.
  31. Daarvoor kun je het beste de ondernemerscheck doen https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/ondernemers/content/hulpmiddel-checken-of-ik-ondernemer-ben-voor-de-inkomstenbelasting Als ondernemer moet je een volwaardige administratie voeren. in de aangifte inkomstenbelasting kun je zien welke vragen je dan allemaal moet beantwoorden. Bij inkomsten uit overige werkzaamheden. geef je in principe inkomsten -/- uitgaven op als die positief zijn. Er zijn geen specifieke eisen behalve dat je moet kunnen aantonen hoe je aan die winst bent gekomen, vaak is het meest praktisch om toch een boekhouding te voeren, zeker als je ook met voorraad werkt en misschien investeringen doet in bedrijfsmiddelen die meerdere jaren meegaan. Binnen het eigen vermogen heb je meerdere grootboekrekeningen. waaronder een rekening voor prive stortingen en prive opnamen. want die heb je inderdaad nodig voor de vermogensvergelijking aan het einde van het jaar, Samen met de winsten uit boekjaren vormt dit het saldo van het eigen vermogen. Nadat je aangifte hebt gedaan boek je de saldi op de rekening prive stortingen en prive opnamen over naar de rekening eigen vermogen zodat ze voor het nieuwe jaar weer op 0 staan . Dan is de boeking Prive opnamen aan bank In je boekhouding heb je minimaal 3 rekeningen voor de BTW/OB Te betalen omzet belasting (Die je rekent over je omzet) te vorderen omzetbelasting (die je terugvraagt over je inkoopfacturen) en Af te dragen omzetbelasting. Dat is het bedrag van de aangifte en effectief het saldo van de andere twee rekeningen. Afhankelijk van de complexiteit van je onderneming (hoog of laag tarief, inkoop in het buitenland, verkoop in het buitenland) kunnen er nog veel meer balansrekeningen zijn maar voor de basis uitleg volstaat het om met 3 rekeningen te werken Als je een aangifte hebt gedaan boek staat er dus een schuld op de rekeinng Af te dragen omzetbelasting. En als je de aangifte hebt betaald loopt die rekening weer naar 0. Die lopen in principe niet via je boekhouding want inkomstenbelasting is een prive belasting. Het bedrag aan winst dat uit je boekhouding blijkt daar betaal je belasting over. In de praktijk komt het vaak voor dat de IB toch via de eenmanszaak wordt betaald maar dat is dan gewoon een prive opnamen, dus de boeking is dan ook Prive opname aan bank. Hoe je iets corrigeert wat je niet goed gedaan hebt is erg lastig beantwoorden als niet precies duidelijk is wat er is fout gegaan.
  32. Welkom op HL Hier schijn jij aan te voldoen, namelijk: Hier is het van belang dat de werkgever dit specifiek, dus ook met specifieke redenen omkleed, met jou is overeengekomen, want het recht op nevenwerkzaamheden is er in principe altijd, tenzij het werkgeversbelang zich daar aantoonbaar ernstig tegen verzet. Het beding kan dus al snel strijdig zijn met grondwettelijke (art. 19) recht op vrijelheid van arbeidskeuze van een werknemer. Kortom: op basis van (let wel!) joúw lezing van de situatie lijk jij niet onrechtmatig te handelen. De werkgever lijkt geen belangrijke redenen te hebben aangevoerd, maar desondanks nevenwerkzaamheden bij voorbaat toch te willen verbieden en jij geeft aan geen bestaande, nieuwe of potentiële relaties van de werkgever te 'kapen', Als de werkgever daar niet aan mee wil werken, pleit dat m.i. ook niet diens voordeel...
  33. Een zeer generiek site, met nietszeggende teksten ("Artiesten komen zelden alleen. Vaak reizen tourmanagers en/of crewleden mee om alles soepel te laten verlopen. Gemiddeld moet je rekening houden met 2–4 extra personen, afhankelijk van de show en de bekendheid van de artiest.") die hetzelfde zijn voor iedere artiest. Zowel voor "Emma Heesters" als voor "Sint en Piet te dikke vrienden" is "de prijs op aanvraag" en "meestal all-in." Kortom geen informatie waar iemand die Emma of Sint wil boeken mee uit de voeten kan. Tegelijkertijd levert een google search voor Emma Heesters boeken tientallen hits op, vaak met wel een prijsindicatie en technische info. Marketing is meer dan wat hits op Google. Je zult zelfs in de meest rudimentaire vorm aandacht moeten besteden aan de 4 P's. Daar is hier nog wel wat werk te verrichten.
  34. Misschien kun je beginnen met lokale targeting via sociale media — artiesten en evenementen zijn vaak sterk regio-gebonden. Denk aan Instagram Reels en korte promotievideo’s met optredens.
  35. Welkom op HL Gefeliciteerd en succes met jouw ondernemerschap! Jouw link is verwijderd uit de tekst, zie de Forumregels waarom. Over bereik creëren is op dit forum genoeg over te vinden, dus gebruik vooral ook de zoekfunctie!
  36. Assumption is the mother of all fuckups, maar dit schreeuwt katvanger.
  37. Autoreclame was 1, mijn uitgebreide netwerk 2 en een duidelijke doelgroep 3. Vooral dat laatste was een goede keuze. We hebben ons altijd gericht op mkb bedrijven die kwa grootte een behoefte hadden van 2 tot 10 uur schoonmaak per week. Geen overheden, scholen of kdv's waar budgetten altijd krap zijn of aanbesteding vereisten. Via mijn netwerk kwam ik al regelmatig in contact met onze doelgroep en nieuwe contactpersonen daardoor breidde dat nog sneller uit. Met dank aan alle Calimero marketing lessen en de boeken van Jos Burgers. Ideale kost om groot te worden door klein te blijven.
  38. Dat kan ik me voorstellen, als de website slechts het plaatje van een schoonmaakemmer was 😉 Het is natuurlijk erg sectorafhankelijk welke inzet van marketingmiddelen wel of niet goed werken. Voor jouw sector kan ik me goed voorstellen dat de reclame op locatie met de auto goed werkt.
  39. Zelfs dereguleren wil men eerst goed regelen...
  40. regels vraagt om denken in oplossingen, stimuleert creativiteit. En ja, er zijn veel te veel regels. Daar heb ik mijn bedrijf aan te danken 😁
  41. Een website (mits goed gebouwd) maakt je als ondernemer geloofwaardig (tot op zekere hoogte). Conversie in de vorm van ''iemand neemt contact met je op'' is voor een groot deel van de ondernemers voldoende, behalve de ondernemers die al contact hebben met hun klant en waarbij hun website dus als visitekaartje dienst (nadat ze al contact hebben gehad met de klant). Die klanten willen vooral weten of ze de ondernemer kunnen bereiken ''mocht er wat misgaan''. Voorbeeld: de stukadoor, timmerman. Verder kun je ook voorkomen dat je aanbod verouderd door juist niet teveel op je website te zetten.
  42. nav opmerkingen over manier van werken. Ik heb aangegeven dat ik deze manier van werken immoreel vindt. Dat ik elke aanvraag waar dit bedrijf bij vermeld staat niet op zal reageren. (ik heb geen abbonement waarbij ik een hoeveelheid aanvragen moet betalen. Ik betaal per reactie op een aanvraag.) Homedeal geeft aan: dat ze het heel vervelend vinden en dat ze intern feedback zullen geven dat ze niet de mogelijkheid hebben/bieden om aanvragen zonder vermelding van collegae aan te bieden. Hier kan ik dus heel veel mee (niet dus) Dit heeft voor mij twee invloeden: ik mis hierdoor mogelijkheden om te reageren op aanvragen ik hoef niet te betalen voor de (hoge) aanvraag kosten
  43. Bang zijn is normaal. Het belangrijkste is dat angst je er niet van weerhoudt om te beginnen.
  44. Ik merk vaak dat er nog veel ondernemers zijn die gebrek aan fantasie hebben. En dat dit ze beperkt in het onderscheiden van hun concurrenten. Een mooi voorbeeld daarvan is die nachtschilder in de post van Ward. Die nachtschilder heeft duidelijk meer fantasie dan zijn concullega's. Een gebrek aan fantasie komt vaak naar boven als je ze vraagt om een dienst of product wat buiten de gebaande paden gaat. Kan je bijvoorbeeld snachts schilderen want overdag moet de toko draaien.... Nee tuurlijk niet want snacht slapen wij..... Zelf vind ik altijd dat ik bergen fantasie heb en ik heb dan ook een aantal vrienden die daar helemaal in mee kunnen gaan zodat we soms de meest onmogelijke scenarios bedenken. En er is altijd wel iets wat daar weer uitkomt wat onderscheidend is. En als je dan net zoals Jasper er financieel net wat stabieler bij zit kun je je zelf nog wel eens iets veroorloven wat je dan net die voorsprong geeft op de concurrentie. Mijn onderscheidende factor ten opzichte van de rest is dat ik wereldwijd zowel mijn producten verkoop alsook producten inkoop.
  45. Voor mij is mijn website erg belangrijk en ik zoek ook op diverse andere websites van ondernemers. Bij jou (topic starter) zou ik overigens niets bestellen, op geen van de website staan adresgegevens of KvK vermeld. Dat is toch al jaren lang verplicht. Om klanten te trekken via de website moet je dus wel zorgen dat je eigen websites aan de eisen voldoen.
  46. Mod comment: Berichten over de 3 profielen van de 3 bedrijven van Monique verborgen. Ja, deze startposts stellen 3 x een vraag over de eigen dienstverlening, maar dat is toegestaan zolang de vragen interessant zijn en vraagsteller zelf (tijdig) inhoudelijk reageert. Geef nieuwe leden a.u.b. het voordeel van de twijfel en en warm welkom.
  47. Mooi dat je dit onderwerp aanhaalt. Zelf werk ik veel via social media en deel ik daar veel actuele informatie. Ik zorg wel altijd dat ik door kan verwijzen naar de website, dus ook dat is zeker voor mij actueel en belangrijk. Samen met de webdesigner kijk ik iedere maand of er veranderingen doorgevoerd moeten worden en indien er tussentijds wat gewijzigd moet worden dan wordt dat ook meteen opgepakt. Mijn voordeel is wellicht ook dat vooruit plan, ik werk bijvoorbeeld ook deels seizoensgebonden, waardoor ik de website en social media op elkaar af kan stemmen. Lang verhaal kort, ik vind het beide belangrijk, maar kan me ook voorstellen dat een website wellicht niet voor iedereen relevant of nodig is. Ik ken ook veel ondernemers die alleen maar via social media werken namelijk.
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+01:00

Je kan ons ook vinden op LinkedIn:

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.