StudentOndernemer

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Rotterdam

StudentOndernemer's trofeeën

  1. omdat ik op deze wijze mijn eigen onderneming (deels) financier. De IB-groep is overigens een overheidsinstantie zonder winsstreven. Ik heb dan ook geen enkele baat bij het aanprijzen van de IB-groep (ik werk er ook niet), behalve dan dat ik het een erg goedkope manier van financieren vindt (voor studenten). Knowledge-sharing dus. :)
  2. Voor studenten die tijdens hun studie niet alleen in de studieboeken zitten: Heb je voor je financiering al eens nagedacht over een extra lening naast je studiefinanciering? De informatiebeheergroep (IBG) geeft je de mogelijkheid om naast je normale maandfooi nog een extra bedrag te lenen tegen de volgende voorwaarden: - max. €400 per maand - rente 4.08% (variabel, vergelijkbaar met 5jr staatsobligatie) - achtergestelde, niet BKR-geregistreerde, lening. Dus geen probs bij aanvragen van een hypotheek ofzo - erg relaxte terugbetalingsregeling (na je studie, inkomensafhankelijk) - soms erg goede aflossingsacties (70% aflossen bij aflossing in 1 keer, als de minister van Financien een goede bui heeft) www.ib-groep.nl - administrator, dit is geen reclame, dus niet verwijderen. mvg Mathijs
  3. Ik ben een student met zowel een bijbaan als een net gestart VOFje.. Voor het eerste jaar verwacht ik geen of weinig winst te maken. Ook verwacht ik aan het urencriterium van 1225 te komen. Kan ik de aftrek ten laste van mijn inkomsten uit mijn bijbaan brengen? ???
  4. Ja, nu doet ie het wel! Artikel niet echt interessant, maar het stappenplan is zeker de moeite waard! Uit eigen ervaring zou ik willen toevoegen: Zet je inkoopdocumenten als volgt op: - bepaal welke producten nodig zijn en stel hiervoor productdocumenten op, hierin dienen alle specs (inclusief gewenste kwaliteit/levertijd) te worden vermeld - bepaal welke leveranciers de (gewenste kwaliteit) producten kan leveren en maak van elke leverancier een leveranciersdocument waarop zaken als speciale voorwaarden en levertijden worden vermeld. - Voeg de resultaten bij elkaar in een database gesorteerd op product(code) en laat daar achter de leveranciers en hun prijzen zien. (wel up to date houden natuurlijk) Op deze manier kan periodiek of, indien mogelijk/gewenst, bekeken worden waar wat het goedkoopst besteld kan worden. Aan de hand van de leveranciersdocumenten kan bekeken worden of er overige zaken zijn (bijv kwantumkortingen, kredietfaciliteiten) waardoor een leverancier wel of niet in aanmerking komt en aan het eind van de rit heb je dus de goedkoopste voor jouw wensen. Zorg dat alle documenten up to date blijven (dus ook periodiek nagaan of er nieuwe leveranciers/producten beschikbaar zijn), dan kan deze methode veel tijd/geld sparen. mvg Mathijs
  5. Kermie, klinkt erg interessant, maar de link doet het niet. mvg Mathijs
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.