sterre

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Heerlen

sterre's trofeeën

  1. Graag wil ik een vraag voorleggen mbt het optuigen van een "gewenste ondernemingsstructuur" in relatie met de kosten tot de advocaat. mbt tot de structuur van de onderneming in overeenstemming met de wetgeving in de zorg, is het wenselijk echter niet verplicht, om naast de werkmaatschappij (kapitaalvenootschap) een stichting op te richten. Boven de werkmaatschappij komt een stichting administratiekantoor, ivm nevenwerzaamhedenbeding / concurrentiebeding in het kader van een arbeidsovereenkomst bij mijn huidige werkgever. De kosten voor het oprichten van deze gewenste structuur zijn: Notariskosten totaal:€ 2.130 - stichting - administratievoorwaarden - stichting administratie kantoor - bv - overige niet voorziene kosten zoals uitreksels ed. kosten van de advocaat: €2.250 hieronder valt oa ontwerpen en begeleiden van de structuur en advisering omtrent positionering, vervaardigen van intercompany contracten, eventuele algemene voorwaarden en vervaardigen van eventuele administratie voorwaarden. Waarom gekozen voor een advocaat ipv een notaris? Omdat deze een bekende van ons is. Wij hebben een goed gevoel bij hem en hij neemt ruim de tijd voor ons en wij krijgen niet van ieder voorgelegt probleem een rekening. Aangezien wij startende ondernemers zijn willen wij toch weten of wij er verstandig aan doen om met deze advocaat verder te gaan ipv een notaris en of het een schappelijke prijs is. Alvast bedankt voor de moeite.
  2. Graag wil ik advies en tips mbt het uitbesteden van de salarisadministratie. - wat zijn redelijke prijzen? - kiezen voor een groot / klein adm. kantoor - etc. Na dik een jaar voorbereiding start ik 1 juni met mijn bedrijf. het enigste wat ik nog goed geregeld moet hebben is de uitbesteding van de salarisadministratie. In eerste instantie had ik gekozen voor een organisatie die gespecialiseerd is in accountancy, subsidie-advisering, beleidsadvisering, financiele planning, salaris administratie etc. Echter na verschillende gesprekken kon men mij nog steeds niet vertellen voor welke kosten ik kom te staan. Groot voordeel mi was dat ze erg veel ervaring hebben in de branche waarin ik ga starten. Graag advies. Alvast bedankt Sterre
  3. Alvast bedankt voor jullie reacties. Uitgaande van jullie reacties ben ik ervan overtuigd dat ik voor de eerste tijd geen samenwerkingsverband aanga. Deze reacties zijn voor mij van grote betekenis en hebben mij laten inzien dat ik meer aan het ondernemersschap moet denken (inkomsten genereren) ipv mezelf af te vragen wie ik allemaal nodig zou moeten hebben om een goed bedrijf te runnen. Mijn les uit deze reacties is dat ik meer vertrouwen in mezelf moet hebben en mijn ideaal en mijn droom moet verwezenlijken, zonder mij afhankelijk op te stellen van anderen. Dit laatste komt vanzelf als ik gegroeid ben, daar ben ik van overtuigd. Wellicht horen jullie nog wel van me, met vragen/advies. Ik vind dit een geweldige site. Nogmaals hartelijk dank. sterre
  4. zzp'er is misschien een optie. Echter ze is kostwinnaar en als ze meer inkomste genereert dan moet ze zich particulier gaan verzekeren. Dat wilt ze vermijden. Vandaar ook dat ze het eerste jaar afwacht of het misschien interessant genoeg is om mee te doen. In de tussentijd is ze bereid om me met de administratieve werkzaamheden te helpen. sterre
  5. Bedankt voor de reactie. Samenwerking op het gebied van communicatie (voornamelijk via e-mail) verloopt niet goed. Haar woordgebruik komt kwetsend over, hier heb ik haar over aangesproken. Verder is ze erg dominant en op de voorgrond tredend. Opbouwende kritiek kan ik heel goed hebben, maar mijn werk wordt afgekraakt. Op alles zijn er op- en aanmerkingen van haar kant. Het zou best goed kunnen komen. Maar hoe pak ik dit aan. Ook zij staat open voor kritiek. Ik heb aan haar zowel voordelen als nadelen als zij mijn compagnon wordt. Het eerste opstart jaar wilt ze de kat nog uit de boom kijken en vanaf de zijlijn helpen en als het loopt wilt ze in het tweede jaar instappen in de vorm van een BV. Ik vraag me af of zoiets gebruikelijk is. Wat voor een verdeling wordt dan gemaakt? Ook hier krijg ik van haar geen uitsluitsel. Gaarne advies. Sterre
  6. Graag advies van jullie. Sinds 01-01-05 ben ik na 2 jr voorbereiding gestart met een eigen bedrijf (thuiszorginstelling). Ik sta bij de kamer van koophandel ingescheven als eenmanszaak.Door het aanbod aan werk die ik in de toekomst zal krijgen moet ik mijn bedrijf beter organiseren,hetzij door professionele mensen aan te nemen of een compagnon te benaderen.Dit laatste heb ik dus gedaan.Waarom? Omdat zij op bedrijfseconomisch/administratief vlak beter onderlegd als ik.Echter,de samenwerking verloopt niet zoals ik had gedacht.Ik raak hierdoor gestrest,waardoor mijn bedrijf (wat mij zweet en tranen heeft gekost) niet ten goede komt.Mijn vraag is nu aan jullie:Is het verstandig om haar als compagnon te nemen of lijkt het jullie beter om haar maar in dienst te nemen?Nog een ander punt:Stel zij wordt wel mijn compagnon,wat is dan jullie advies omtrent de verdeling van de BV? sterre
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.