Huynalyzer

Newbee
  • Aantal berichten

    3
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Maastricht

Huynalyzer's trofeeën

  1. Hi, Wellicht niet gerelateerd aan het MKB maar daarom zeker niet minder interessant is het rapport van het Duitse ministerie van binnenlandse zaken met als onderwerp de migratie van Windows naar Linux. http://www.linuxgazette.com/node/view/9187 "It can be used as a real cookbook and even includes TCO studies and comparisons" Telt 444 pagina's dus er zit vast wel ergens wat nuttigs tussen ;)
  2. Gesloten software levert inkomsten op uit de "geheime delen". Klanten willen een software product gebruiken vanwege de werking. Deze wordt in het geval van gesloten software echter niet onthuld. Om een oordeel te kunnen doen over de veiligheid van de software dient er een publieke en openlijke inspectie plaats te vinden door een derde onafhankelijke partij. Het probleem is alleen dat het business model van de gesloten software een dergelijke analyse onmogelijk maakt. Alle garanties omtrent de veiligheid van gesloten software zijn daarmee gebaseerd op beloftes omtrent goede bedoelingen van de producent zelf (en z'n contractors). "U kunt er gerust van uit gaan dat onze producten volkomen veilig zijn, wij beloven het immers aan u" ;D ;D
  3. Hi, Als je praat over een kennismarktplaats geef je eigenlijk al aan dat er een bepaalde mate van discrepantie bestaat tussen de vraag en het aanbod van kennis en dat je op zoek bent naar "ruiltransacties". Persoonlijk denk ik dat ik dat de cultuur van je organisatie een erg belangrijke rol speelt bij het verdelen van kennis. Daarbij is het belangrijk dat je de medewerkers een duidelijk doel geeft en ervoor zorgt dat ze een duidelijke identiteit hebben binnen de organisatie. Te vaak zie je dat er "van bovenaf" gehamerd wordt op het belang van het realiseren van de organisatie doelstellingen en het behalen van targets, zonder dat er ook echt wordt gekeken wordt naar de individuele persoonlijke doelstellingen en interesses van de medewerkers. De bereidheid van de medewerkers om kennis te delen ligt ten grondslag aan een bepaald niveau van motivatie om dit te doen, zorg er dus voor dat je je verdiept in je medewerkers, probeer hun persoonlijke doelstellingen, drijfveren en "motivators & satisfiers" te achterhalen, toon oprechte interesse, erkenning en waardering voor ze, sta open voor hun ideeën en gebruik deze ideeën indien dit mogelijk en nuttig is. Je moet als organisatie voorwaardenscheppend zijn om een bepaald niveau van kennis deling ("knowledge sharing") te behalen. Combineer dus de "top down" benadering met de "buttom up" benadering om meer uit je medewerkers te halen. In mijn ogen heb je bij het delen van kennis te maken met een aantal factoren, waaronder de kwaliteit en de kwantiteit van de aanwezige kennis en de frequentie en de intensiteit van het delen. Je kan wel een paar mensen in je organisatie hebben die veel kennis hebben maar als deze niks "los laten" dan is je kennisoverdracht alsnog 0. Om kennis op een optimale manier over kunnen te dragen is het belangrijk om ervoor te zorgen dat de kennis traceerbaar en herhaalbaar blijft. Traceerbaar in de zin van "wat is de bron van de kennis, waar kan ik de kennis vinden, in welk format bewaren wij de kennis," (knowledge sourcing) en herhaalbaar in de zin van het keer op keer kunnen toepassen van de bewaarde kennis. Groeten Johan P.S Ik ben nog nieuw hier, gaaf forum 8)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.