Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 11/10/19 in all areas

  1. 4 points
    Stop met denken wat de klant wil of denkt. Er is een overeenkomst die de klant eenzijdig heeft verbroken, nu in actie komen om het resterende geld te krijgen.
  2. 3 points
    Op dit forum worden bijna geen topics gesloten; doorgaans alleen als iets niet een ondernemersonderwerp is of als in een topic na lange tijd wordt gereageerd en de reactie, doordat de reageerder niet goed naar de datum heeft gekeken, niet meer relevant is. Beide zijn hier niet geval. Daarnaast volgen reacties in dit specifieke topic elkaar nog steeds op, omdat: 1) de vraagsteller met nieuwe informatie komt; of 2) de omstandigheden zijn gewijzigd; of 3) de reageerders het niet met elkaar eens zijn. Geen van die drie punten heeft volgens mij zijn natuurlijke einde bereikt ... al zou je eventueel kunnen concluderen dat het topic inmiddels zo weinig met de oorspronkelijke vraag te maken heeft, dat de conclusie is dat dit topic gesloten zou moeten worden en bij eventuele nieuwe ontwikkelingen een apart topic geopend. Die conclusie lijkt me echter wat te voorbarig. Net als Rive heb ik sympathie voor een jonge, nieuwe ondernemer. Van de vele, domme dingen die ik de afgelopen 20 jaar als ondernemer heb gedaan, was dit een van de eerste (en misschien heb ik dit verhaal al eens verteld): een groot reclamebureau had me ingehuurd, ik had mijn werk naar wat tevredenheid leek gedaan, mijn factuur verstuurd en inmiddels was er een maand verstreken zonder dat ik mijn geld had ontvangen. In plaats van te informeren of mijn factuur wel was ontvangen, ging ik er meteen 'hard' in met een betalingsherinnering, en toen daar geen gehoor aan werd gegeven een kwaad telefoontje met de vraag wat ze wel niet dachten. Toen volgde het schaamrood: de overmaking was verstuurd, maar teruggekomen met de melding dat het bankrekeningnummer niet klopte. En toen ik de factuur controleerde, zag ik dat ik inderdaad een typefout had gemaakt. Van die klant heb ik nooit meer werk gehad. (En in tegenstelling tot veel van mijn klanten uit die tijd, bestaan ze nog steeds.) Mijn punt is, in het begin zie je nog overal spoken en behandel je iedereen als een tegenstander, ongeacht of dat terecht is. Pas met de jaren leer je aan de ene kant jezelf beter in te dekken, betere vragen te stellen; en aan de andere kant wat meevoelender te zijn en wat vaker water bij de wijn te doen. Wat dat betreft kan ik me de houding van de vraagsteller wel voorstellen – nog even daarvan afgezien dat hij gewoon gelijk zou kunnen hebben.
  3. 3 points
    Nog even 2 dingen: Een lening verstrekken is voor de BV geen eigen vermogen.... (een bepaald bedrag aan eigen vermogen in de WerkmaatschappijBV komt (en blijft).) En liever aandelen dan agio. Agio vereist 2 notariële aktes om terug te kunnen storten naar privé. Aandelenkapitaal maar 1 akte. Groet Joost
  4. 2 points
  5. 2 points
    Ik weet niet of wanneer je iets betaalt je dan ook direct of automatisch een vordering overneemt... ...dat zou m.i. per geval best nog wel eens kunnen verschillen. De reacties zijn max. zo goed als dat de introductie van dit topic is. Met twee jaar geduld moet topic starter (TS) m.i. niet op een openbaar forum maar bij een jurist, advocaat of (gerechts)deurwaarder zijn voor toegepast advies. TwaBla, jij moest ook drie keer begrijpelijk lezen met de hoop deze zaak kennelijk in een keer goed te begrijpen! Groet, Highio
  6. 2 points
    De curator die de afwikkeling van het faillissement van Streya afwikkelt heeft een prive-detective, bewaker annex incassopersoon ingeschakeld om alle ondernemers met onbetaalde rekeningen in de (gebrekkige) administratie van Streya te manen tot betaling. In de begeleidende brief van Tanger Advocaten (curator mr Claus) staat: "U kunt de vordering die Streya Nederland mogelijk op u of uw onderneming heeft, slechts bevrijdend betalen op het door Wuite Recherche en Incasso in haar brief aangegeven bankrekeningnummer." Dat is nogal een gok, om een bestand van dubieuze debiteuren van zo'n dubieuze online gids aan te schrijven. Niet voor niks wordt verwezen naar een mogelijke vordering. We hebben een panklaar dossier voor alle ondernemers die zich blijven verzetten of opnieuw verzetten tegen deze vordering. Streya is al eerder stuk gegaan aan de kosten van incasso en rechtszaken, dus het risico dat een verstandige curator gaat dagvaarden acht ik gering. Wie een standaard brief wil om de curator te wijzen op eerdere betwistingen en bezwaren tegen deze onterechte vorderingen, melde zich aan bij de besloten Streya-groep op dit forum. Het goede nieuws is dat Wuite Recherche en Incasso is opgezet door een ex-politieman uit Opmeer die heel goed in staat is om het doopceel van de oprichters van Streya te bekijken en alle onrechtmatigheden die daar hebben plaatsgevonden op een rijtje te zetten.
  7. 2 points
    Voor een ingebrekestelling is toch echt vereist dat duidelijk is wat je moet / laten om het verzuim niet in te laten treden. In plaats van informatie te vragen, moet je dat dus benoemen.
  8. 2 points
    Stel hem voor dat je die 175 betaalt en voorrijkosten niet aangezien hij niet gereden heeft. Het is de moeite verder niet waard en richt je energie ergens anders op. Daarbij hem voorstellen dat als hij geinteresseerd is in meerdere opdrachten, dat hij eens koffie moet komen drinken om e.e.a. uit te praten, maar dat het initiatief en excuses voor manier van communiceren van zijn kant moet komen. Wij hebben een aantal monteurs in dienst en een grote flexibele schil er omheen (1500 uur flexibel per week om een indruk te geven) en er is altijd gedoe en vaak heeft dat een achterliggende oorzaak die uitgepraat kan worden. Accute geldproblemen, gebrek aan opdrachten, teveel gewerkt, stress thuis etc. etc. En soms zijn het gewoon eikels die je niet nog een keer wil inhuren. Fijn weekend
  9. 2 points
    Een advocaat kan de persoon uitleggen wat de gevolgen van zijn actie zal zijn. Met mensen die zo kortzichtig zijn valt niet echt te overleggen. Voor die 175 euro zou ik klaar zijn met zijn praktijken, nu dus 30 euro meer. En als hij een gesprek wil voeren kan dat best, maar er moet wel iets heel raars gebeuren wil ik hem opnieuw inzetten.
  10. 2 points
    En dan komen ze er aan het eind van het jaar achter dat ze -op papier- te weinig uren hebben gemaakt voor zelfstandigenaftrek... Auw.
  11. 2 points
    Is er ook een manier om naar een overzichtspagina van alle topics te gaan zonder dat obligate openingswoord? Mijn scherm vult zich elke keer met navigatiebalken en forumpromotie, en de enige manier om bij de topics te komen is door naar beneden te scrollen. Of ligt dat aan mijn browser?
  12. 2 points
    Je zou misschien kunnen beginnen met self-publishing via bijvoorbeeld bol.com? http://www.bol.com/nl/m/nederlandse-boeken/info-brave-new-books/index.html
  13. 2 points
    Oeh das fijn! Toepasbaar op mijn website. Hoef ik in ieder geval mensen niet lastig te vallen met een pop-up..
  14. 2 points
    SQL-Ledger en LedgerSMB ondersteunen van oudsher alleen PostgreSQL omdat deze database van oudsher transactions ondersteunt. Transactions zijn nodig om te garanderen dat je boekhouding bij problemen in evenwicht blijft. Hierdoor wordt een journalisering in zijn geheel doorgevoerd of bij problemen helemaal niet! Voor transactions zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Transactie_%28dataopslag%29 Pas sinds de recentere versies ondersteunt MySQL ook transactions maar wordt het zover ik weet nog niet gebruikt voor bedrijfskritische boekhoudingen.
  15. 2 points
    Paypal betalingen had (heeft) de voorkeur van een klein deel van mijn klanten. vaak wat grotere bestellingen. Helaas is onlangs mijn account afgesloten doorpaypal nadat ik met de verkoop van dvd's gestart ben (legale dvd's maar erotisch) en dat valt volgens paypal onder de zaken die niet door de beugel kunnen. Het is jammer dat paypal net als de creditcard bedrijven amerikaans zijn, zijn allemaal zo hypocriet als de pest en zijn van mening dat zij de wettelijke regels voor hun klanten moeten vaststellen welke strenger zijn al landelijke wetten. Moet overigens zeggen dat ik money bookers een veel beter systeem vind omdat je daar ook geld kan toevoegen via b.v. ideal
  16. 2 points
    Beste Sylvia, De meeste bedrijfsaansprakelijkheidverzekeraars zijn meer geïnteresseerd in je activiteiten en leveringsvoorwaarden dan in je vennootschappelijke structuur en terecht. Zolang je met je werkmaatschappij valt onder Nederlands recht in plaats van Brits is er niets aan de hand. Het kost alleen af en toe wat meer moeite om offertes aan te vragen. Mijn advies is derhalve: doe dat niet zelf maar via een deskundige adviseur. Let daarbij vooral ook op uitsluitingen: het komt nog regelmatig voor dat een onderhoudsbedrijf een standaard offerte ontvangt met een uitsluiting voor .. onderhoudswerkzaamheden ( of andere vormen van opzicht)
  17. 2 points
    Is het niet meer een kwestie van bestaande denkkaders die sneuvelen en geen vaste grond meer bieden? Op dat moment komt mystiek om de hoek kijken. Veel quantum fysici zijn op het mystieke pad beland doordat er wel verklarende wiskunde voor fenomenen was, maar geen denkkader om het daadwerkelijk te begrijpen. Ze vullen elkaar trouwens prachtig aan, de weten-schap en het niet-weten van de mystiek.
  18. 2 points
    Je geeft hier een persoonlijk waardeoordeel waarin je feitelijk zegt dat de combinatie van religie en wetenschap beter is dan wetenschap alleen (naar ik aanneem geldt dit natuurlijk alleen voor wetenschap alleen en niet voor religie alleen, maar goed). Nee. Ik refereer hier aan de combinatie van romantische en klassieke zienswijzen uit het citaat erboven. Ik tracht de begrippen breeddenken en smaldenken in deze stelling waardevrij, of voor wie wil, gelijkwaardig te behandelen. Mijn vraag ging over de mogelijkheid dat smaldenkers breeddenkers waarderen. In tegenstelling tot je beschuldiging kan ik je verzekeren dat dit vice versa wel degelijk het geval is. Daarbij wil ik opmerken dat eigen ideeën, al dan niet samengesteld uit andermans ideeën, bijna per definitie voor de eigenaar meer waard zijn dan voor een ander. Daar help geen beste ambitie om waardevrij te denken tegen. Deze ideeën met verve verdedigen op een forum is toch juist de bedoeling van een forum? Helemaal mee eens. Dat neemt niet weg dat de brede visie zwaar onder druk staat van een veelheid krachtige smalle visies. Dat de brede visie een grote toegevoegde waarde kan hebben doordat zij smalle visies verbindt. En dat de mensen die hiertoe in staat zijn een zeer, zeer kleine minderheid vormen.
  19. 2 points
    Je kunt zelf de namen checken op www.kvk.nl. Het is slim om een unieke naam te verzinnen want dit kan je een hoop ellende schelen. Want mocht er al een handelsnaam bestaan met dezelfde naam of gedeeltelijk dan kun je er problemen mee krijgen.
  20. 1 point
    Belangrijk en nog altijd actueel: U laat goederen produceren in China, maar deze moeten voldoen aan uw kwaliteitseisen. Dan is het inderdaad verstandig om een kwaliteitscontrole uit te voeren in China voordat de producten verscheept worden, een Pre-Shipment Inspection is dan zeker aan te raden. Daarnaast kunt u kiezen uit verschillende kwaliteitsinspecties op verschillende momenten van de het productieproces. Grip op kwaliteit en correctheid van producten die u importeert is zeker een must. Kwaliteitsissues zijn en blijven een grote zorg (uitdaging) voor vele importeurs, middels inspecties zijn deze risico’s te minimaliseren. Van belang is dat deze controles worden uitgevoerd door opgeleide kwaliteitsingenieurs die ook de juiste expertise hebben van het desbetreffende product. Natuurlijk moet betrouwbaarheid van de inspecteur centraal staan, werk met een inspectiebedrijf en vraag naar de gedragscode en ethische code die ze hanteren en hoe hun QC-team is ingericht. M.b.t. de kosten voor een kwaliteitsinspectie lopen uiteen, goedkoop is vaak ook duurkoop. Prijs wordt bepaald door tijdsbesteding van een dag-inspectie, tijdbesteding voor het maken van een inspectierapport en eventueel vervolgadvies om problemen op te lossen of te voorkomen. Daarnaast is de reputatie van het inspectiebureau, kennis over specifieke producten, aftersales en locatie van de fabriek/producent i.v.m. reistijd en reiskosten medebepalende factoren voor een inspectietarief. Kennis in China, aanspreekpunt in Nederland zijn in deze dan ook zeker aan te raden.
  21. 1 point
    Achmea heeft twee dingen gesteld: 1) dat zij namens de klant de overeenkomst ontbinden, en 2) dat zij de vordering van de klant hebben opgekocht. Geen van deze twee acties heeft ervoor gezorgd dat Achmea klant van de vraagsteller is geworden. Ontbinding kan ook niet zomaar, dus het kan best zijn dat de opdracht nog staat en de vraagsteller de kans moet krijgen de gebreken te herstellen.
  22. 1 point
    Let er wel op dat bedragen, ingevuld bij 4a. en 4b. buiten de KOR-berekening blijven. Die betaal je dus altijd. Zie ook deze vlog van de belastingdienst.
  23. 1 point
    Het verslag van de curator is hier te vinden. Merk op dat de debiteurenportefeuille op € 485,85 wordt gewaardeerd. Dat zijn dus al die onbetaalde rekeningen. De incassodetective suggereert dat deze portefeuille is verpand. Betekent dit dat een derde nu pandhouder is? Dat er iemand betaald heeft om honderden ondernemers opnieuw lastig te vallen met vage vorderingen, terwijl die totale "administratief aanzienlijke portefeuille" door de curator gewaardeerd werd op € 485,85? Dat is dus weer een boel ellende* (schuldenhandel) voor een paar grijpstuivers. Merk op dat Streya diverse bedragen had geleend die door de ondernemer werden aangemerkt als 'investeringen'. Deze uitleners hebben de faillissementsaanvraag van de verhuurder van het bedrijfspand gesteund. Een enkele uitlener/investeerd beweert een pandrecht te hebben op de debiteurenportefeuille, wat door de curator medio september nog niet bevestigd kon worden. * Schuldenhandel? Je creëert door aquisitiefraude misleiding van meer dan duizend startende ondernemers een debiteurenportefeuille, cedeert die aan een factoring bedrijf, schakelt de incasso-afdelingen van DAS (BOS en LAVG) in om via honderden rechtszaken nog meer druk te zetten, gaat failliet en laat via de curator en een pandhouder dat hele bestand opnieuw aanschrijven door incasseurs.
  24. 1 point
    @ Maxn Omtrent het vervoer; bij aanneming van werk kan wel afgesproken worden dat de klant zelf het product/werk uitlaat van de vrachtwagen/vervoer middel (op zijn risico). De oplevering gebeurt de facto dan pal voor het uitladen. Vraag is wat is hier concreet afgesproken, met daarbij ook wat mochten beide partijen verwachten. Hierbij kan een rol spelen dat de opdrachtgever een consument is, die normaliter (bij koop) niet het risico draagt van vervoer en uitladen. Artikel 5.8 hiervoor geciteerd, lijkt er toch op dat de klant pas na het uitladen verantwoordelijk wordt. Het risico gaat inderdaad pas over na de oplevering. Alleen als ik het zo lees, dan heeft - uitgaande van aanneming van werk - de klant/opdrachtgever de oplevering geweigerd. De vraag is dan of dit wel of niet terecht is. Het lijkt een eenvoudige casus, maar er zitten juridische dimensies in. Mijn advies blijft: kies hetzij de eenvoudige weg (en betaal) of kies de principiële weg (en die kost veel tijd en mogelijk ook veel geld).
  25. 1 point
    Ah kijk, daar schoot mijn kennis te kort. Daarom dus liever een fiscalist
  26. 1 point
    Iris, Bij een aanschafwaarde van € 12.500 en een restwaarde van € 2.500, wordt er in eerste instantie maximaal € 10.000 afgeschreven. Doorgaans is dat dan gedurende 5 jaar € 2.000 per jaar. Daarna, zoals Roel aangeeft, elk jaar bekijken.
  27. 1 point
    Ok, dat stukje miste ik dus. Ik neem aan dat als je de opname van dat laatste gesprek beluistert, dat het dan net lijkt alsof je je gewoon aanmeldt voor hun diensten. Want als de telefoniste hierover had getwijfeld (en het kan best zijn dat de verkoper in zulke gevallen meeluistert) had zij het gesprek en de opname opnieuw afgebroken. En die eerdere gesprekken en jouw voorbehoud zijn uiteraard nergens vastgelegd. Vervolgens beroepen zij zich op hun Algemene Voorwaarden, waarin ook bij annulering binnen 7 dagen de reeds verrichte werkzaamheden in rekening worden gebracht. Omdat je aangeeft "al eens op die manier op de koffie gekomen te zijn" was "Bel me na het weekend maar terug" in mijn optiek een meer logische reactie geweest. Maar ja, dat is achteraf makkelijk praten ...
This leaderboard is set to Amsterdam/GMT+02:00

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept