Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 17/02/20 in all areas

  1. 3 points
    Heel kort? Er is een zakelijk programma dat wordt aangeboden. Dat ontbreekt als jij naar Thailand vliegt om daar in je hotelkamer of onder een palmboom te gaan zitten werken. Feitelijk doe jij niet veel meer dan besluiten dat je volgende week niet op de studeerkamer gaat zitten werken maar 20.000km verderop.. Met welke reden? omdat je je daar meer gemotiveerd voelt.. dat is geen zakelijk criterium Maar ook bij die workations loop je het risico dat de reis- en verblijfkosten bij een controle worden gemaximeerd op 1500 omdat het gezien kan worden als congres, seminar of studiereis. zie 3e kopje bij deze link: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/werk-en-inkomen/content/aftrek-zakelijke-kosten Dat klopt. Maar ook de werkgever zal de nodige moeite moeten doen om aan te tonen dat het een zakelijk doel heeft. Maar het feit dat ondernemers het voor hun werknemers mogen organiseren, wil niet zeggen dat het voor jou als zzp-er ook is toegestaan. Als ondernemer heb je soms voordelen die werknemers niet hebben, maar andersom geldt dat ook werknemers hebben soms 'voordeeltjes' die ondernemers niet hebben. Een werkgever mag ook een HBO opleiding voor een werknemer vergoeden, maar een zzp-er mag diezelfde HBO opleiding niet als zakelijke kosten aftrekken binnen de onderneming. Die kosten worden dan als persoonsgebonden gezien en je mag het alleen in de IB aangifte aftrekken als studieuitgaven (net als de werknemer dat zou mogen als zijn werkgever de opleiding niet betaald) We hebben hier in het verleden ook al discussies gehad over bouwvakkers die zich 2x per maand willen laten masseren omdat ze door het zware werk dan soepeler blijven en blessures. Ook dat wordt als persoonlijke verzorging gezien voor een zzp-er en niet als zakelijke kosten. Terwijl de bouwvakkers juist op het idee gekomen waren omdat een voormalig werkgever dit ook (gratis) aan werknemers aanbood als een soort van blessure preventie. Zo is er wel een lijstje van verschillen te maken.. Fiscaal is het belangrijkste verschil tussen een werkgever en een zzp-er dat degene die het besluit neemt, niet degene is die ook de voordelen geniet van, maar daar zal dus een zakelijke motivatie aan ten grondslag moeten liggen. Als zzp-er heb je altijd privevoordeel van de beslissingen die je neemt en daardoor slaat bij sommige posten de meter eerder door naar privé.
  2. 3 points
    Omdat je, zoals al opgemerkt is, met een stichting eerder positief wordt ontvangen door de overheid en cliënten. Mocht dit in jouw geval minder een rol spelen dan is het achterwege laten van de stichting uiteraard prima. Overigens is het niet verplicht om een BV op te richten, maar kun je ook als zelfstandig ondernemer opereren, bijv. vanuit een eenmanszaak. Als je een BV opricht voor de risico's, dan moet ik je attenderen op boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. Hierin staan vanaf artikel 400 wettelijke bepalingen voor het uitvoeren van opdrachten door een beroepsbeoefenaar en zijn/haar persoonlijke aansprakelijkheid ter zake. Deze aansprakelijkheid kan niet doorbroken worden door het oprichten van een BV. In dat kader is het wijs om een beroepsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten, ongeacht de te kiezen rechtsvorm.
  3. 2 points
    Beste Sandradj Bij pensioen in eigen beheer is jaarlijks een actuariële berekening nodig. Dat is een berekening waarin rente, sterfte- en levenskansen en kosten zijn verwerkt. Zo'n berekening kun je niet zelf maken. Het maakt daarbij niet uit of het om een actieve of inactieve BV gaat. Groeten, Wim
  4. 2 points
    Beste PurpleJacket25, allereerst welkom op Higherlevel Uit het verhaal kan ik niet opmaken of je nu wel of niet importeert van buiten de EU. Een aantal opmerkingen is tegenstrijdig namelijk. Lang verhaal kort: Als er sprake is van producten van een duidelijk en herkenbaar merk (geen white label dus) Dat een vertegenwoordiging heeft in de EU Dat optreedt als feitelijke importeur / producent en groothandel Waarmee jij zaken doet op basis van een overeenkomst met een partij die in de EU gevestigd is En op basis van Europees recht en europese rechter die bevoegd is En deze importeur / fabrikant ook de (fabrieks)garantie en de handleidingen (oa Nederlandstalig) verzorgt De certificeringen en markeringen goed geregeld heeft, bij voorkeur via Europese keuringsinstanties of goed bekend staande instituten in China (TÜV, Intertek, SGS) Een goede uitgangscontrole bij productie en batchgewijze controle bij import in EU heeft Zelf de assemblage doet (voor zover relevant) Geen relevant negatief schadeverleden heeft Al langer bestaat Een goede creditrating heeft dan ben jij alleen een verkoper/detailhandelaar, loop je geen productaansprakelijkgheidsrisico's en zullen verzekeraars bereid zijn ook aansprakelijkheidsdekking voor jouw verkoopactiviteiten bieden . In het overige geval wordt het - afhankelijk van aantal en soort afwijkingen van de wenselijke norm(en) - lastiger en is er nog flink wat huiswerk te doen voor jou en je eventuele adviseur. Er is veel goedkope rommel onder de E-bikes en Elektrische steps en de accu's en opladers leveren dan een verhoogd brandrisico op. Een aantal verzekeraars heeft hoverboards en Elektrische steps al in de ban gedaan voor productaansprakelijkheid.
  5. 2 points
  6. 2 points
    De belangrijkste reden dat je 3 minuten krijgt, is dat het je dwingt om de belangrijkste zaken kort en krachtig te bespreken. Als je een idee niet in 1-3 minuten kunt uitleggen, is het gewoon geen goed idee. Na je pitch is er geruime tijd voor vragen/antwoorden. Realiseer je, dat het ENIGE doel van je pitch moet zijn, dat een ander denkt "daar wil ik meer van weten, met jou wil ik een uurtje koffie drinken."
  7. 2 points
    Ah mooi, hier zijn de vooruitzichten ondertussen een stuk verbeterd, en zijn we nog wat mogelijkheden verder aan het uitpluizen, mede dankzij de reacties op dit topic.
  8. 2 points
    Ik heb me tot nu constructief op proberen te stellen, omdat ik snap hoe dit kan ontstaan. En dat het op zich ook wel is recht te trekken. Ik verbaas me dan wel over het feit dat ik letterlijk geen enkel antwoord heb gekregen van vragensteller op de vragen uit mijn eerste reactie. Als het dan echt zo dringend is, is het misschien wel handig om vragen te beantwoorden. Vreemd.
  9. 2 points
    Ik denk dat het ook langs de route van een goed geredigeerde managementovereenkomst kan. Daarbij is van belang dat er echt sprake is van een managementovereenkomst in plaats van een verkapte arbeidsovereenkomst. In de managementovereenkomst moet beslist geen loondoorbetaling bij ziekte en vakantiedagen worden opgenomen. Een goed voorbeeld van hoe de managementovereenkomst niet moet worden vormgegeven is Rechtbank Gelderland, 15 maart 2019, ECLI:NL:RBGEL:2019:1115. De aandelen van een werkmaatschappij worden gehouden door vier personal holdings in de verhouding 22%, 26%, 26% en 26%. De werkmaatschappij heeft met de personal holdings managementovereenkomsten afgesloten op grond waarvan de dga's de werkmaatschappij in de praktijk besturen. De rechtbank bevestigt het standpunt van de inspecteur dat drie van deze vier dga's verplicht verzekerd zijn voor de werknemersverzekeringen. De managementovereenkomsten bevatten voorwaarden die, in onderling verband bezien wijzen op een arbeidsovereenkomst: - er is een maandvergoeding afgesproken van €11.666 exclusief omzetbelasting, waarbij is bepaald dat daarbij wordt uitgegaan van 40 uur per week; - als door ziekte de werkzaamheden niet kunnen worden uitgevoerd, wordt de vergoeding gedurende 12 maanden doorbetaald; - de overeenkomst komt per direct te vervallen zodra de personal holding geen aandeelhouder meer is of bij overlijden van de dga; - non-concurrentiebeding van twee jaar voor relaties van de werkmaatschappij; - werkmaatschappij sluit een beroepsaansprakelijkheidsverzekering af.
  10. 2 points
    Waarschijnlijk maakt dat het alleen nog maar erger ... De verschuldigde inkomstenbelasting is het resultaat van de aangifte inkomstenbelasting en die is weer gebaseerd op een jaarrekening die aan alle kanten rammelt. Stop met knoeien en laat een boekhouder de afgelopen jaren opnieuw verwerken. Bij constatering van fouten in de boekhouding ben je verplicht om correcties over de aangiften IB en OB in te dienen. “Als u zelf onvolledigheden of fouten in een aangifte ontdekt, moet u deze op eigen initiatief corrigeren. Als wij onvolledigheden of fouten ontdekken, kunnen wij u vragen om de aangifte vrijwillig te corrigeren (correctieverzoek) of u verplichten deze te corrigeren (correctieverplichting). In beide gevallen krijgt u van ons een brief. Een correctieverplichting krijgt u bijvoorbeeld naar aanleiding van een boekenonderzoek. Voldoet u niet aan een correctieverplichting, dan kunt u een boete krijgen.”
  11. 2 points
    Zoals Norbert aangaf, als je zo weinig te verliezen hebt en zo weinig risico loopt dan is een BV kiezen vrijwel hetzelfde als uit eigen beweging elke maand geld overmaken naar de fiscus (en de notaris, boekhouder, KvK en bank), maar dan zonder onderliggende aanslag. Als er geen bezit is en vrijwel geen risico, waarom zou je dan in hemelsnaam voor een BV opteren? Het argument dat je er later andere bedrijfjes aan toe kunt voegen, raakt kant noch wal. Dat kan bij een eenmanszaak ook en zelfs als dat erg goed loopt kun je van je eenmanszaak altijd nog een BV-structuur maken. Dat je de kosten voor de oprichting van een holding + werkmaatschappij in de zomer kunt verdienen is mooi. Ik zou dat geld echter nooit aan een notaris spenderen en gewoon investeren in je eenmanszaak. Dat is dan óf jouw leeftijd en gebrek aan ervaring hiermee óf het gebrek aan helder Nederlands door mijn vakgenoten. Laat ik van het laatste uitgaan. Vrijwel elke ondernemer met een BV werkt met een holding BV en dochter BV's. Het DGA-loon is op HL zelfs zeer actueel nog beschreven. Je moet het alleen niet per se zoeken i.c.m. met een holding BV. Bij het DGA-loon gaan we er min of meer vanuit dat iemand een holding BV heeft. Zie columns hier en hier. Voor de goede orde, dat DGA-loon gaat dus ook op voor jouw wensen! Jij wordt de bestuurder en aandeelhouder van de holding. De holding wordt de bestuurder en aandeelhouder van de BV. Nee, want de holding kent ook haar eigen kosten. Denk aan bankkosten, boekhouder, etc. De managementfee zal dus hoger liggen dan het DGA-loon. Dat kan ook. Maar dan kun je de winst van de BV alleen via dividenduitkeringen in de holding krijgen. Het gaat wat te ver om hier nu uit te leggen waarom dat ongunstiger is (complexe wetgeving inzake dividenduitkeringen). Of je nu in de holding je salaris geniet of in de BV, maakt niet uit. In beide gevallen zit je aan het DGA-loon vast. Akkoord van de fiscus voor een lager DGA-loon is mogelijk als je kunt aantonen dat je BV's niet voldoende winst maken voor het standaard DGA-loon. Sommige websites die er laconiek over doen, hebben kennelijk zelf nog niet ervaren wat er gebeurt als de fiscus je voor een hoger DGA-loon aanslaat. Andere websites die het meteen hebben over boetes zijn wel erg voorzichtig. De waarheid ligt in het midden. Vraag vooraf toestemming met cijfermatige onderbouwing. De BV is toch geen middel om mee te pronken hoop ik?! Als je zo weinig actief bent in je onderneming dan is het echt ridicuul, ik mag gerust zeggen, stompzinnig om een BV op te richten. De fiscalist heeft gelijk. Er is maar 1 aandeelhouder dus elk belang in een BV maakt een 100% belang, zolang er geen andere aandeelhouders zijn. En niet slim doen, ook als jij privé 4% neemt in de BV en je holding 96% in de BV dan heb je een 100% belang. Dat soort trucs zijn al decennia geleden in de wet ondervangen. De holding is - net als de BV - juridisch zelfstandig. De inschrijving bij de KvK verzorgt de notaris na oprichting. De KvK geeft dat door aan de fiscus. Sociaal verzekerd ben je met een 100% belang in de BV's nooit. BV's hebben van doen met: Omzetbelasting, loonbelasting, vennootschapsbelasting en optioneel dividendbelasting. Er is geen voorbeeld portaal, maar het handboek ondernemen van de fiscus helpt je beslist op weg. Doorgaans doe je per BV aangifte. In enkele gevallen bestaat de mogelijkheid tot een zogenaamde fiscale eenheid voor de omzetbelasting en/of de vennootschapsbelasting. Dat is dermate complex dat ik dat niet ga uitleggen hier. Bottom line Marco, doe mij en elke ondernemer een lol. Vergeet die BV. Het komt op mij over alsof je je zinnen op de BV-structuur gezet hebt, terwijl je geen idee hebt van de financiële en fiscale gevolgen. Vandaar ook dat ik toch al je vragen beantwoord heb, in de hoop dat je inziet dat je op het verkeerde spoor zit. Ik zou dolgraag een Alfa 4C kopen maar mijn budget reikt niet verder dan een mooie Giulietta. Dat is voor mij de realiteit. Ik onderneem al heel wat jaren en dat brengt realiteitszin met zich mee. Hoe mooi een BV ook lijkt en klinkt, je hebt het niet nodig en het is onnodig duur. Zeker als starter is dat een gouden les. Als je nu al gaat strooien met geld dan kan het wel eens zuur aflopen. Ik wil niet betweterig zijn maar ik hoop van harte dat dit een les is voor je. In dat kader, lees ook eens hoe het MKB doorgaans inkopen doet. Wellicht dat je dan nog beter begrijpt wat ik bedoel. Succes met je eenmanszaak!!!!!!!! Groet Joost
  12. 1 point
    Wat jij wilt kun je met Odoo doen en daar is een community versie van beschikbaar, waar al die functionaliteit in zit.
  13. 1 point
    Mijn bescheiden mening: Als de "co-workspace" helemaal niet bij de privéwoning hoort, maar een aparte ruimte is, dan lijkt mij dat - wanneer je daarin alléén werkt en niets privé verder doet - je daar de kosten van als bedrijfskosten zou kunnen beschouwen. Ik denk dan niet dat je kan kijken naar "wat het zou kosten om elders zo'n ruimte te huren" en vervolgens dat bedrag nemen als zakelijke last. Ik denk eerder dat je moet kijken naar "wat zou de woning zonder deze extra ruimte kosten" en vervolgens het verschil met de werkelijk betaalde bedragen als zakelijke lasten bestempelen. Een ander ding om misschien bij stil te staan: Als je dat gedeelte van het huurcontract als "zakelijk" zou etiketteren, dan zou het misschien wat lastiger zijn als je de onderneming staakt of zoiets. Want je kan de huur natuurlijk niet opzeggen, dus misschien wordt dat dan weer geacht om naar privé te gaan (heeft dat dan fiscale consequenties...? - zou het niet zo 1-2-3 weten eerlijk gezegd).
  14. 1 point
    Is jouw partner ondernemer en wil zij de kosten voor het gebruik van de co-work space aftrekken? Of is zij werknemer en wil jij die kosten aftrekken? Of zijn jullie beide ondernemer? Je (jullie) zou(den) de Belastingdienst natuurlijk om een uitspraak kunnen vragen. Van belang lijkt me dan wat wordt verstaan onder 'Membership, huur, voorschot serviceplan en voorschot supplement 2e bewoner.' Huur en supplement 2e bewoner zijn dan op zich redelijk duidelijk, maar verder? Weekationgroet, Highio
  15. 1 point
    Plan B is in werking getreden? Vind de hele case trouwens wel een mooie om het risicobewustzijn nog eens te versterken. Hoe kwetsbaar ben je als ondernemer? Bij Toyota en Samsung staan productielijnen stil, omdat enkele onderdelen (uit China) ontbreken. Het lijkt erop dat Apple de lancering van zijn nieuwe iPhone gaat uitstellen. Ik snap dat het ondernemersrisico is, maar in hoeverre kan iedereen zulke risico's inschatten? En als duidelijk is dat het een tijdelijk euvel is, waarom dan geen voorziening treffen om ondernemers over dat tijdelijke dal heen te helpen? In plaats van lekkah-puh...
  16. 1 point
    Wij hebben er als Borduurbedrijf en drukker tegenwoordig minder mee te maken omdat wij voornamelijk b2b werken en de logo's die wij borduren of drukken in bezit van debedrijven zijn. Maar vroeger toen wij ook nog de babykado site hadden kregen wij vaak de vraag of wij een voetbalembleem of een vrachtwagen merk o.i.d. konden borduren. In het begin namen wij dan wel eens contact op met de club of firma en over het algemeen deden ze er niet zo moeilijk over, maar schriftelijk iets bevestigen wilden ze nooit. Wij vroegen daarom altijd of de opdrachtgever ons kon garanderen dat ze het recht hadden gebruik te maken van het logo en ons de opdracht mochten geven. Vaak haakte men dan af. Ooit met Mercis BV in discussie geweest over de rechten op Nijntje artikelen, omdat ze vonden dat wij geen nijntje artikelen mochten borduren. Dat hebben wij gewonnen omdat wij telefoonnummers of namen op een artikel borduurden en geen nijntje. Tenslotte hadden wij bij aankoop van het product al voor de rechten betaald en er zitten geen rechten op telefoonnummers e.d. Maar verder nooit met een advocaat hier over gesproken of een rechtzaak hieromtrent meegemaakt. Echter hebben wij destijds besloten het volgende in onze algemene voorwaarden op te nemen. Geen idee of het stand zou houden in een rechtbank en uiteraard als iemand 1000 Louis Vuitton labels wil dan willen wij toch echt wel een bewijs zien dat ze die opdracht mogen geven, maar wellicht dat het helpt; 7.6 Indien afnemer logo(‘s) en/of bedrijfsnaam en/of namen zowel met of zonder copyright en/of auteursrecht en/of trademark en of registred trademark aan De Borduurshop BV doet toekomen om deze te borduren, bedrukken, of anderzijds te verwerken/produceren, verleent afnemer volledig gebruiksrecht en/of een licentie aan De Borduurshop BV. De Borduurshop BV verklaart deze logo(‘s) en/of bedrijfsnaam en/of namen enkel te gebruiken voor de door afnemer opgegeven doeleinden. 7.6.1 Voor de onder 7.6 genoemde in gebruiksrecht en/of een licentie verleende logo(‘s) en/of bedrijfsnaam en/of namen verleent afnemer De Borduurshop BV toestemming deze te digitaliseren en/of te bewerken om deze borduur, bedruk, laser of anderzijds productie klaar te maken. 7.6.2 Van de onder 7.6 en 7.6.1 genoemde in gebruiksrecht en/of een licentie verleende logo(‘s) en/of bedrijfsnaam en/of namen blijven de door De Borduurshop BV gedigitaliseerde bestanden in het bezit van De Borduurshop BV voor eventueel later gebruik enkel in opdracht van afnemer. Genoemde gedigitaliseerde bestanden worden niet door afnemer gekocht en afnemer kan ook geen aansprak maken op deze gedigitaliseerde bestanden. De gedigitaliseerde bestanden en de door afnemer beschikbaar gestelde ingebruiksrecht en/of in licentie verleende logo(‘s) en/of bedrijfsnaam en/of namen kunnen in opdracht van afnemer wel worden vernietigd/verwijderd van computers en/of andere digitale media. Daarbij dient afnemer rekening te houden met nieuwe digitaliseringskosten wanneer De Borduurshop BV van genoemde in gebruiksrecht en/of in licentie verleende logo(‘s) en/of bedrijfsnaam en/of namen zal moeten digitaliseren voor eventuele vervolg opdrachten. 7.6.3 Afnemer/opdrachtgever is de enige verantwoordelijke voor eventuele overtreding van copyright of trademark. Afnemer/opdrachtgever verzekert bij het verlenen van een borduur/bedruk of anderzijds door De Borduurshop BV in productie te nemen opdracht van afnemer dat er geen rechten van derden worden geschonden. De Borduurshop BV is geen geval verantwoordelijk voor schending van trademark, copyright e.d. en/of anderzijds, indien De Borduurshop BV in opdracht van afnemer produceert. Wij verwijzen natuurlijk altijd naar onze algemene voorwaarden en hebben specifieke verwijzingen naar dit artikel in onze mail communicatie en op onze offertes. En als wij de vraag krijgen om iets dergelijks te borduren, verwijzen wij ook weer specifiek naar dit artikel. Succes Groet Ronald
  17. 1 point
    Dat is niet mijn mening, maar wat ik gewoon tegenkom. Een online project van een eenpitter heeft gewoon heel veel nadelen. Wat als je ziek wordt, geen zin meer hebt, moe bent, kinderen krijgt, het niet eens bent met de investeerder, etc etc. Een team is belangrijk. En het gaat niet omdat een ton niet de moeite is. Het gaat om de tijd. Een investeerder steekt veel tijd in een investering. Als hij daar 1 of 2 dagen per week mee bezig is, dan is een investering van een ton niet interessant als je daar 2 ton mee kan verdienen. Dan kun je beter 1 miljoen investeren en 2 verdienen in diezelfde tijd. (slechts een voorbeeld) Maar je kan mij altijd een pm sturen, ik zit in een groep met (oud) ondernemers in zuid spanje die veel investeren.
  18. 1 point
    “Ondergoeds” riekt naar typosquatting — tenzij je al hemds en soks verkoopt. Controleer eerst eens of de domeinnaam een bestaande merknaam of handelsnaam is.
  19. 1 point
    Pieter33, je reageert gepanikeerd en vol bezwaren op basis van een enkele reactie. Ik zou dat voor alles niet doen, maar je presenteert je werkelijk slecht naar mijn mening. Ik ken je niet, maar ik zou ook geen samenwerking of investering overwegen met deze zelfpresentatie. Volgens mij ben jij degene die vraagt... Groet, Highio
  20. 1 point
    Dat is dus precies wat in een businessplan kan worden opgenomen: Hoe kom ik aan geld? D.m.v. Een financiering. Wat is er nodig om gefinancierd te worden? Een onderpand. Etc...
  21. 1 point
    Ben jij medebewoner of medehuurder? Betaal jij huur? Aan wie? Kosten die je maakt voor een zelfstandige werkruimte kun je aftrekken van je inkomstenbelasting. Het lijkt me wel dat je die kosten moet kunnen bewijzen.
  22. 1 point
    Dat raad ik je AF, ook voor een eenmanszak. LocalOffice24 is een online dienst uit <Verwegistan?> die zeer slecht gelokaliseerd is voor de Nederlandse markt. Blader maar eens door het aanbod en tel de spel-, stijl- en tikfouten op de website. Om te huilen. Ik vrees dat LocalOffice24 eerst veel meer moet besteden aan lokalisering en dan pas aan zoekmachinemarketing kan gaan doen door middel van name- en linkdropping. Alleen die fake awards al die ze op hun website tonen zijn een waarschuwing: no go zone. Afkomstig van een website met dezelfde look en dezelfde taalfouten uit luie Google translation. Gyros.com? Het riekt naar Russen op Cyprus... LocalOffice24 - niet doen!!! Ben benieuwd of ze de kantooradressen in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht uitbesteed hebben.
  23. 1 point
    Er zijn volgens mij maar 2 dingen waar goede vrienden grote ruzie over kunnen krijgen; geld en liefde. Zorg dan ook dat je voor je samen iets gaat doen al HEEL duidelijk en uitgebreid op papier hebt staan hoe jullie uit elkaar kunnen gaan, liefst met verschillende scenario's (ik wil stoppen/jij wil stoppen, ik wil dat jij stopt/jij wil dat ik stop enzovoorts). Bij voorkeur doe je dit met een professional en spreek je vooraf heel goed naar elkaar uit dat je alleen bij 110% tevredenheid tekent. We zien hier (op higherlevel dus) heel erg vaak topics voorbij komen waar dit soort dingen niet goed geregeld zijn en dat zijn heel vervelende kwesties.
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+01:00
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept