Johant

Junior
  • Aantal berichten

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Londensekaai 1, Middelburg, 4331JG, Nederland
  • Voornaam
    Johan
  • Achternaam
    Tange
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    PCextreme BV
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

Johant's trofeeën

  1. Beste collega ondernemer, Ik ben nu op dit moment bezig met een redelijk complexe berekening voor de liquiditeitsprognose voor onze nieuwe organisatie. Deze liquiditeitsprognose is zodanig uit formules opgebouwd dat men hier vrijwel niets hoeft in te vullen, behalve de inkoopprijs, en de verkoopprijs, en het aantal wat verkocht wordt. Middels de formules wordt direct alles berekend zodat mijn collega aandeelhouders direct inzage hebben in het geheel. De formule is als volgt: =IF(Ontvangsten!M70<20;246,5;(IF(Ontvangsten!M70<40;2*246,5;(IF(Ontvangsten!M70<60;3*246,5;(IF(Ontvangsten!M70<80;4*246,5;(IF(Ontvangsten!M70<100;5*246,5;(IF(Ontvangsten!M70<120;6*246,5;(IF(Ontvangsten!M70<140;7*246,5;(IF(Ontvangsten!M70<160;8*246,5))))))))))))))) Indien er minder dan 20 diensten verkocht worden, is de prijs EUR 246,50, ongeacht er maar één, twee of tien verkocht zijn. Indien er minder dan 40 diensten, maar meer dan 20 diensten verkocht worden is de prijs tussen de 20 en de 40 diensten 2 * EUR 246,50, maar bij minder dan 20 is een gedeelte van de inkoop EUR 246,50. Ik vind het persoonlijk een mooie formule, maar ik ben er van overtuigd dat er een verbeterde versie hier van is. Ikzelf ben niet zo'n excel expert dat ik alles uit het programma ken, en kan toepassen. Maar als iemand mij een opzet kan geven, verneem ik dat graag uiteraard. Daarnaast loop ik tegen het probleem aan dat ik niet meer dan 8 keer de IF statement kan gebruiken. Deze is namelijk wel nodig, aangezien het een overeenkomst is. Er van uitgaande dat je klanten blijven (zolang je je diensten goed voortzet, en de klant tevreden is), is deze formule nodig voor overeenkomst op overeenkomst. Ik verneem graag van jullie, en alvast bedankt voor de moeite.
  2. Ja, daar heb je inderdaad gelijk in. Echter is het zo dat naar mijn weten curacao een lager VPB tarief hanteerd dan Nederland. Curacao heb ik alleen als voorbeeld genomen. Ongetwijfeld dat er inderdaad andere landen zullen zijn waar ik goed terecht kan. Wat betreft het fiscale advies, kan ik inderdaad gelijk inschakelen. Ik wil wel eerst een onderbouwing hebben en alvast een beetje een idee van wat ik wil doen. Ik kan hen de volledige constructie laten maken, maar dan loop ik gelijk tegen torenhoge kosten waardoor het voor de eerste vijf jaar (bijvoorbeeld) al niet meer interessant is om daar te gaan ondernemen. Ik kan wel alvast bepaalde werkzaamheden doorvoeren. Gelukkig is er bij het accountantskantoor waar wij op aangesloten zitten genoeg expertise in huis over de gehele wereld, en kan ik in ieder geval overal terecht. De kaaiman eilanden zijn ook interessant heb ik mij laten vertellen. Mijn vraag is wat voor ons het beste land is, en er voor te zorgen hoe wij geld daar kunnen krijgen om deze inkoop te regelen. Onder het beste land versta ik: een goede levenssfeer, politiek stabiel en waar je tegen normale tarieven kan leven.
  3. Dit kost je helaas klandizie. Er zijn bedrijven die het vervelend vinden als je niet op rekening kan kopen. Ons personeel gaat niet betalen voor een bestelling. Om zoiets direct door te drukken naar de administratie gaat gewoon lastig als je met batch betalingen betaald. Daarom worden dit soort bedrijven vaak vermeden, omdat bij de concurrent wel op rekening gekocht mag worden. Zoals ik al zei is het verstandig om te gaan praten met financiers / banken om er voor te zorgen dat jou voorfinanciering naar de klant door deze financiers wordt voorgefinancierd. Hierdoor loop je ook geen klanten mis, en wordt het gemak voor klanten ook stukken beter. Je moet niet verlegen zijn om te vragen naar een handtekening op een overeenkomst of offerte. Daarnaast doe je er verstandig aan voordat je op rekening verkoopt het uittreksel van de KVK op te vragen en een kopie van het legitimatiebewijs van de handtekeningsbevoegde.
  4. Beste, Is het niet eens verstandig om met banken of financiers om de tafel te gaan zitten om er voor te zorgen dat je dit probleem kan voorfinancieren. Zo krijg je geen probleem in je liquiditeit, en kan je blijven leveren, ook op rekening. Het is echter wel verstandig om in de gaten te houden of 'grote' afnemers wel goede cijfers hebben (als je het niet vertrouwd). Zodra deze grote afnemers goede cijfers hebben of reeds vertrouwen op hebben gebouwd in de markt, kan je blijven leveren. Dit door middel van de financier waarover ik het heb in mijn eerste alinea. Mvg, Johan
  5. Beste, Voor ons als onderneming begint het zeer aantrekkelijk te worden om inkopen te regelen via het buitenland waar de VPB aanzienlijk lager ligt dan hier in Nederland. Ik heb zelf een grove schatting gemaakt wanneer dit aantrekkelijk wordt en dat is vanaf een bedrijfsresultaat van 100 000 EUR of meer. Graag zou ik bij mijn mede ondernemers willen informeren waar ik op moet letten en waar het fout kan gaan. Uiteraard allemaal via een legale manier. Ikzelf heb begrepen dat je de inkoop van investeringen kan laten geschieden via bijvoorbeel curacao. Doordat jij de investeringen inkoopt via Curacao kan jij deze investeringen tegen een redelijk tarief (moet wel een logisch tarief zijn volgens de fiscus) verhuren aan de Nederlandse BV. Hierdoor weet je het resultaat in de Nederlandse BV dermate te beïnvloeden waardoor je met een lager resultaat zit en hierdoor minder VPB hoeft af te dragen. Ik heb mij ook laten vertellen dat er 'body' aanwezig moet zijn in het land waar vandaan jij de inkoop regelt. Hier kan uiteraard rekening mee gehouden worden, door dit in eerste instantie zelf te regelen en eventueel op later termijn door een werknemer uit curacao. Daarnaast heb ik mij ook laten vertellen dat het niet mogelijk is een lening te verstrekken aan de NV of welke andere maatschapsvorm ook vanuit je Nederlandse BV. Er moet in eerste instantie geld op Curacao komen door een gedeelte van je salaris daar naar door te storten. Dit is mogelijk, alleen dan wel moeten wij het salaris bijvoorbeel met 5000 EUR per maand verhogen waardoor wij uiteindelijk 5000 EUR per maand doorstorten naar de NV op Curacao, of een eventuele spaarrekening. Zo komt er 20 000 EUR per maand, 240 000 EUR per jaar binnen op de NV in Curacao. Hiermee creeeren we genoeg geld om uiteindelijk naar deze constructie toe te stappen. Aangezien onze fiscalist een behoorlijk uurtarief berekend voor expertise zal ik dit zover mogelijk zelf proberen uit te voeren, vandaar dit topic. Mijn vraag rest nog of ik nog op andere punten moet letten, en dat de fiscus niet opeens raar gaat denken als er zulke bedragen maandelijks naar Curacao wordt doorgestort? Wat anders ook een optie is (ontmijden van loonbelasting), is dat er al een onderneming in Curacao op wordt gericht, en deze zogenaamd diensten levert aan de Nederlandse BV. Deze diensten worden maandelijks gefactureerd voor het bedrag wat eigenlijk aan lonen uitgekeerd dient te worden. Nog een andere optie is, is dat onze Personal holdings gefactureerd worden door de onderneming op Curacao. De reden waarom wij voor Curacao zullen gaan kiezen is omdat het even op Curacao niet duur is in vergelijking met andere 'belastingparadijzen'. Of heeft iemand anders nog een suggestie? Ik hoop dat andere ondernemers hier ook wat aan zullen gaan hebben. Over een resultaat van 100 000 heb ik de volgende berekening: Over dit bedrijfsresultaat gaat tot de eerste € 25 000 20% VPB naar de fiscus (€ 5000,00) Over € 35 000 gaat een bedrijfsresultaat van 23,5 % VPB naar de fiscus (€ 8225,00) Er blijft dan nog € 40 000 bedrijfsresultaat over waar 25,5% VPB naar de fiscus gaat. Dit komt neer op € 10 200. Er wordt dan een totaal van € 23 425 overgedragen aan de fiscus wat bedrijfsresultaat betreft. Kan iemand mij tevens vertellen wat het VPB bedraagt in curacao?
  6. Een goed incassobureau waar wij zaken mee hebben gedaan is Intrum Justitia. Hun incassopercentage lag op circa 75 %. Op dit moment komen ook nog incassos binnen terwijl de dossiers gesloten waren. Zij sturen namelijk na het sluiten van een dossier één keer per maand een brief naar de debiteur. Wij willen het incassopercentage verhogen vandaar dat wij direct zijn over gestapt naar een deurwaarder. Een incassobureau is namelijk alleen dreigen. Wij zitten op dit moment bij Buys en Partners GGN (groep gerechtsdeurwaarders Nederland) en in één week werd al voor 40 % geïncasseerd.
  7. Is dit ergens te vinden op het internet? Heb het niet kunnen vinden op de site van de belastingdienst noch met googelen
  8. Is er ook een site waar ik de afschrijvingstermijnen kan vinden? Bijvoorbeeld een computer is in 3 jaar (dit weet ik wel), maar in hoeveel jaar moet ik bijvoorbeeld een tafel, bureau of een stoel afschrijven? Of geldt het alleen voor computers en hard en software en auto's dat je in 3 jaar af moet schrijven?
  9. Wij hebben ook nog 20000 EUR totaal aan debiteuren. Onder welke categorie bij Credit mag ik deze 20000 EUR weer plaatsen? Ikzelf zou denken aan eigen vermogen (maar mijn gedachte lijkt mij aan de andere kant ook weer niet logisch omdat je dit niet bezit).
  10. Beste, Om een BV op te richten hebben wij onder andere een accountantsverklaring nodig en moeten wij met een balans van het bedrijf (was een eenmanszaak en een vof) naar de accountant toe om deze te kunnen krijgen. De begroting en jaarverslag hebben wij bijna af, maar hier wordt geen genoegen mee genomen of ik moet de balans door de accountant laten maken (kost veel). Over de balans heb ik alleen nog een aantal vragen. Wij hebben de volgende situatie: Gezamenlijk hebben wij een inventaris van € 20000,- Een auto ter waarde van € 4000,- Op de bank € 5000,- Debiteuren € 20000,- Crediteuren € 5000,- Eigen vermogen: ? 4 laptops totale waarde van € 5000,- (in 2003 aangeschaft) De volgende vragen heb ik: Waar gaat de afschrijving van de laptop heen (naar de debet of naar de credit kant en naar welk onderdeel gaat deze heen)? Wat is precies eigen vermogen (kan ik daarvoor mijn inventaris bij optellen?)? Misschien is dat al eens behandeld, maar zag door de bomen het bos niet meer. Weet misschien iemand waar ik terecht kan met dit soort vragen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.