Ik heb zelf kunnen ervaren dat zelfs de mooiste brochure niet 'aankomt' bij klanten als je niet éérst telefonisch de interesse wekt. W&S is een me-too product. Er zijn veel aanbieders die hetzelfde product, dwz dezelfde mensen/profielen aanbieden. Het gaat dan ook niet om wat je aanbiedt, maar hoe je het aanbiedt en wat jou (bedrijf en persoon) onderscheidt van bijv. een (klein) uitzendbureau, een detacheringsorganisatie of HeadHunter. Communiceer het unieke element in jouw propositie, m.a.w. waarom vindt juist jij de beste match of concurreer je op prijs? Misschien lever je nog andere diensten die toegevoegde waarde hebben, zoals psychologische tests.
Probeer échte koude acquisitie te vermijden. Leef je in, in de rol van de besluitvormers, bijvoorbeeld door informele gesprekken via via.... Zo kan je je propostitie aanpassen aan wat in de branch leeft. Tot slot, als Cash = King, dan zijn échte referenties wiens naam je mag noemen Queen. Suc6