Bastiaan

Junior
  • Aantal berichten

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Breda

Bastiaan's trofeeën

  1. Totaal geen problemen met jullie commentaar hoor. Wij geloven in het concept als een leuke gratis service. De manier waarop wij de service online brengen (design, gebruikersvriendelijkheid etc) moet ook bijdragen aan het succes. Verder is het idee ontstaan nadat ik ontdekte dat iedereen altijd met veel plezier de hartkloppingen in Rails lezen. (Rails het magazine wat door de NS altijd 1x per maand in de trein werd uitgegeven). En natuurlijk hebben we een prof. persbericht klaar liggen en hopen we op free publicity via andere media. Het is een leuk project en je komt er de winter weer eens mee door. Gr.
  2. Doelgroep benaderen in 2 fases: Fase 1 is op eenvoudige manier via flyer-acties op stations in Nederland. Te betalen en eenvoudig uit te voeren. Wanneer service aanslaat is het zaak om een constante stroom bezoekers te genereren. Wanneer dit eenmaal gelukt is (search engine positionering en andere low-budget acties) willen we dus overige diensten gaan integreren die inkomsten kunnen opleveren (shared revenue en reclame). Vervolgens is het dan zaak om te zien wat verhouding wordt tussen aantal bezoekers en de daarbij komende inkomsten. Indien alles succesvol is, is het natuurlijk zaak om de bezoekersaantallen verder uit te breiden. Dit kan dan door gerichte campagne in bijvoorbeeld Rails of Metro. Is prijzig maar zonder het nemen van een risico kom je er natuurlijk nooit. Plaatsten advertentie -> toename bezoekers -> wat zijn gevolgen voor inkomsten. Indien dit dus positief is weet je dat je dus verder kunt kijken. Doel van de service is om uit te groeien tot een contact-portal voor alle treinreizigers binnen Nederland. Als dit concept succesvol is hebben we ook een tweede service klaar liggen, gericht op een nog grotere doelgroep.
  3. Hallo, Wie heeft er ervaring met "shared revenue" programma's op het Internet? In january 2005 gaan wij "live" met een onze website die gericht is op een specifieke doelgroep(treinreiziers). Onze service is een GRATIS service waarbij de gebruiker op een eenvoudige manier OPROEPEN kan plaatsen om alsnog met iemand in contact te komen die hij/zij ontmoet heeft. Onze inkomsten willen we gaan krijgen door naast de GRATIS service in samenwerking met "content leveranciers" overige diensten aan te bieden die aansluiten bij de beoogde doelgroep. Hierbij moet je dan denken aan: Mobile services (ringtones, sms etc). Muziek download (via een white label). Games Funcards. Nu is mijn vraag, wie heeft hier ervaring mee en wat zijn de resultaten? Er zijn vele aanbieders van content maar wat is de betrouwbaarheid? Met vr. gr. Bastiaan
  4. Hallo, Zelf heb ik in 2002 een half jaar in Praag gewerkt voor een startend NL Internet bedrijf. Dat was dus nog in de tijd dat ze nog geen lid waren van de EU. Wat mij nog bijstaat is de enorme bureaucratie, wat reeds ook al eerder is aangekaart. Positieve dingen zijn inderdaad de wil van de Czechen om zich te ontwikkelen. Er wonen veel jonge mensen met frisse ideeen en energie. Als ik er nog eens zou kunnen wonen/werken zou ik het zo weer doen. Succes.
  5. Hallo, Momenteel zijn wij druk bezig met laatste fase voor het online brengen van een nieuwe website. Nu zit ik alleen met een vraag m.b.t. reclame op de site. In welke bezoekersaantallen moet ik denken als ik eventueel in samenwerking met een online advertisement bureau reclame op mijn site wil aanbieden? Hebben julli daar ervaring mee en wat zijn de resultaten? Natuurlijk is het ook mogelijk om zelf adverteerders te zoeken maar daar gaat ook weer veel tijd in zitten. Alvast bedankt voor jullie reacties!
  6. Olaf, Thanks voor je uitgebreide toelichting. Zal zeker eens verder zoeken naar agentuurovereenkomsten en N-E business modellen.
  7. Hi Benm Probleem is je wel weer een KvK nummer nodig hebt om contracten te kunne afsluiten met derde etc. Anyway, niemand schijnt hier een goed antwoord op te weten. Thanks.
  8. Hallo, Zit met het volgende probleem. Met 2 collega's zijn we druk bezig met bouwenv van een datingsite. Dit doen we in onze vrije tijd daar we allemaal nog bij een werkgever werken. Dit is een project wat in de toekomst zichzelf moet gaan terugverdienen. Het gaat hier dus ook om part-time ondernemen. Het grote probleem is nu het volgende. We willen een VOF opstarten om alles via de regels en wetjes te laten verlopen. Dit is geen probleem, beetje huiswerk doen en je komt een heel eind. Wat ik me alleen mis in het informatie aanbod zijn duidelijk richtlijnen voor E-commerce starters. In ons geval gaan we straks diensten aan de gebruiker verkopen die wij we aanbieden in samenwerking met andere partijen. Wij bepalen niet de prijs van een product maar krijgen een percentage van de verkoop. Ons voornaamste doel is om eventuele klanten te triggeren. In mijn ogen moet het niet zo moeilijk zijn om dit wettelijk eenvoudig te organiseren. Toch heb ik het idee dat door allerlei bijkomende zaken dit niet zo eenvoudig is. In alle voorbeelden wordt als uitgangspunt altijd weer een inkoop en verkoop organisatie genomen. Als ik alle kosten zie die ik moet maken om het een en ander van de grond te krijgen (inschrijvingen KvK, verzekeringen voor bedrijfsvoering etc) ben je al snel paar honder euro kwijt. Daarbij komend de eventuele belastingsnadelen i.v.m. andere werk en/of ziekenfonds/particuliere ziektekostenverzekering. Voordat je het weet maak je met beetje geluk 100 euro netto per jaar. Wat zijn jullie ervaringen en of tips............Het zou toch eenvoudiger moeten kunnen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.