Krijn

Newbee
  • Aantal berichten

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Krijn's trofeeën

  1. Over BTW en de KvK kon ik weinig vinden. Het komt er dus op neer dat ik niks hoef te doen met deze facturen voor de BTW, dus gewoon registreren met 0% BTW. Ik krijg dus een factuur van de douane waarop de BTW staat. Misschien ook wel een afwijkende situatie. Ik heb de producten gekocht in Zwitserland. Ik moet echter betalen naar de bank in Duitsland wat eer wel in de EU ligt.
  2. Ik heb wat vragen over de BTW, wat dingen die me niet helemaal duidelijk zijn. Hieronder staan ze: - De bijdrage van de KvK is bij mij 57,21 per jaar. Op de factuur staat geen BTW percentage. Is dit bedrag inclusief 19% btw of geldt er een 0% BTW tarief? - Ik heb wat gekocht van 100 euro bij een particulier. Ik heb hier gewoon factuur van. Particulieren betalen natuurlijk geen BTW, is het dus zo dat ik hiervoor dus niks in moet vullen op aangifte formulier of dat ik iets (wat?) in moet vullen bij "leveringen waarbij de heffing van omzetbelasting naar u is verlegd". - Ik heb een aankoop gedaan van bijvoorbeeld 200 euro in Zwitserland (betaling naar duitsland). Hoe moet ik dit invullen op het belastingformulier. Alvast bedankt voor de informatie!
  3. Bedankt voor je antwoord. De omzet is dus verdeeld per klant. Ik kan met de gegevens die ik nu heb een compleet verkoopboek maken (ik registreer de factuur bedragen en wanneer er wordt betaald). Ik vind veel boekhoudprogramma's soms een beetje omslachtig en met een eigen systeem heb ik wat meer vrijheid. Het gaat mij er nu vooral om hoe een verkoop-/inkoop-/kasboek er uit ziet qua gegevens. Voor bijvoorbeeld de belastingdienst en eigen administratie. Vanuit deze boeken zou ik dan op elk moment een overizcht kunnen weergeven zoals bijvoorbeeld een balans.
  4. Sinds einde augustus heb ik een eigen eenmandszaak (op gebied van internettoegang, hosting en andere ICT diensten). Ik heb inmiddels een eigen factuur systeem opgezet (in PHP ed) om zo makkelijk overzichten te kunnen maken ed. Ik wil in dit administratie paneel ook dingen gaan zetten zoals het inkoopboek, verkoopboek en kasboek. Nu is alleen voor het database ontwerp van belang welke velden/kolommen nodig zijn. Inkoopboek, verkoopboek en kasboek zijn allemaal volgens een vast formaat (dacht ik). Als je een excel sheet maakt maak je ook allemaal kolommen, maar ik zou niet weten welke kolommen dit precies zijn. Graag zou ik dus willen weten welke kolommen gangbaar/noodzakelijk zijn voor een goed inkoopboek, verkoopboek en kasboek. Alvast bedankt voor jullie antwoord.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.