Dave

Junior
  • Aantal berichten

    29
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Dave
  • Achternaam
    de Vries

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Amstelveen

Dave's trofeeën

  1. Weer een reactie! Geachte heer, Met belangstelling hebben we uw voorstel gelezen voor het inrichten van een website voor het online afhandelen van tandartsdeclaraties. U heeft met uw analyse gelijk dat het in deze tijd nog wat vreemd overkomt dat declareren via internet nog niet is geregeld. Het is vanuit de optiek van rechtmatigheid en beveiliging van gegevens toch een weerbarstige problematiek. Het heeft onze volle aandacht. Voor ***** is de inzet om op korte termijn een veel bredere functionaliteit op onze website te gaan aanbieden. Het “versnipperen” van elektronische loketten is voor onze verzekerden te verwarrend. We streven juist vereenvoudiging na. Om deze reden zullen we geen gebruik maken van uw aanbod. We wensen u succes met uw initiatief. Wat vinden jullie hiervan?
  2. De opzet is juist dat wanneer je de nota via deze website declareert, er 1 standaard lay-out uitkomt (die naar de wensen, voorwaarden en eisen van zorgverzekeraars kan worden ontworpen). In principe kan iedereen erachter komen hoe de lay-out bij zijn/haar tandarts eruit ziet. Zorgverzekeraars voeren dan ook regelmatig steekproefsgewijs een controle uit. Ook is het zo dat er voor iedere behandeling een maximum bedrag mag worden gerekend. Als jij kwaadwillend dit bedrag zelf veranderd, en hij komt per ongeluk boven het maximale bedrag uit, dan ziet de verzekeringsmaatschappij dit vrij snel. Ik heb trouwens nog een aantal reacties terug gehad van verzekeraars. Ondanks dat zij allemaal erg enthousiast over het initiatief zijn, heeft een aantal heeft ook aangegeven er niet op in te willen gaan. Omdat: - Onderliggende nota ontbreekt; - Zelf al mee bezig; - Website richt zich alleen op mondzorg en zij willen een website voor de hele zorgsector; - Willen dat zorginstellingen zelf gaan declareren i.p.v. dit over te laten aan hun klanten. Mijn idee lijkt erg op wat René in zijn column schrijft: Eureka, ik begin een webwinkel! Ik had eigenlijk gedacht dit even naast mijn studie te gaan doen om wat bij te verdienen. Ik ka nu 3 dingen doen: 1. Het idee laten voor wat het is en de uitkomst van de gesprekken met zorgverzekeraars afwachten 2. Het oorspronkelijke idee gebruiken voor een nieuw idee. Namelijk online declareren voor iedere zorginstelling 3. Inzien dat het een grotere onderneming wordt dan ik had gedacht en vervolgens besluiten er niet mee verder te gaan.
  3. in principe richt ik mij tot nu toe alleen op de mondzorg. Deze nota's zien er niet allemaal hetzelfde uit, maar veel verzekeringsmaatschappijen hebben een systeem dat iedere lay-out kan herkennen. De lay-out van de bij mij ingevulde declaraties kunnen naar wens worden aangepast. Het voordeel voor de klant is: 1. Geen geld te betalen aan postzegels. oké het is een klein bedrag 44cent, maarhet is toch geld en je moet wel een postzegel in huis hebben. 2. Het kan op ieder moment van de dag worden ingevuld en je hoeft er de deur niet meer voor uit. Bij mij is de brievenbus 5 minuten lopen en mijn verzekeringskantoor 15 min. Nu kun je zeggen dat dat niet veel tijd is. Maar veel mensen stellen dit soort dingen heel lang uit. Of nog erger, ze vergeten de declaratie in te leveren. Op dit moment worden de declaraties steekproefsgewijs getoetst op fraude. Maar zij vertrouwen hun klanten best (volgens een grote verzekeraar). Dat zij dit zelf gaan doen werd al aangegeven. Maar dit is pas over 1 á 1.5 jaar. Dit is een lange tijd. Als ik in de tussentijd van onlinedeclareren.nl een begrip kan maken. Dan zorg ik toch voor een groot marktaandeel
  4. Toen ik nadacht over een verdienmodel, kwam ik als eerst op het idee om de consument voor de service te laten betalen. Ik zag het als volgt: nadat de klant het declaratieformulier in heeft gevuld belt hij/zij een 0900-nummer wat bijvoorbeeld 0,80cent per gesprek kost. Zij krijgen door de telefoon een code te horen die zij op de website kunnen invullen waarna de declaratie verzonden wordt. Als ik naar mijzelf kijk zou ik hier weinig zin in hebben. Ik vind het betalen niet zo vervelend, maar de moeite die ik ervoor moet doen. Vervolgens kwam ik op een ander verdienmodel. Je weet namelijk heel goed wie de bezoekers van deze website zijn. Dit kan interessant zijn voor bijvoorbeeld een producent van tandpasta of een aanbieder van zorgverzekeringen. Nadat de klant het declaratie formulier heeft ingevuld krijgt hij/zij een reclamefilmpje te zien met daaronder een tekst als: een moment geduld uw declaratie wordt verwerkt. Na het zien van de reclame wordt er bedankt voor het bezoek en een bevestiging naar het e-mail adres gestuurd. Met daarin misschien nog een kleine reclame verwerkt. Is het betrouwbaar? Wanneer iedere verzekeraar zich aansluit bij dit initiatief is het heel betrouwbaar. Zijn er enkele die niet meedoen dan zal het voor de verzekerde van die maatschappij niet mogelijk zijn om via deze website te declareren. Krijg ik mijn geld snel? Ik heb geen invloed op de uitbetaling. Ik zorg dat de declaratie snel bij de verzekering komt. Vervolgens is het aan hun om deze uit te betalen. Dit zal ik er ook duidelijk bij vermelden.
  5. Het idee was eerst precies zoals jij aangeeft Tjeng. Ik liep weg bij de tandarts met een nota in mijn hand waarvan ik dacht ‘die kan ik zelf ook maken’. Er stond geen bedrijfsstempel op of een ander keurmerk waaraan de verzekeraar kon zie dat ie echt was. Het was gewoon een A4tje met de verkregen behandeling en het bedrag. Ik had bedacht dat iedereen zijn declaratie digitaal bij mij kon inleveren, vervolgens print ik deze uit en lever deze zelf 1 á 2 keer per week in bij het desbetreffende verzekeringskantoor. Maar waar ik bang voor was, is dat ik succes zou krijgen. Ik zag mijzelf al op mijn zolderkamer enkele duizenden zo niet honderdduizenden declaraties uit printen. Op zich had ik hier geen moeite mee, maar omdat ik geen geld voor deze dienst vraag, vroeg ik mij af of ik voldoende inkomsten kon krijgen d.m.v. reclamecampagnes om de print kosten eruit te halen en nog wat over te houden. Uit kostenbesparing kwam ik dus op het idee om de declaraties digitaal door te sturen. Nadat ik de harten van de verzekeringsmaatschappijen heb gewonnen ga ik over op de tandartsen die zelf declareren. Zij declareren vaak via een tussenpersoon en betalen hier volgens mij best veel geld voor. Ik weet zeker dat ik dit goedkoper kan aanbieden. Ik heb geen idee waarom mensen wel of geen zaken doen met uwnota.nl. Maar zij richten zich op andere zaken dan ik. Ik wil het simple & stupid houden. Jij declareert, ik zorg ervoor dat het bij de verzekering aankomt ;).
  6. Hoi, Bedankt Nucleolus voor je compliment. Het klopt dat de verzekeraar de originele nota wil hebben. Dit is niet omdat zij hun klanten niet vertrouwen, maar dat is omdat zij wettelijk verplicht zijn een nota enkele jaren te bewaren. Het maakt niet uit of dit de originele nota is of een soortgelijke kopie. Ik ben gisteravond (zaterdag) opgebeld door de directeur van een grote verzekeringsmaatschappij. Hij heeft mij een paar waardevolle tips gegeven. Zo vertelde hij mij over de wettelijke eisen, maar ook dat het hun weinig kostenvoordeel op zal leveren en dat zij deze website meer als service naar hun klanten zien. Ook vertelde hij mij dat ze zelf al zo een systeem aan het ontwikkelen zijn maar dat dit pas over 1 á 1.5 jaar af is. Dit lijkt mij een lange tijd en daar zie ik dus een grote mogelijkheid in voor mijn idee. Want ik kan het vrij snel opzetten. Zijn 2 punten om het niet door te laten gaan waren: 1. Er is een wettelijke eis dat zij de nota’s enkele jaren moeten bewaren. Dit betekent dat zij de digitale declaraties zelf uit moeten printen en bewaren (weinig kosten voordeel); 2. Waarom gaan klanten naar onlinedeclareren.nl en niet naar de site van de verzekeringsmaatschappij zelf, als deze ook dezelfde mogelijkheid aanbied. Hoe denken jullie over deze 2 punten?
  7. *UPDATE* Er hebben al 3 grote verzekeringsmaatschappijen interesse getoond. Nog 34 te gaan :P
  8. Hoi Moo, Hou vooral ook rekening met seizoensinvloeden. In de zomer heb je het een stuk rustiger en kun je niet altijd van een bepaald aantal uren per week uitgaan. Succes ;) Dave
  9. Ik heb mij juist laten vertellen dat vooral tandartsen steeds vaker boter bij de vis vragen. Dus als je naar de tandarts bent geweest je direct moet afrekenen. Omdat ze zo geen dure contracten hoeven te nemen van bedrijven die voor hun declareren. En ze niet lang op hun geld hoeven te wachten.
  10. Hey Sander, FBTO biedt inderdaad de mogelijkheid om online te declareren. Maar je moet je eerst registreren en vervolgens je nota inscannen en opsturen. Dit vind ik redelijk omslachtig en zij bieden die service alleen aan hun klanten. Over de VU declaraties. Hoe werkt dat daar? Ik heb mij eigenlijk alleen nog maar bezig gehouden met de zorgsector. Maar zoals je zelf al aangeeft kan het best interessant zijn!
  11. Hoi, Een medewerker van Zorg & Zekerheid heeft mij verteld dat op dit moment ongeveer de helft van alle tandartspatiënten zijn of haar nota zelf moet declareren. Ik wil deze groep mensen een nieuwe mogelijkheid bieden om hun nota te declareren. Namelijk, online declareren. De opzet is dat onder andere tandartspatiënten hun declaratie online kunnen invullen op een website genaamd 'onlinedeclareren.nl' zodat deze vervolgens bij de desbetreffende zorgverzekeraar terechtkomt. Het lijkt mij een interessante markt als je je bedenkt hoeveel mensen er jaarlijks naar de tandarts gaan en hun nota zelf declareren. Op dit moment kun je alleen declareren d.m.v. je nota op te sturen per post of langs te gaan bij een verzekeringskantoor. Nu heb ik alle zorgverzekeraars in Nederland een brief gestuurd waarin ik vraag of zij bereid zijn de op de website ingevulde declaraties te accepteren. Maar nu komen de vragen: Ik heb bijna 40 zorgverzekeraars aangeschreven en ik verwacht niet dat iedereen direct zal reageren. Hoelang moet ik wachten voordat ik ze nogmaals schrijf? kortom hoelang geef ik ze de tijd om te reageren? Wat is jullie mening over de service. Persoonlijk zie ik namelijk alleen maar voordelen. Maar ik ben dan ook niet echt objectief. Spelen jullie eens de advocaat van de duivel. Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Groetjes ;), Dave
  12. Beeld je een jonge jongen met blond haar in die een sprongetje van blijdschap maakt (dat ben ik ;)). Bedankt voor de tips en input.
  13. WAAUW :P Ik kijk net op de website van Aldipress (Frans je link mist een S'je) en dit is precies wat ik zoek.
  14. Weet je dat ik nog helemaal niet bekend ben met LinkedIn. Natuurlijk heb ik er wel van gehoord, maar heb zelf nog geen account aangemaakt. Ga ik trouwens direct doen. ;). *UPDATE: aangemeld bij LinkedIn* Opzich ben ik ook niet zo bekend met netwerken. Ik bedoel, ik ken jou (u) nog geen eens . Is het dan niet vreemd om te vragen of je mij in contact zou kunnen brengen met een persoon uit jouw netwerk?
  15. Google als leverancier? Waarom niet. Maar ik wil dat Leez.nl zich juist onderscheid van bijvoorbeeld Amazon.com door Nederlandse content te leveren. Dat wil niet zeggen dat ik de doelgroep die graag Engelstalige boeken, tijdschriften enz. leest wil negeren. Maar het zal niet de primaire doelgroep worden. Dat ik mij wil richtten op de doelgroep die Nederlandse boeken, tijdschriften enz. wil lezen brengt gelijk het moeilijkste punt naar voren. Namelijk, de Nederlandse uitgever. Het lijkt mij namelijk dat een uitgever van bijvoorbeeld een tijdschrift liever zaken doet met een bedrijf als bol.com dan een nieuwkomer op de markt. Persoonlijk zie ik dit anders, het is tenslotte nieuwe markt en als startend jong bedrijf kun je snelle acties ondernemen, vaak in tegenstelling tot een log bedrijf als Bol.com. Maar ik hou van kruiwagens die mij bij bedrijven kunnen introduceren (zoals Rebel die mij wilde helpen). Want ik vind het moeilijk om te bepalen met wie ik contact op moet nemen en hoe ik diegene moet benaderen. Mijn idee is om gewoon een aantal grote uitgevers een brief te sturen met daarin de vraag wat een digitaal exemplaar kost van hun product. Zij hebben, denk ik, geen idee en hoop daarom ook aan te sturen op een afspraak. Zodat zij kunnen zien hoe gemotiveerd en serieus ik ben en een nieuwe toekomst voor hun product voor ogen heb. Iedere keer als ik even kort wil reageren dan wordt het een weer een heel verhaal. Komt waarschijnlijk door mijn enthousiasme voor dit onderwerp. When I snap my fingers you will wake up.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.