Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/07/20 in all areas

  1. 5 points
    Je kunt ook jouw ontwerpen laten maken en zelf de verkoop doen. Dan ziin er wel hogere aankoopkosten omdat de maker met die machiene ook wat moet verdienen, maar je kunt dan zien of de handel gaat lopen. Zoja, kun je zelf die machiene aanschaffen. Het belangrijkste is dat je zo gaat ontdekken of er überhaupt iets aan jouw ideeën te verdienen valt.
  2. 5 points
    Om je dromen waar te kunnen maken, moet je wel eerst wakker worden. Wat het lichaam niet (meer) kan, neemt de geest over. Wordt ontwerper en verkoop je ontwerpen. Zelf ben ik een pragmatisch denker en doener, waardoor mijn antwoord wat kort en bondig kan overkomen ... desalniettemin is het goed bedoeld.
  3. 3 points
    Beste heer Collin, U kunt oude tablets, laptops of pc's inleveren voor recycling in een Wecycle inleverbak bij elektronicawinkels, bouwmarkten of een bij ons aangesloten kinderboerderij bij u in de buurt. Zie onze Wecyclezoeker, voor een inleverpunt in bij u in de buurt. Met vriendelijke groet, Team Wecycle
  4. 2 points
    Beste Jessy Long, allereerst welkom op Higherlevel! Het duizelt een beetje van de gebruikte termen: stamrecht BV? een gezamenlijke holding? Allemaal niet erg duidelijk. Kun je grofweg schetsen hoe de vennootschappelijke structuur is, hoe de aandelen verdeeld zijn en wie schulden aan welke entiteit heeft? Tekenen mag ook Meest gebruikelijke bij 3 aandeelhouders is 1 werkmaatschappij en 3 personal holdings, de schets zou dan als volgt zijn: Aan de hand van de structuur en de verdeling van de aandelen kunnen dan door een specialist - een ter zake kundige bedrijfsjurist of advocaat - de meer voor de handl iggende en vooral goedkopere en sneller opties getoetst worden, in casu: turboliquidatie van de werkmij als deze geen baten heeft (dus: geen aandeelhouders die schulden aan de werkmij hebben) een besluit tot ontbinding en vereffening van de werkmij als daarvoor een gekwalificeerde meerderheid is in de aandeelhoudersvergadering (meestal zou 2/3, dus 2 van de 3 aandeelhouders bij gelijke verdeling toereikend moeten zijn) een stevig gesprek met reality check met alle 3 de aandeelhouders waarin een ieder op zijn of haar verplichtingen wordt gewezen en de consequenties bij het niet voldoen daaraan. En ja, splitsen kan ook, maar daarvoor moet je naar de ondernemerskamer om een ruziesplitsing aan te vragen. Een langdurig en vooral zeer prijzige variant, een zogeheten "nucleaire optie" waarmee je allemaal voor veel kosten komt te staan. Mijn advies is daarom tweeledig: geef hier iets meer duidelijkheid over structuur en aandelenverdeling : dan kunnen we je iets gerichter verder helpen Schakel z.s.m. een ter zake kundige jurist of advocaat in. Een advocaat schakel je niet per sé in om te gaan procederen, maar in eerste instantie juist om dat te voorkomen. Soms is een keurig blafbriefje van een advocaat net dat ene zetje dat een onwillige vennoot nodig heeft om terug aan de onderhandelingstafel te komen en een hoognodige reality-check te krijgen.
  5. 2 points
    Gezien de voorgeschiedenis kan een klein beetje balans geen kwaad. Voelen om te leven betekent niet dat je in elke 'shitpit' moet vallen dat je op je pad tegenkomt. Wakker worden. Begin het eens zakelijk te benaderen en niet emotioneel.
  6. 2 points
    Welkom op het forum MarcDB! Bij veel ondernemers gaat voorafgaand aan een beslissing om een winkel te kopen een kort onderzoek vooraf. In dat onderzoek moet naar boven komen wat kort gezegd in de jaarrekening staat de balans en de resultatenrekening (van afgelopen 3-5 jaar, omzet, kostenposten en winst) is. Daarin staat veel informatie, over vaste kosten, personeel, voorraad, huurcontract, etc. Dat vormt vaak basis voor nog wat vragen en dan wordt de analyse gemaakt "waar kan ik het beter doen/zie ik kansen, omdat ik meer ervaring heb/er meer tijd in ga steken/betere contacten heb/synergie met mijn andere onderneming kan realiseren, etc.". En dan de inschatting tegen hoe veel je het zou willen kopen. Dan onderhandeling en beslissing om te kopen. En daarna de uitvoering. Ik wil niet voor mijn beurt praten maar krijg een beetje de indruk dat de beslissing om de winkel over te nemen is gemaakt zonder al te veel informatie en dat nu wordt gekeken hoe dat wordt uitgevoerd. Misschien is het een beetje buiten jouw "comfort- of ervaringszone" maar bedenk ajb dat de winkel misschien aantrekkelijk geprijsd kan zijn, maar als er niet genoeg geld wordt verdiend, je wel het personeel moet doorbetalen, en de huur en misschien de leverancier, etc. De potentiële 'worst case' is dan veel negatiever dan 'enkel' verlies van de koopsom van de winkel. Ik zou je adviseren daar toch even naar te kijken en je daarin indien nodig bij te laten staan. Ik zit zelf meer in de conflictenhoek, maar op dit forum zijn er hele ervaren adviseurs die je hierin kunnen helpen. Als je misschien al de indruk hebt gewekt dat je het wel wilde kopen, dan kom je daar gewoon op terug. Dat kan en mag. Niemand kan bezwaar hebben tegen redelijke vragen van jou over wat je wil kopen. Misschien had je dat eerder kunnen doen, maar dat is dan pech - dan doe je het nu alsnog. En gun jezelf ook ruimte om er op terug te komen. Wordt niet zo "verliefd op/verbonden met" een idee dat je het ook doorzet als de cijfers niet kloppen. Er zijn een heleboel winkels in de wereld, dit is niet de enige. Succes!
  7. 2 points
    Er kunnen redenen zijn waarom dit zou mogen. Maar als je achteraf gezien ten onrechte deze eisen hebt gesteld, ben jij degene die de wanprestatie pleegt en hierdoor verantwoordelijk voor de gevolgen (ontbinding/schadevergoeding/etc.). Als je inderdaad serieus het werk stil wilt leggen in strijd met de overeenkomst, kun je dat beter pas doen na overleg met een ter zake deskundig jurist. Ben je lid van Bouwend Nederland? Een overleg is veelal zonder risico, dus dat kun je gewoon doen. Misschien dat er een oplossing of duidelijkheid komt.
  8. 2 points
    Ik ben materiaal-adviseur op het gebied van kunststoffen en wil graag de inhoudelijke toevoeging maken dat juist PVC en poly-urethaan problematische kunststoffen zijn die je het liefst nooit gebruikt. Beide hebben zowel in de productiefase nadelen vanwege de gebruikte chemicaliën en in de (na)gebruiksfase vanwege niet fijne afbraakproducten, denk b.v. ook aan verbranding. Als je andere kunststoffen dan bovengenoemde kunt krijgen is dat waarschijnlijk beter.
  9. 2 points
    Hallo iedereen, Na enige jaren van afwezigheid alhier, wil ik me graag weer melden in de roerige omstandigheden van het ondernemerschap. Ik ben Marcel, aka Up, aka Down, aka..... maar eigenlijk gewoon Marcel. Iets te veel meegemaakt de afgelopen jaren, maar ik probeer mijn werkschoenen weer aan te trekken. Ik moet de site weer herontdekken, maar ik hoop wederom hier met mijn vragen terecht te kunnen, maar zeker ook om collega's te ondersteunen waar nodig door mijn ervaringen. Groet, Marcel
  10. 2 points
    Géén. Alle kennis en ervaring valt uiteindelijk te leren. Alleen verkijken sommigen zich op de inspanning en tijd die het gaat kosten om dat goed te doen. Ik deed er in ieder geval 14 jaar, grofweg 1500 aanvragen en tegen de 200 schadedossiers over om een echte specialist te worden, en ik leer nog elke dag bij . Een redelijk basisniveau AOV Adviseur - waarin je nog lang niet alle ins en outs kent - gaat je zeker een jaar kosten. Maar belangrijker nog: de echte relevante kennis doe je niet op uit opleiding, boeken en internet, maar ga je pas leren in de praktijk bij aanvragen en schades. Bijvoorbeeld wat de verschillen in technisch en medisch acceptatiebeleid zijn, en hoe een verzekeraar werkelijk wel of niet voldoet aan de verwachtingen van jou en de klant. Met een gespecialiseerde adviseur koop je dus kennis en ervaring in waar je wel zelf achter zou kunnen komen, maar wat je niet zelf wilt of hoeft te doen. Dat is ook precies waarom ik bij de bouw van een huis een architect zou inhuren. Niet voor de bouw zelf, want ik weet dat een architect niet bouwt, net als een AOV adviseur niet verzekert, maar voor het advies, reken- en tekenwerk zoals ik voor AOV doe. Juist kleine ondernemers doen er vaak verstandig aan om wel een adviseur te hoeven betalen: is uiteindelijke namelijk veel beter en goedkoper voor ze maar bovenal veel veiliger! Goedkoop is te vaak hele dure miskoop. Maar de praktijk is dat de mensen die het advies het best kunnen gebruiken, het vaak niet kunnen betalen (of het eigenlijk wel kunnen maar niet willen) Waar mogelijk noem ik daarom man en paard. tientallen voorbeeld op dit forum en in dit topic. Maar in dit geval doe ik het bewust even niet. Enerzijds omdat het een goed voorbeeld is van "expertise die zo'n gespecialiseerde adviseur heeft waar je zelf achter zou kunnen komen". Anderzijds omdat - zoals ik al heb aangegeven - het 3 verzekeraars zijn een adviseur verplicht stellen. Geen keuze dus: je kunt bij deze maatschappijen niet rechtstreeks zonder een adviseur een aanvraag indienen. Dat hoeft niet Norbert Bakker te zijn, want er zijn nog minstens 500 andere AOV adviseurs waarvan een stuk of 10-20 echt héle goede (zoals: Annemieke Postema, Arnoud Wennekus, Bob van der Henst, Majan van Riessen, Kevin Knowles, Michel Hogenkamp etc etc om maar een paar zeer gewaardeerde concullega AOV adviseurs met kennis van zaken te noemen) maar je zult er toch eentje moeten kiezen als je als architect zaken wil doen met de 3 verzekeraars die voor jouw beroep zowel de beste prijs als de beste kwaliteit bieden. En welke van die 3 producten voor een 35 jarige architect uiteindelijk de beste optie is hangt ook nog af van een paar factoren: hoe stabiel is het inkomen, hoeveel zakelijke kilometers reis je, doe je aan kitesurfen of ski je wel eens off piste, wat is je BMI, heb je in het verleden wel eens een psycholoog geraadpleegd, gebruik je medicijnen, etc etc... allemaal factoren die meewegen in de uiteindelijke keuze wat voor jou de beste optie is. En voor een ander beroep, andere leeftijd en ander bedrag kan het weer allemaal anders zijn.
  11. 2 points
    Welkom op Higherlevel. NEE. Niet aannemen. Maar vaststellen ! Staat jouw bedrijfsnaam met BTW nummer erop? Staat de tekst "BTW Verlegd" of "VAT Reverse Charge" erop? Of iets met "Art. 138, VAT Directive 2006/112"? Je moet in ieder geval eerst bepalen of de verlegging correct is gedaan. Als de verlegging correct gedaan is dan moet jij er inderdaad BTW over aangeven en afdragen. Dat is bij vraag 4b op de aangifte. Als je niet meedoet met de KOR o.i.d. dan kun je datzelfde bedrag ook weer direct bij 5b opgeven (voorbelasting) zodat je in saldo niets betaald over de goederen. PS. Let op dat het Verenigd Koninkrijk per 31 januari 2020 niet meer tot de EU behoort. Echter blijven tot 31 december 2020 de regels nog wel hetzelfde. Daarna zul je echter wel wat dingen anders moeten doen (en dan krijg je met invoer buiten de EU te maken e.d.). https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/zakendoen_met_het_buitenland/goederen_en_diensten_naar_andere_eu_landen/eu-landen_en_-gebieden/eu-landen_en_-gebieden
  12. 1 point
    Tip: laat iemand anders het contact leggen. Ik lees in jouw berichtengeschiedenis ook al een ander 'conflict' met deze zelfde partij terug. Misschien is registreren op een webshop forum ook wel een goede stap. Groet, Highio
  13. 1 point
    kijk maar eens naar de ketchup van een van onze HL leden: https://www.deketchupfabriek.nl/de-ketchup/ zo kun je iets leuks opzetten.
  14. 1 point
    Hallo allemaal, Ik ben Marcel, gelukkig (in de breedste zin van het woord) gescheiden en vader van 2 opgroeiende dochters. Nog gelukkiger hertrouwd. Voorheen eigenaar van 3 MKB, mijn huidige echtgenote had een cateringbedrijf. Mijn echtgenote heeft haar bedrijf laten doodbloeden, ik moest noodgedwongen stoppen. Dit MOETEN stoppen heeft een jarenlange impact gehad op mijn privéleven, mijn gezondheid, op alles. Mijn bedrijf is gestopt in 2010, sinds vorig jaar schuldenvrij bij de BD, en begin dit jaar (met een afkoopsom) ook klaar met BKR. Nieuwe start begonnen met een geweldig huwelijk met een fantastische vrouw, met ook een berg aan verleden. Afgelopen jaren hard gewerkt. Zij in de horeca, ik als logistiek medewerker en in de weekenden ook horeca. Door alle omstandigheden en mijn gezondheid hebben we 3 jaar geleden besloten Nederland vaarwel te zeggen. Helaas kwam er een puberende dochter tussendoor die plotseling bij ons woonde, en een onverklaarbare longziekte bij mij bij. Mede door onze ervaringen besluiten wij natuurlijk niet zomaar te emigreren. Als we al emigreren, willen we een baan hebben, of in ieder geval goed uitzicht hierop. Het enige wat we konden vinden was een callcenter, maar dit gaat het niet worden. Intussen, door de BD, de aflossing bij BKR, en ik bij de WW / WIA (?) flink ingeteerd op ons potje. En ineens komt er een geweldig bod op ons bordje……. We kunnen een restaurant overnemen in het warme buitenland, met meer dan goede cijfers, volop mogelijkheden tot upgraden, omzet minimaal 65% verhogen…… Voor een minimale prijs daar wonen…. When it looks like a duck, and talks like a duck….. Dus. Wij op onderzoek en het vliegtuig gepakt. Ter plaatse gaan kijken. Meegedraaid in de keuken en bar. Aantekeningen gemaakt. Boeken bekeken. Het is goud. Helaas krijg ik de financiering niet in orde. Intussen kunnen we eindelijk in Nederland een financiering als een hypotheek krijgen (we zijn beiden 48…..nog nooit gelukt) of wat dan ook, maar wanneer we praten over financiering in het buitenland is het fout. Met een hypotheek van 150.000 kan ik in Nederland nog geen schuur kopen, maar voor ¾ heb ik een restaurant en een woonhuis. Vele, vele financierders gesproken. Stuk voor stuk enthousiast. Totdat het gaat over buitenland. Vorige week heeft de eigenaar zijn verkoopprijs nog met € 34.000 verlaagd voor ons. Van de verkoopprijs wil de eigenaar 1/3 financieren. Deze week hebben wij rationeel toch besloten van alles af te zien. De cijfers zijn veranderd, onze banken en dergelijke willen niet mee….. Maar toch….. het bloed blijft kriebelen, koken zelfs…. Wat kunnen we nog meer doen om de droom na te jagen ? Crowdfunding ? Op de bonnefooi gaan en over 6 maanden berooid en met hangende pootjes terugkomen ? Of vertrouwen in onszelf hebben en gaan !!! Mocht iemand nog een idee hebben, ons af willen vlammen of op willen beuren….. dan graag.
  15. 1 point
    Dag Remco. Bedankt voor je input. Kaapverdië is het land waar de huidige eigenaar graag zijn voetjes regelmatig in het zand legt. Ook voor Cosara : "Het beloofde land" is Portugal. De bedoeling is dus al 3 jaar om daarheen te emigreren, maar wel met een plan. Iedereen kent de "Ik vertrek" verhalen en over hoe het negatief afliep. Deze overname kwam "per ongeluk" op ons pad, en we hebben de stoute schoenen aangetrokken om te kijken of emigreren en overname (dus werk) een gelijktijdige optie was. Zoals gezegd Cosara, hebben we momenteel rationeel moeten besluiten het niet door te laten gaan. Maar emotioneel hebben we de laatste jaren al zoveel moeten en kunnen overwinnen, dat we nu ook klaar zijn voor een volgende, heftige stap. Momenteel zitten we, voornamelijk ik, in het schuitje, waarom is het met een plan als dit (voor COVID-19) niet mogelijk een financiering te krijgen ?? Dus ja, misschien is het wel meer een emotioneel vraagstuk. Ik kan me er niet bij neerleggen......
  16. 1 point
    We rijden weer, met dank aan de dealer die zijn schouders er onder gezet heeft om toch op korte termijn een auto kunnen leveren.
  17. 1 point
    Doe ik ook altijd als ik het gevoel krijg dat mensen me af willen bluffen, dan laat ik "gewone" brieven door een deurwaarder betekenen (bezorgen). Stelt niet veel voor maar het werkt dikwijls wel, veel goedkoper dan een echte advocaat inhuren ook. Volgens mij ben je (nog) niet aangeklaagd maar doen ze je een voorstel. Aan jou om er al dan niet iets mee te doen. De vraag die ik mezelf regelmatig stel is, hoe zou ik erin staan als ik de tegenpartij zou zijn? Dat helpt mijzelf vaak een heel eind om tot een redelijke oplossing te komen waarbij oog is voor de belangen van mezelf als ook die van de tegenpartij.
  18. 1 point
    Een beter voorbeeld: Ik koop wel eens tweedehands goederen van een persoon die als inbreker bekend staat, maar dat maakt mij nog geen heler. Zo af en toe spreek ik wel eens met belastinginspecteurs van de 'werkvloer'. Een terugkerende wens, gericht aan de hogere regionen van de Belastingdienst ... Beperk het gebruik van "slimme" algoritmes tot het opsporen van mogelijke fraude en geef ons de mankracht om 'in het veld' te controleren alvorens ergens een stempel met onuitwisbare inkt op te drukken. ... maar er bestaat weinig vertrouwen dat er ook daadwerkelijk naar ze wordt geluisterd én gehandeld.
  19. 1 point
    Dank voor alle antwoorden! Ik zie nu dat er een kinderboerderij op 5 minuten fietsen van mijn huis zit, daar binnenkort maar eens proberen.
  20. 1 point
    Desserto vegan leer van cactussen uit Mexico.
  21. 1 point
    Welkom terug Marcel!! (Ik beschouw het barbecue-weekend bij jou thuis nog steeds als een van de meest legendarische hoogtepunten van dit forum )
  22. 1 point
    Je maakt jezelf natuurlijk wel extreem afhankelijk van deze ene klant. Dat lijkt me een urgenter punt van zorg dan de belastingdienst.
  23. 1 point
    zijn er collega's die nog capaciteit over hebben op een machine, met een beetje goede wil kun je daar beginnen je spullen te maken of laten maken. verder zijn er nog wel wat verkoopkanalen die je kunt benaderen om wat samen te doen zodat de verkooptijd ook minder voor je wordt. scheelt je vooraf investeren. en andere verkoopkanalen scheelt verkooptijd, als de klanten gericht worden doorverwezen of iemand anders de verkoop doet. dit lijkt me praktisch gezien je lichaam niet iedere dag wil doen wat veel klanten wel verwachten.
  24. 1 point
    Je kunt ook zelf de producten maken en zorgen dat ze te koop zijn bij andere webshops waar al veel bezoekers zijn. Dat kost je dan ietsje aan marge, maar je hebt dan wel verkoopkanalen. En zet linkjes uit naar je eigen webshop zodat die goed gevonden wordt. Zorg op je website voor goede foto's, er staan er een aantal op die heel erg donker zijn. Op je website mis ik een grote boodschap dat je sieraden op maat kunt maken, straal dat meer uit. De klant zoekt een bepaald onderwerp, jij kunt dat maken.
  25. 1 point
    Beste Uconme ZOals je in onze forumregels kunt nalezen is het niet toegestaan om vragen te stellen ten behoeven van klantdossiers. Om die reden sluit ik deze vraag.
  26. 1 point
    Ja, hoor. Je kunt de BTW gewoon terugvragen, ook als die verlegd had kunnen worden. En je kunt dat ook gewoon via de Nederlandse fiscus terugvragen. Voor ieder land kunnen wat afwijkende regels gelden, maar in het algemeen kun je sowieso wachten tot het einde van het jaar, als je meer dan 50 euro aan btw wil terugvragen. Als je meer dan 400 euro aan btw wil terugvragen, kun je het al na afloop van het kwartaal doen. Voor België geldt verder dat je facturen moet meesturen, als je btw terugvraagt over verwervingen van meer dan 1.000 euro. Maar je kunt uiteraard de leverancier ook om een correctiefactuur vragen. Je geeft dan je BTW-nummer aan de leverancier, en zij kunnen dan een factuur opstellen waarbij de btw naar jou verlegd wordt. Het verschil moeten ze dan terug overmaken. Komt in feite op hetzelfde neer.
  27. 1 point
    Bij een Office Centre afgeven, daar nemen ze dat spul ook in.
  28. 1 point
    En verkoop via marktplaatsen? Computers van 18 maand oud zijn voor mij als nieuw. Mijn Mac is 7 of 8 jaar oud en doet alles wat ik wil. Een Mac van 18 maand is een zo goed als nieuwe machine. Een Windowslaptop ook als het geen instapmodel is. Randapparatuur idem, kan vaak nog jaren mee. Niet iedereen vervangt zo regelmatig alles, er zijn dus nog voldoende systemen in omloop die ouder zijn en randapparatuur nodig hebben.
  29. 1 point
    Lever dan niet je huidige/oude laptop in, maar de vorige. Als je dat consequent doet, heb je maar 1 buiten gebruik gesteld apparaat op op voorraad Vraag familie of vrienden om het even af te leveren (of mee te nemen zodra ze naar de stort gaan). Altijd goed: doe-het-zelf vrienden of familie die aan het verbouwen zijn, die komen er regelmatig. En eenmalig grote opruiming houden met een geleende (weer die familie of vrienden) of gehuurde auto is toch best een investering van 2 - 3 uur waard?
  30. 1 point
  31. 1 point
    Ik ben een SEO-specialist en ben ook van mening dat je anders naar die kosten zou moeten kijken. Een uurtarief vind ik persoonlijk ook niet passen bij een SEO-campagne. De opbrengsten lopen na die uren werk voor de klant gewoon door. Vandaar ook dat wij geen uren berekenen maar een maandelijkse fixed fee op basis van de extra omzet die de klant gaat maken. Zou je een topverkoper 5% van de omzet die hij extra binnenhaalt betalen? Of misschien zelfs 10%? De meeste ondernemers wel lijkt me. SEO is niet anders, het is direct gerelateerd aan de omzet. En goed uit te rekenen ook. Je klant weet als het goed is immers het aantal bezoekers van zijn website en welk percentage daarvan klant wordt. Krijg je door de SEO-campagne meer organische bezoekers dan resulteert dat in meer klanten. De klant zou ook moeten weten wat een klant van hem waard is (zijn lifetime value dus). Daarnaast is het niet relevant hoeveel uren wij als SEO-bureau bezig zijn om een website op één in Google te krijgen. Des te relevanter is het dat die website daadwerkelijk meer kwalitatieve bezoekers trekt. Want dat is ook essentieel voor een SEO-campagne. Meer traffic betekent niet per definitie een hogere conversieratio. De SEO-campagne moet wel de juiste doelgroep targeten. Als voorbeeld geef ik een website welke van ons is en op één staat in een grote stad in Nederland voor een juridische term waar veel op gezocht wordt. Deze site verhuren we voor € 600 excl. BTW per maand maar de klant krijgt daar gemiddeld 5 klanten voor extra bij (per maand). Met een LTV van tussen de € 3000 en €10.000 vragen wij eigenlijk nog (veel) te weinig voor onze dienst. Het advocatenkantoor betaalt ons graag die €600 en vraagt nooit hoeveel uren wij daarvoor maken. Het boeit hen niet want hun ROI is fantastisch... Het feit dat wij eens in het kwartaal misschien één of twee uur bezig zijn om de site op één te houden is dus niet relevant. Het werk zit hem vooral in de tijd vóórdat de website op één kwam. Kortom, mijn advies zou zijn: zoek een SEO-bureau die overtuigd is van haar kunnen en je een stijging van het aantal bezoekers, klanten en omzet kan voorrekenen. Dat zij daarvoor dan 5 of 10% van die extra omzet bij jou in rekening willen brengen zou je verder niet uit moeten maken.
  32. 1 point
    Die 65 pecunia's zijn naar alle waarschijnlijkheid al ergens mee terugverdiend. De ondernemer die alle kleine belastinglettertjes altijd en overal voor 100% eerlijk toepast, heeft en zal waarschijnlijk nooit bestaan. Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe
  33. 1 point
    Jeutje… time flies. Ik kan mij nog goed herinneren dat ik in 2002 mijn eerste bericht plaatste en dat we 3 jaar geleden een tienjarig feestje hadden. Deze keer vieren we het in een wat kleiner verband. Neemt uiteraard niet weg dat het wel een feestelijk feit is! Ik moest even graven en zoeken naar de “speech” die ik bij ons tienjarig bestaan heb gehouden. De inhoud daarvan is nauwelijks veranderd. En… hoe prettig, want: copy, aanpassen annoNU, paste en post. Dus, als het verhaal je bekend voor komt, dan kan dat kloppen refresh your memory. Voor degenen die het verhaal nog niet kennen good to know ;)  Ondanks dat ik een druktemaker ben en altijd wel druk pratend aanwezig ben, sta ik liever niet in hét middelpunt van de belangstelling. Extrovert, doch bescheiden. Ik vermoed dat ik die vibes ook als stempel op Higherlevel.nl heb gelegd. Immers, ik heb het ooit bedacht, maar het zijn de deelnemers in ons forum die Higherlevel.nl maken voor wat het is. Een FANTASTISCH forum ! Dertien jaar Higherlevel.nl met inmiddels meer dan 54.000 geregistreerde leden en afgelopen jaar hebben we ruim 3 miljoen bezoekers ontvangen. WAUW…. Pfffffffffff dat is niet niets! Ik had bij de opstart van Higherlevel nóóit verwacht dat we dit zouden bereiken. Immers, het concept is ontstaan vanuit mijn persoonlijke situatie. Geen idee of andere ondernemers er behoefte aan zouden hebben. Want, ik kwam er als ondernemer tijdens het ondernemerschap achter dat ondernemers – plat gezegd - klote geholpen worden in Nederland. Tijdens mijn faillissement werd dat nog duidelijker en de hulp nog belabberder. En dat, terwijl ondernemers de drijfveer zijn van economisch Nederland! Hoe krijgen instanties, die ten diensten staan van de ondernemers het voor elkaar je niet, niet genoeg, slecht of zelfs verkeerd te adviseren? Gesprekken met de zogeheten ‘business coaches’, die zelf nooit ondernemer zijn geweest en geen idee hebben wat “ondernemer zijn” betekent. Vaak stond ik met meer vragen buiten, dan dat ik binnen een antwoord kreeg. Ik werd er moedeloos van en bedacht ..... het concept.... Mijn basisgedachten was, dat degenen die de ondernemers het beste kunnen helpen, dat dit de ondernemers zelf zijn. Dát zijn de ervaringsdeskundigen in het veld. Zij hebben het al meegemaakt en kunnen anderen adviseren. Degenen die het “ondernemer zijn” nog gaan ervaren, maken met de vragen die ze stellen en met de antwoorden die ze krijgen ook andere ondernemers wijzer! Immers: de vraag van vandaag is de informatie van morgen. Zo…. Mijn basis qua gedachten gelegd! Maar hoe bereik je de meeste ondernemers? Welk middel zou ik daar voor gebruiken? En al snel dacht ik “Jawel…. Internet!”. Klaar! Concept klaar, technisch middel klaar en een ondernemersforum gecreëerd. De naam was toen - in 2001 - Inspiratiecafé. Leuk bedacht. Goede naam. Maar dat liep voor geen meter! De filosofie erachter klopte wel, maar als je technisch blond bent (zoals ik), dan krijg je een on-line middel, dat draait op techniek toch écht niet voor elkaar. Gelukkig kwam ik eind 2001 Dennis Hettema tegen. Ook ex-ondernemer op dat moment, en die begreep mijn gedachten naadloos. En samen wisten we mijn concept om te zetten naar een digitaal platform. Inspiratiecafé uit de internetlucht gehaald en Higherlevel.nl was geboren! Ons allereerste bericht werd geplaatst op 13 februari 2002. Dertien jaar geleden ! Inmiddels zitten we op 490.396 berichten. Een bak aan informatie ! Dennis en ik........ We waren puppies in de digitale wereld. Community marketing? Nooit van gehoord. Dat kon je toen nergens leren. En Social Media was dertien jaar geleden beslist geen common sense. Maar we deden het! Nog voor het ontstaan van Hyves, Facebook, LinkedIn en Twitter was Higherlevel.nl al gevestigde orde. Maar, zónder deelnemers geen succesvol forum. Dat beseften Dennis en ik ons toen ook. Dus hadden we vanaf het eerste bericht al 20 geregistreerde leden. Dat waren Dennis en ik. We hadden er vreselijk veel lol om. Zo schizofreen als het maar zijn kan - aanwezig op ons eigen forum. Onder diverse nicknames zaten we naast elkaar aan één buro met zijn twee (dus 20 in totaal) van alles op Higherlevel.nl met elkaar uit te wisselen. Van onzinnige prietpraat tot zinnige ondernemersissues. Immers, zonder inhoud en zonder leden geen publiek. Dus waren we in het begin ons eigen publiek. Maar… het “echte” publiek kwam en bleef komen. Men registreerde zich en werd actief deelnemer! Na 3 maanden waren we in de on line ondernemers wereld een feit en kwamen er steeds meer “echte” actieve leden leden bij. We tellen er op dit moment ruim 56.500 leden en inmiddels ontvangen we wekelijks ca. 60 tot 70.000 bezoeken. Die dynamiek…. we hebben het met zijn allen gecreëerd !!! Tijdens mijn ondernemerschap was mijn motto: live is a struggle with a smile. Inmiddels ben ik geen ondernemer meer, maar dit zelfde motto geldt nu voor Higherlevel.nl. Ik werd toegejuicht, maar ook uitgejouwd. Energievolle ervaringen, maar ook nare ervaringen in en met Higherlevel.nl En.... Verdriet. Ik zou er een boek over kunnen schrijven. Bij de aller verdrietigste momenten van HL wil ik beslist even stilstaan. Ik wil een speciale 13-jarige virtuele toast uitbrengen voor vier belangrijke mannen die een impact op HL.nl hebben gehad, maar helaas niet meer in ons midden zijn: Kees de Kruijff, Fred Wiersma, Ruben van Oord en Ties van der Laan. R.I.P. mannen! Met alle 4 had ik ook offline een band. Door hen overlijden heeft dit benadrukt hoe bijzonder mensen in en voor Higherlevel.nl zijn, maar ook voor mij persoonlijk zijn geworden. Mijn tweede motto - ontstaan door Higherlevel.nl – : Mixing work with pleasure Tsja... mixing work with pleasure.... Coördineren van een forum is zo nu en dan een ‘HeL.nl of a job’, maar ik kan nog dagelijks lachen om ons forum. Dagelijks haal ik er energie uit en maakt het mijn hart gelukkig als ik zie hoe men welwillend elkaar adviseert en ondersteunt. Ik heb dit middel ooit in concept bedacht, maar we doen het met zijn allen ! Want… Zoals gezegd…. Zonder leden, zonder jullie allemaal zou Higherlevel.nl nóóit zijn wat het nu is. Daarom dank! Dank aan iedereen die aanwezig is in Higherlevel.nl en daarmee het forum tot een uniek middel maakt. Met zijn allen… Jawel ! Maar toch zijn er speciale personen in ons forum die extra waardering verdienen. Voordat ik die benoem, wil ik nog wel even mijn dank uitspreken aan de overheid. Tijdens mijn ondernemerschap beslist niet mijn vriend. Maar ik wil ze wat Higherlevel.nl toch wel wat credits geven. Zij financieren ons huis al dertien jaar. En dat is beslist een dankjewel waard! En al waren ze in 2002 nauwelijks aanwezig. Hoe goed, dat we inmiddels partneren met de Belastingdienst, en de onderdelen Octrooien en Internatinaal Ondernemen van RVO en het Ondernemersplein.nl. En dat adviseurs van zowel Belastingdienst als ook Antwoord van Bedrijven zich mengen in de discussies. Ook een speciaal dank aan Steven Kroesbergen – Steven ondersteunt ons met zijn juridische expertise en adviseert ons als bedrijven ons blafbrieven sturen en sommeren om berichten te verwijderen uit ons forum. Het betreft hier met name de malafide praktijken van bedrijven op het gebied van advertentieverkoop. En, dat er in Higherlevel.nl personen zijn opgestaan om ons jaarlijkse evenement te organiseren is ook een applaus waard. Alhoewel we nog brainstormen óf er wel een 2015 editie komt, hebben Nico Schouten, Henk van Houten, Roel Jongman, Wouter Hol en Linda Maas als organisatiecomité HLTNE zich de afgelopen 3 keer enorm ingezet. Ook dat sprekers als Karen Romme, Arthur Tolsma en Hans v.d. Bergh uit ons forum kwamen is bijzonder waardevol. Maar… er zijn nóg waardevollere personen. En dat zijn de moderatoren! Door de jaren heen zijn zij de kracht, de motor van Higherlevel en dé belangrijkste actoren in ons forum. Zij zorgen er niet alleen voor dat iedereen zich aan de regels houdt, maar zijn ook de meedenkers en zorgen voor het reilen en zeilen van Higherlevel! We hebben een bijzondere mix: de overheid financiert, de ondernemers in Higherlevel.nl zorgen voor de dynamiek en de moderatoren zorgen voor de kwaliteit. Die gehele mix zorgt voor het succes van ons forum! Vanavond hebben we een get together met de moderatoren om ons 13 jarig bestaan te vieren. Bijzonder dat dit op vrijdag de 13e is en dat we met 13 moderatoren proosten op deze mijlpaal. Maar arch... dat past ons goed. Want "bijzonder" zijn wij als forum nog steeds! De bijgelovigen onder ons m.b.t. het getal 13: dat kan in ons geval alleen maar geluk brengen voor de toekomst ;) Wij – het team moderatoren - maken er een leuke avond van en zullen op afstand op jullie proosten :-K
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept